• Frejis

När märker man av att man är...GRAVID???

Hamburgare (och en Guiness ;) fungerar alltid bra för mig

• Frejis

Grattis till plusset Jessie! :)

Jag kan ju svara för mig själv hur jag inte vet att det inte funkar att köra på... i april nästa år blir det två år sedan vi på mer eller mindre allvar började försöka skaffa barn. Och det funkar inte oavsett om jag tänker på det eller låter bli att tänka på det, stressar eller är helt lugn, jagar ÄL och har "tvångss*x" runt den, käkar vitaminer :( ja, vad vi ens gör blir det inga barn gjorda. Och det är inga fel på någon av oss enligt utredningen. Så att de alternativ vi har är att antingen försöka i hundra miljoner år eller gå igenom allt som läkarna har att erbjuda, dvs insemination, ivf och annat dumt, vilket jag inte vill göra.

Men... det tog fyra år för min mamma att bli gravid med mig så att det kan vara någonting ärftligt. Kanske. Ska i alla fall skaffa hund efter jul :) ett hastigt hopp från ämnet, men så känns det. Vägrar deppa, ska dricka glögg (och kanske lite bisolvon) i stället.

FruL och Mindre - ni får inte heller deppa. Särskilt du frullan... och att ens komma på tanken att hålla dig borta från tråden. Så gör man ju inte, det var ju vad du sade till mig för några veckor sedan ;) :)

Mindre, jag köpte två paket rosenrot för 119 :- styck på en hälsobutik på Drottningg 80. Kolla där, de har kanske erbjudandet kvar.

• Frejis

Nenne78 & Moppy - mmm, det är något som min mamma sade till mig och den informationen kom från en gynekolog. Olika ställningar är uppenbarligen bra för barnalstrandet.

Man kan visst ha det trevligt när man försöker skaffa barn ;) :)

• Frejis

Jessie - orgasmen före maken fixar jag nog i alla fall ;) och dricker han upp vinflaskan får jag se hans simmare om en timme eller två... så bra kan man ha det :)
    Alla dessa spel är faktiskt inte så dumma :)

• Frejis

Tack Moppy :) förhoppningsvis lyckas vi alla snart och kan då starta en ny tråd :)

• Frejis

Hej hej!
    Tittar in i tråden snabbt nu på morgonen :) och ser att en del av diskussionen handlar om kvällens träff. Jag kommer gärna om ni inte är rädda ;) för mina förkylningssymptom som dock är på bättrinsvägen. Fick en jättejobbig infektion i luftvägarna förra veckan, men den brukar "hälsa" på mig min en gång varje år :(
    En praktisk fråga: hur känner jag igen er?

• Frejis

Oj, har jag missat ett PLUSS här i tråden? Är det Snart så som har plussat? Jättestort grattis om så är fallet :) :) :)

• Frejis

Mindre - jag misstänker att vi kan ha ett alldeles eget samtalsämne vid sidan av barnalstringen (själv har jag inga bidrag på den fronten)... den eländiga hostan. Vilken plåga och det blir ju inte bättre när minusgraderna kommer. Man har i alla fall en anledning att skaffa bisolvon :)

Mejlar snart :)

• Frejis

_koko_ och Mindre - You`ve got mail! :)

Måste lämna tråden nu, men vi ses ikväll. Även om jag inte har varit så aktiv här och har missat några träffar blir det jättekul att se alla i verkligheten :)

• Frejis

God morgon :)
    det var jättekul att träffa er igår och få se personligheterna bakom nicken. Efter en kort diskussion med mig själv imorse (maken är ju bortrest igen) kom jag fram till att "ansikten" stämde ganska bra överens med bilderna som man målar upp när man sitter framför datorn och skriver (eller läser och låter bli att skriva...). Jättekul att träffa er och synd att jag missade de tidigare träffarna, särskilt brunchen ;)

Snartis och andra - kom på att tänka nu att alla dessa små berättelser om plusset, inskrivningen och symptom är ju egentligen jätteviktiga och stora saker, vi skriver ju på ett sätt vår egen historia :) hm, av någon anledning känner jag mig lite filosofisk nu på morgonen... skriver historia... Fuglesang... aladåb...svammel...

Snartis, du får berätta hur det gick med inskrivningen. Vilken MVC har du valt?

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???