• _koko_

När märker man av att man är...GRAVID???

Rödhårig - hahaha... :D

Äsch, det går bra att kalla mig koko i verkligheten också, jag är inte så kinkig. ;)

KUL med bilderna, och ja, sweet, har vi inte berättat att vi är fotomodeller?? Fotomodeller, miljonärer och kändisar, allihop! :D

• _koko_

Nån MÅSTE ju plussa när ni är så många!!
    Spännande!!! Kan jag behöva när jag ligger och tycker synd om mig själv...

KRAM, nu ska jag iväg och ta blodprov och sen bär det av hemåt!

• _koko_

Allvarligt talat. SJUTTIOFEM SIDOR hade jag att läsa ikapp!!! 6000 inlägg... Ni är verkligen galna. :D :D

Och jag blir alldeles blöt i ögat av era tankar.
    Extra pussar till fruLlan för att du ringde, blev jätteglad!!

• _koko_

Men, det var ju inte meningen att klicka på posta redan...

Börjar kvickna till nu, men det är inte direkt någon picknick det här. Värktabletterna är mina bästa vänner just nu.

Var på sös halv 9 i onsdags morse. Fick komma in på operation nästan direkt. Kl 13 vaknade jag igen och fick komma tillbaka till avdelningen vid 2-tiden.
    Vid halv 7 kom sambon förbi och strök mig på kinden ett tag, skönt. Sedan sov jag mest hela natten och morgonen, blev av med katetern (AJ!!), åt frukost, gick på toa (aj), läste tidningar, åt lunch, träffade läkare 1, läste lite mera tidningar, gick på toa igen, träffade läkare 2 tillsammans med läkare 1, fick såren omlagda, en spruta (mer om det strax) och sedan skjuts hem av älskade sambon.
    Väl hemma fick jag jordens smärtattack på höger sida (under revbenen och i axeln, antagligen luft som frigjordes), det enda som inte gjorde kräksont var att hålla andan... Tårarna sprutade och jag fick panik. Det gick dock över ganska fort när jag hittade en sittställning som funkade och fyllde på med smärtstillande.
    Sedan dess har det gått bra. Har sovit mycket och mest hållit mig i sängen tills ikväll när mina goa föräldrar hälsat på och fikat.

Jag fick bekräftat att det är endo, och ganska svår sådan. Cystan på höger sida hade "ätit upp" ungefär tre fjärdedelar av äggstocken, så där har jag inte så mycket kvar. Cystan på vänster sida var däremot inte så stor, så den äggstocken är intakt. Sen hade jag en sammanväxtning mellan livmoder och tarm också, men det kunde de inte göra något åt under en sån här operation eftersom risken är stor att något går sönder (hua).
    För att stoppa endon nu kommer jag de närmaste sex månaderna att få en spruta i månaden som försätter mig i klimakteriet (hurra!!), med allt vad det innebär... När vallningar och annat trevligt börjar komma ska jag äta tabletter som stoppar det. Efter det ska ägglossningen komma igång som vanligt och vi kan börja försöka igen.
    Vi har även fått remiss till IVF, så om ett eller två år (...) kan vi få det landstingsfinansierat. Eller så betalar vi själva och startar redan i vår (inte säkert isf att jag behöver ta alla 6 sprutorna). :)

Shit, hajjar ni hur fort allt detta gått?? Att jag fick remissen direkt kan ju bero på att min gyn skrev att jag slutade med ppiller för 2 år sedan i remissen, vilket är sant, men vi har ju inte försökt ens i närheten av så länge...

Jag skulle ju helst vilja "klara" det här på naturlig väg, men oddsen är ju inte direkt på vår sida så det är nog bara att vara glad och tacksam att vi fått hjälp så otroligt fort! :)

Så, nog om det. Fråga om ni undrar över något!

Sweet - jätteledsen för din skull!!! :(
    Victory - huvudsyftet med den här tråden är ju att älta saker man inte kan älta med sina respektive eller vänner, så du har kommit helt rätt!!
    Muggles, Moppy mfl - Innan störtfloden kommer är det inte kört! Håller tummarna för er!!!
    pirr! - vet hur ont ett minus gör!!! :(

*KRAM*

• _koko_

Asså, att jag fick IVF-remissen direkt kan ju bero på att gyn skrev i op-remissen...

*korrekturläsning är överskattat* :D

• _koko_

Å nu har jag varit inne och kikat på bilderna också, vilka sötnosar ni är!!!!

Kom på en sak som jag glömde att kommentera: Cicci - vilka skräp som ändrade sig sådär!! Riktigt dåligt gjort! Jag hade ju, som alla andra här, sett fram emot att få känna en tv-stjärna... :D
    Skämt åsido, de borde ju ha vetat om det där från början...

Ska sussa nu, har varit borta från sängen i säkert 6 timmar!

• _koko_

Tack allihopa för ert underbara stöd! :p

Tänk, man ser inte alls sig själv som stark, jag blev faktiskt förvånad när jag läste vad ni skrivit. :)
    Jag tror människan är programmerad så att hon blir starkare ju besvärligare saker hon utsätts för. Hur många är inte som jag och gråter för småsaker men kan hantera större kriser?? På något sätt är det bara att acceptera läget, och jag tror tom att detta är lättare att hantera eftersom jag åtminstone har en diagnos. Alla ni som fortfarande aldrig har fått ett plus och inte vet om det beror på att ni inte tajmat ännu eller om det faktisk ligger något annat bakom, det är värre. Jag lovar (jag var ju en av er till i torsdags).

Men jag vet hur ni menar, mina kompisar som genomgått ivf redan har verkat sanslöst starka för mig, så hoppfulla men ändå realistiska... :)

Igår var jag faktiskt uppe en hel del, vi åkte och köpte julgran, klädde den (den är såååååååå fin!!), drack glögg och mös hela kvällen.
    Jaja, jag vet att man inte får ta in granen före den 23e, men det gäller inte i det här hemmet. :) Jag vill njuta av den före jul när man ser fram emot alltihop, inte efteråt när man är less. ;)

Ha en härlig 3e advent allihop, det är frost och blå himmel i Stockholm idag!!

• _koko_

Haha, Victory, du skulle gjort som jag, somna i soffan och sova där hela natten... Gissa om jag blev förvånad när jag vaknade i morse och klockan var halv 8!!! Brukar ofta somna i soffan men iaf dra mig i säng...

Men jag var ju som sagt uppe en hel del igår, så jag var nog lite utmattad...

Cicci - visst är det mysigt med grandoften!!

• _koko_

sweet, superbra länk förresten!! Den ska jag skicka till alla som undrar. :)

• _koko_

Jag med! :) Blev lite överraskad när vi började packa upp julgransprydnaderna, visade sig att jag visst hade köpt tillräckligt för två granar i fjol... Hahaha, lätt hänt när det är första granen (när vi bodde i lägenhet hade vi inte gran och första julen i huset var vi bortresta)! :D
    Vi har guld, silver och rött i vår gran, älsklingsgrejjerna är fyra glasänglar som jag köpte på sia ifjol. Underbara och så sköra...
    Gillar egentligen inte att blanda guld och silver, men på nåt sätt blir det bra i granen. :)

Har dock inget till toppen fortfarande, någon som har bra tips? Jag växte upp med spira i toppen men har inte hittat några fina, och glitterstjärnor går bort.

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???