• Lapinette

När märker man av att man är...GRAVID???

Bara jag som har BIM ! Är det ingen som vill deppa med mig när mensen kommer?

BrudSommar2006 - förstår inte riktigt nöjet med att testa innan BIM? Jag köper test om min mens inte har kommit på torsdag/fredag dvs är 2-3 dagar försenad. Jag tror för övrigt inte att jag är gravid och att mensen kommer idag. Känns så i kroppen. Vad då pessimist!

• Lapinette

Visst är det för*"¤ligt! Här försöker man bli gravid i ett halvår och sen så ska man hålla sig hemma också! Jag har frågat vid flera tillfällen här inne hur man ska förhålla sig om man är/försöker bli gravid och ska åka till SydAfrika. Nu har vi bokat resan - VI SKA ÅKA! Och jag har garderat mig med att boka endast till malariafria områden så jag slipper den delen. Tror faktiskt inte vi behöver ta några andra sprutor när vi åker dit (Kapstaden).

• Lapinette

Är det något annat man bör tänka på om man åker iväg när man är/försöker bli gravid? Vad säger ni alla experter här inne.

• Lapinette

Vad trevligt för dig Snartis! Själv sitter jag här och har ingen motivation alls ...utan hamnar hela tiden här eller sökandes bland B&B till vår Sydafrika resa. Fast ibland får man väl även har sådana här dagar? Nästa vecka lär jag inte hinna glutta på denna tråd då jag kommer att vara överhopad med jobb.

• Lapinette

Inte hemma men väl ute med några väninnor och ett par glas vin. Jättetrevligt!

Ni får se till att männen inte bokar in tjänsteresor under ÄL!!! Min man får tillåtelse att åka vid mens (som nu då han är borta hela veckan i Israel). Dock har mensen ej dykt upp än men jag tror att den kommer idag. Får normalt på dag 29 eller 30 (dag 30 är idag).

• Lapinette

Obs! Jag är inte bakfull men jag hörde er klocka .

• Lapinette

Eden - kniiiiip! Måste bara fråga, vad har du för tecken på mens alt. graviditet? För visst även om man som jag försöker låta bli att fundera så känner man ju av i massor dessa dagar.

Mina symptom till graviditet är
    - flytningar i massor
    - känner inget alls
    - har ej gått upp i vikt (de dagar jag fått mens har jag vägt 1 kg extra)

• Lapinette

Lili - skulle du ha haft i måndags och är normalt regelbunden så tycker jag att du kan testa idag.

Eden - sen jag slutade med mina piller i somras så är jag otroligt regelbunden förutom att det kan diffa på 1 dag dvs min mens kan absolut komma idag.

• Lapinette

Tänka sig att jag trodde jag var helt själv här inne att ha BIM denna vecka.

• Lapinette

Jag tror fortfarande att den kommer idag. Den har spelat mig sådana här spratt förut (att komma dag 30) så jag vill absolut inte börja hoppas (vilket jag likt förb#"%at ändå innerst inne gör).

Om den inte har kommit imorgon vid denna tid kan vi börja diskutera köp av test. Vilken test rekommenderar ni och vart köps dem (Apoteket)? Har ingen aning...never done that in my life.

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???