• Moppy

När märker man av att man är...GRAVID???

Brudsommar och A.M: vilka barnmorskor går ni till om jag får fråga? har ni ngra rekommendationer i Stockholm?

• Moppy

A,M: om man vill förlosas på BB Sthlm, ska man välja mottagningen ute vid Storängsbotten då? Var ska du förlösas?

Ja ja, jag kanske gå händelserna i förväg nu för min del ;)

• Moppy

FruL och co: Åhh vad tråkigt att mens-helvetet kommit. Jag känner verkligen med er. Förstår att ni blir sura av alla nya som hoppa in och säger "Tjoho jag är gravid", detta är ju främst en tråd för de som försöker...

Trots att jag är en av dem som plussat känns det fortfarande inte som jag kan ropa "Tjoho!" ännu. Jag fattar inte hur alla som plussat kan börja räkna med att det ska bli något från dag 1 med tanke på missfallsrisken. Jag kommer nog inte känna riktig glädje förrän de där hemska 12 veckorna har gått....

VUL igen på fredag, då hoppas jag att pyret har växt sedan sist...

Kram!

• Moppy

Jag fattar vad du menar FruL och hoppas ni orkar höra på mina våndor om VUL, hinnsäckar och annat smått och gott som upptar min vardag efter det efterlängtade plusset...

• Moppy

Lili 2006: angående ställningar så körde vi gamla hederliga missionären under ÄL innan jag blev gravid, sedan kudde under rumpan ;) Vet inte om det var kudden som gjorde susen men det kändes fel att släppa ut de små rackarna för tidigt ;) :D

Tilläggas bör att inga av de 'samlagen' var speciellt lyckade, vi var båda antingen stressade, bakis eller osugna. Så trodde inte att det skulle gå, men naturen verkar inte bry sig om ens 'state of mind' ;)

Kommer med andra ord inte riktig kunna ge vår unge en solskenshistoria om att han/hon blev till under en passionerad älskog... Det var mer mekaniskt in, ut och klart!

• Moppy

A.M & CicciL, det är nog det jag har, har haft pyttesmå bruna flytningar så fort jag har ansträngt mig, min gynekolog sa att det är vanligt som nygravid.

• Moppy

FruSofia: Testerna visar väl bara positivt upp till 3 dgr innan? Fast det hjälper ju inte när man är eager, I know...

• Moppy

För mig kommer aladåben samtidigt som ÄL tror jag...

• Moppy

sorry jag missade lite inlägg emellan.. bortse från denna comment...

• Moppy

istället säger jag grattis frusofia!! :d

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???