När märker man av att man är...GRAVID???
Ha, ha...den storyn missade jag totalt! Men de lyckades sedemera? Jag menar Herr kanin lärde sig hur man skulle göra?
Ha, ha...den storyn missade jag totalt! Men de lyckades sedemera? Jag menar Herr kanin lärde sig hur man skulle göra?
Precis! Det är bara att göka vidare...skam den som ger sig.
Några symtpon på tråden (eller är det bara jag som inte har någon som helst arbetslust och är här inne hela tiden)? Mina: jäkla gasig mage
Ha, ha...får då vara glad över alla gaser jag har! Fast jag tror inte det är något litet knyte där inne utan bara jag som har ätit felaktig mat eller liknande.
Det är väl bara att inse att det inte finns några tydliga graviditetstecken. Men vad fasen hjälper det när hela hjärnan och kroppen letar och letar. Shit! Jag som varit så avslappnad till det här de senaste månaderna varför jag ska jag bli nojjig igen .
Får väl sukta alla gravida med att ikväll blir det vin. Förhoppningsvis Apremont som man ska drickas till en god ostfondue. Är nämligen bortbjudna till några schweizare ikväll (samma svenskakurs som maken).
Jessie76 - Tror man kan göra det i en "vanlig" gryta men det går inte med vilken ost som helst. Ikväll är osten inköpt i Schweiz men om du går till en ostaffär och talar om vad du ska göra så vet dem nog. Sen ahr jag för mig att det är vin i grytan också. Har bara gjort det själv en gång och då köpte vi ett "kitt" i Frankrike. Älskar även raclette och tartiflette (det sistnämnad är svärmor riktigt bra på att göra). Eller ska jag utrycka mig så här - looooove chhheeese! och vin! Så kanske inte så konstigt att jag gifte mig med en fransman tillslut.
Ser att vi har en expert här gällande ostfondu - Mindre!
Tartiflette är bacon (lardon), potatis, lök (tror jag) och så en hel Reblochon (ost) uppepå. Nu pratar vi stabbig alpmat efter en härlig dag på skidor. Härstammar från samma regioner som racletten och ostfunduen.
När vi var på en blixtvisit i alperna på sommaren så blev det dag 1, lunch ostfundu, middag tartiflette och kvällen efteråt tog vi raclette. Snacka om att maken var kass i magen efter det. Han åt så han nästan sprack...fick springa till hotellet efter restaurangbesöket. Skrattade hjärtligt åt den historien (jag alltså....inte han).
Jessie76 - reblochon hittar du säkert i en välsorterad ostaffär (de är runda och man brukar skära upp dem i 2-4 bitar och lägga på). De luktar inte! Har faktiskt gjort tartiflette själv ett par gånger...men glömt alla som ska vara i.
Allt sånt där tjafs som ska drickas till kaffet (liksom kaffet) kan jag var utan. Tacka vet jag vin och champagne! .... eller som vi ska ha nästa helg drinkar på bredden, ledden och tvären!!!
Page - sluta inte skriva dina beskrivningar. Har aldrig läst tråden så noga som nu. Det är skoj! Märker även vad man har "in common" med folk här på tråden...ja förutom att vi alla försöker/försökte att bli gravida förstås. Kommer du ihåg vad man har skrivit här inne och utgår från det? Jag blandar ihop folk hej vilt men nu efter dina beskrivningar tror jag att jag har en bättre bild. Det och sen att titta på Muggles foton. I feel a bit ashamed...jag har ännu inte lagt in mig där (anonyma kainen) men när jag letade kort för några veckor sedan fanns bara en väldigt brun kanin på kort...vilket inte stämmer idag. Nu har jag några från julafton/nyår...hmmm... vi får se om jag skickar in ett bidrag.
Mindre - det var både te och ett svalt vin från Schweiz igår till fonduen. Var så stolt då jag visste (från dig) att man skulle ha te till (för det har jag aldrig haft i Frankrike). Satt och pratade om kulturella skillnader ...like it!