• Lapinette

När märker man av att man är...GRAVID???

Storasystern - jordgubbar är egentligen ingen hit till champagne utan det är bättre med salta tilltugg. I alla fall om man ska göra som fransmännen. Själva dricker vi gärna och ganska ofta champagne och då till mat som skaldjur och fisk eller ännu bättre gåslever.

P.S. Min man är fransman.

• Lapinette

nu är jag fruL - trist att du inte upptäckt det otroligt goda med gåslever. Det är en ren njutning!

• Lapinette

nu är jag fruL - drygt 10 miljoner människor.

Storasystern - det som utmärker honom är att han är lång. Drygt 180 cm och så silvergrått hår. Så hälsa på alla långa japaner med silvergrått hår som du ser från mig.

Muggles - håller med koko, vänta med att testa. Onödiga pengar och onödig sorg inför helgen. Testa på måndag istället!

Och gällande champagne så kan man visst behålla den längre än 1 år. Sen kan det bero på kvalitet och årgångar men vi har vänner som har sparat champagne i 20 år och den var utmärkt.

• Lapinette

Oj, vad fel jag hade....när jag gick i skolan (vilket var för tusen år sedan) så lärde vi oss att Tokyo hade 10 miljoner invånare.

Och så champagne (IGEN, då det står mig nära ) så om det är en "vanlig" flaska champagne kan man spara i 3-4 år utan problem. Dock ska den stå mörkt och svalt och inte påverkas av vibrationer etc. Detsamma gäller ju vin. Sorry tjejer, när det gäller just vin och champagne är jag en riktig nörd.

• Lapinette

Vi har köpt mycket vin när vi bodde i Cannes och den lagrades faktiskt i lägenheten då vi ändå hade jämn temperatur där (aircondition). Vi tog alla dyrgripar i bilen hem (de billiga fick gå med flyttfirman) och nu ligger de i klädkammaren i väntan på en vinkyl. Nu när vi bor här så måste jag villigt erkänna att många flaskor ryker från klädkammaren medan vi tyvärr inte köper in några nya. Det var ju enklare att ta en sväng till en vingård när vi bodde i Cannes eller besöka vinmässan som är där 2 ggr om året.

• Lapinette

Hmmmm.... har faktiskt druckit vin varje dag denna vecka.

• Lapinette

Mindre - låter helt underbart! Som sagt, jag har alltid gillat vin men intresset har accelerarat i o m att mannen vet och kan en hel del. Så vi har sparat på viner och gått på mässor, åkt till producenter och inhandlat etc. Fick dessutom i bröllopspresent en egen vinrad i Frankrike av mitt jobb. Så til hösten blir det 12 lådor Chablis som ska hämtas...eller frakts till svärmor.

Sorry tjejer, en liten avstickare från rött i trosan, segt slem och rosenrot.

• Lapinette

Mindre - shit, kock och vinkällare hemma. Snacka om att jag hade gått upp i vikt och dessutom blivit alkoholist på köpet. Var du au-pair i Geneve? Då kanske du har varit i Annecy? Jag pluggade en vinter där "när jag var ung".

• Lapinette

Mindre - älskar också alperna och varför jag pluggade i Annecy var enbart för närheten till pisterna. Love it!

Så övriga desperata baby tillverkare, vad önskar ni er i julklapp, en kille eller en tjej? Jag vill ha en liten mörkhårig Nathalie. Antagligen då min bror har två söner och min mammans sambos dotter två söner.

• Lapinette

Visst är huvudsaken att man får en liten bebis överhuvudtaget och sen att den är välskapt. Könet spelar ju då ingen helst roll men jag menar OM ni fick önska något. Själv var jag otroligt snäll när jag var tonåring då jag hade fullt upp med min idrott. Har hört av min mamma att hon hade mycket större problem med brorsan som var otroligt elak och trotsig.

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???