• Lapinette

När märker man av att man är...GRAVID???

Tror inte ens dessa gäster kan tömma vårt barskåp men vill inte behöva bjuda på årgångsviner, cognac och andra dyrgripar. Har nu räknat på spriten vi har hemma och vinet och det borde räcka till 4 drinkar var och 2 glas vin per person. Sen finns de dem som jag vet bara kommer att titta förbi (en är gravid och ska ha i februari och den andra gifter sig helgen efter...förstår om deras tankar är någon annanstan).

• Lapinette

Vår Villeroy ska tyvärr utgå så vi köpte nästan allt de hade på deras butik på Nybrogatan i höstas. Fick lämna kvar allt där tills vi hade flyttat. Toppen!

Tycker att det är en cocktailparty så det är drinkar vi ska dricka och inte vin. Vinet har vi bara köpt utifall att någon inte vill dricka drinkar. Sitter här och skriver ned recept som går att göra med spriten vi har hemma. Ska printa ut och lägga på bordet.

• Lapinette

Godmorning ladies,
    Sitter hemma nu på morgonen och ska snart iväg på ett kundbesök. Inget BT förräns efter lunch . Fast å andra sidan bara bra, måste nu börja fokusera på jobbet igen. Har varit här inne aldeles för mycket.

Ingen tant "so far" men hon ska ju inte komma förrän tidigast imorgon och troligen på torsdag. Och jag tror hon kommer. Min kropp säger så.

Ha en bra dag och tack för tips och råd kring alkoholen. Satt här och skrev recept igår natt för fulla muggar. Det blir nog att köpa till någon cognac, kanske en box till och så öl.

• Lapinette

Kollade och vi kan säkert sätta ihop ett 50-tal olika drinkar med det vi har. Troligen blir det nog mest P2 och gin & tonic och sånt som folk enkelt kan göra men som sagt jag kommer att printa lite recept och lägga på bordet så folk får prova.

Nej, nu måste jag packa ihop datorn. Ha en bra dag. Kommer in och kollar om någon har plussat!

• Lapinette

Hello girls, även jag tillbaks efter mötet (presentationen) utanför Stockholm. Har något skoj hänt här? Någon som plussat...eller det kanske bara är jag som har BIM denna vecka?

Angående semester - 12 dagar kvar till Sydafrika. Tjooohooooo!!!! och innan dess cocktailparty/inflyttningsfest med alla våra vänner. Life is nice!

• Lapinette

Även om jag har MASSOR att göra och inte alls ska var här inne så kan jag inte låta bli att läsa Pages beskrivningar. Det är jätteskoj!

Annars så har jag alla sympton till mens:
    - väger 1 kg mer än vanligt
    - snuva (dåligt immunförsvar)
    - svullen mage
    Inga sympton på graviditet ! Så nu går jag bara och väntar på "den röda faran".

• Lapinette

P.S. Detta var vårt sjunde försök Nu har vi passerat genomsnittet.

• Lapinette

Victoria80 - säger som Muggles, jag måste ha missat något. Vad har hänt? Vad är det för en galen chef du har? Är du med i facket? I sådanafall ring dem och berätta om din situation. Har själv fått stöd när jag varit på en galen arbetsplats och förstår precis hur du mår. Din karl borde stödja dig och inte begära att du ska gå omkring och låtsas som du mår prima. Du mår skit och det ska du också få göra.

CicciL - är säker på att den snart kommer men har inte hittat något spår av blod ännu...men var så säker inom typ 48 timmar så är den här. Känner hur hon smyger sig närmare och närmare...

• Lapinette

Hmmm....ja det vore skoj om alla vi som försöker som kaniner kunde bli gravida "inom snar framtid" (LÄS - NU!!!!)

• Lapinette

Syrran - den som väntar på något gott! Själv sitter jag här och väntar på min mens....skitrolig sysselsättning ...arrrrgh !!

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???