Inlägg från: Storasystern |Visa alla inlägg
  • Storasystern

När märker man av att man är...GRAVID???

Morrn morrn!

Mindre, det låter ju jättebra!!!! *håller tummarna* Vi behöver ett plus i tråden nu! :)

Frullan - jag ska bara ta pergotime en måndag för att de ska kolla äggen. Att de är OK alltså. Sen ska jag tillbaka för utvärdering, och så får vi se vad som ska göras. Mannen ska kolla simmarna också!
    Så till nästa gång vet vi om allt är OK!

Har fortfarande ont i äggstockarna och det är inte roligt! :(

• Storasystern

Mindre, pergotime är hormoner som gör att äggen lossnar. Ofta lossnar en massa ägg samtidigt när man äter det och man "riskerar" att få trillingar/fyrlingar... Alltså vill jag helst slippa att äta pergotime nån längre tid, men det beror på vad alla proverna visar.

Frullan, jag vet inte om det blir pergo sen också. Först vill de kolla att äggen är OK, för det finns massor av ägg (såg de på ultraljud), sen får vi se vad som ska göras!
    Hoppas innerligt att det är något som går att fixa lite snabbt! Vill inte vänta längre!!!!! :(

• Storasystern

Koko, vad tråkigt med missfall. Alltid jobbigt! Hade de försökt länge?

Jo, mannen ska till JÅ för att få info och ett utrustningskit till spermaprov, men ´själva provet kan han tydligen göra hemma och lämna in till lämpligt sjukhus sen. Han ska dit om ett par veckor och prata med JÅ och få info om hur det går till

• Storasystern

koko, det låter som mat-rekommendationer alla borde följa egentligen! :)
    Som sagt, allt för bebisverkstaden!

• Storasystern

Lapinette, månad 11?? Varför vill man det?? *förvirrad*

• Storasystern

OK, Lapinette, då är jag med! :) Det kändes som om jag missat något viktigt där ett tag... ;)

• Storasystern

Hallåååå, var är alla? Jobbar alla utom jag ihjäl sig idag?

• Storasystern

Jo, vi är lite sega idag faktiskt!
    Kanske jobbar jag faktiskt lite idag.... Otroligt! ;)

• Storasystern

jisses vilka magar!!! Vissa var riktigt skräckmagar! Hoppas att jag får mage sent, d.v.s. om vi nu får till det någon gång.... :( :(

Jag vill också ha två barn, men ett i taget helst. Vilka krav man har...

Mindre - inga dumheter nu! Inga tanter här inte! Du kan skicka henne till mig istället eftersom det ändå inte blir något denna gång...

• Storasystern

Är det ingen som vill åka skidor "på tvären"??? Jag tycker att det är sådär halvkul att åka utför, men längd är mysigt!
    Det är så fint ute att jag var tvungen att ta en liten promenad på lunchen! Å njuta lite av solen! Hurra! :)

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???