• Moppy

När märker man av att man är...GRAVID???

Ja jag vet att vi plussat en ggr vilket betyder att vi kan bli gravida, dock gnager hela tiden tanken TÄNK OM jag kan bli gravid men that's it? Kanske jag har miffo ägg eller nåt? Allt är så ovisst...

Denna ggr käkar dock både jag och mannen RR, bisolvon och vitaminer och ska ha mer sex runt ÄL, både innan och efter. Vi har även sagt att om det inte funkar nu kommer vi köra undersökning båda två så att vi vet i tid om något inte står rätt till. Jag orkar inte vänta ett helt j*la år på att få det beskedet... Det blir till att ljuga för att få till undersökning. Kanske desperat, men det skiter jag i...

• Moppy

Hej alla sötisar i tråden!
    I dag är jag på mycket bättre humör. Vet inte varför, men idag känns allt mycket mer positivt ;) Kanske för att nedräkningen till ÄL har börjat...

Snackade även en lång stund med min gyn på telefon idag och hon sa " ha sex INNAN ägglossningen. Det är ingen mening efteråt, börja på dag 10 och kör varannan dag. Det kan vara för sent att köra igång när ÄLstickan ger utslag eftersom spermierna ska hinna upp till äggledarna. Dessutom sa hon att det en stor MYT att spermsen ska vila i flera dagar innan ÄL. Man kan utan problem köra varje dag, det är inte bra för spermierna att vara kvar i mannens kropp mer än ett par dagar."

Detta var ialla fall ny info för mig. Tidigare har vi haft sex mest runt ÄL och sparat på rackarna innan dess, nu kommer vi köra lite mer innan ÄL också... Lite tips för er andra ogravida i tråden ;)

Kram till er alla!

P.s Lapinette - det luktar PLUSSSSS!!! D.s

• Moppy

Förresten Frullan - när du öpnnar en ny tråd, ta gärna bort GRAVID från rubriken, den syns för väl när man som jag sitter i öppet kontorslandskap ;)

Hatar att ha kollegor som snokar bakom ryggen...

• Moppy

Mindre: du ska se att det har tagit sig denna gång. ni verkar ha prickat in ÄL bra, och det är verkligen er tur. Jag håller ialla fall tummarna!!

Är det i dag eller var det igår Lapinette BIMar? Dvs har hon gått över tiden en dag redan? Lappan, var är du?!?

• Moppy

Syrran: japp, och jag har också läst att vissa tjejers sekret har hunnit torka ut till ÄL, ofta får man ju aladåberna innan ÄL, detta är för att hjälpa spermierna på tråven DÅ inte SEDAN.

Värt att testa ialla fall...

Hur är det nu, har du testat RR och bisolvon?

• Moppy

Mindre, har du testat RR och bisolvon?

• Moppy

ja det vore intressant att veta!

• Moppy

man vill ju inte mecka för mycket och första gången så blev jag ju gravid utan hjälp, så att säga...

• Moppy

jag har även dragit ner på kaffet, en kopp om dagen, och både jag och mannen har dragit ner på alkoholen och försöker äta sunt så gott det går.

• Moppy

Tyvärr känns det mer som en sannolikhetsspel, 20-30% chans om man prickar in ÄL, givet att man är fullt frisk. Alltså som med allt annat här i livet - vissa har tur, andra inte...

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???