• Frejis

När märker man av att man är...GRAVID???

Page - hm, det har jag nog inte :) och dessutom har jag tappat rät mycket av mitt tidigare stora intresse för littvet och böcker överhuvudtaget. Forskning är ofta väldigt mycket jobb som inte behöver känns så extremt givande eller intressant. Så har jag känt; sedan blir man i många fall ganska desillusionerad som doktorand, har träffat på många som inte alls har mått så bra.
    Och sedan det här med jobb. Så oerhört många gånger har jag känt mig värdelös och obehövd just pga det ämnet som jag har valt, känner igen mig så bra i mycket som du skriver. Men... jag har bestämt mig för att inte tycka synd om mig själv och pluggar nu någonting helt annat (hämtar förhoppningsvid ut doktorshatten under våren, om allt nu går bra). Och det förvånar mig nog, men det känns ganska bra.

Checkar ut nu, men kommer förhoppningsvis tillbaka lite senare idag.

• Frejis

Oj Page jag är jätteimponerad. Vilken analys! och väntar med spänning på Frullans svar: stämmer det och till vilken del?

Cicci - är du säker att det är din egen svärmor du berättat om och inte min? Känner igen mig om man säger så ;) vi får avhandla det när du kan dricka vin igen.

På tal om fördomar (ett passande ämne när man diskuterar svärmor): jag är ju inte svensk *från början, kan man säga, men har nästan blivit det efter tio år här, låter det konstigt?*, men jag tror att Sverige och svenskar är betydligt mer nyanserade i verkligheten än den mediala bilden om dem. Sedan beror det som alltid på de tre heliga vem, när och hur.

Hua! :) :) :) vad jag var pratsam idag, tror att alla hämningar har släppt.

• Frejis

FruL: porslinshundar, jag ryser bara du nämner dem. Riktiga hundag ska det vara och gärna många blöta pussar :)

Page: nu blir jag förvånad och ännu mer imponerad.

Lapinette: en japansk kanin, kul :)

• Frejis

rättelse: japansk svensk kanin ;)

• Frejis

Det blir väldigt fina barn, tror jag :) och ganska snart.

• Frejis

Vilken underhållande läsning Page! Jättekul *väntar med spänning vad Cicci kommer att säga*

• Frejis

Kombinationen grammatik och en utlänning, medveten om sina begränsningar (läs: Frejis), resulterar i noll inlägg på Bröllopstorget. Nja, nästan, skojar bara...

Jag VILL att min ägglossning kommer nu och sedan kan ta bim (eller rättare sagt mens) direkt. När ägglossar du Mindre? Tror att vi nästan var på samma cykel förra gången.

• Frejis

Det är ju typiskt, böjen gör lite hur den vill :( jag borde få böjen tidigast på onsdag, senast... tänkte skriva på fredag, men man kan ju inte veta det. Tänker nu på Sweet och jakten efter ägget.

• Frejis

Om du vill kan du få lite av min överskottsenergi Mindre eftersom jag har massor utan att veta vad jag ska göra av det. Känner mig så förfärligt rastlös och det enda botemedel är att gå på Body Pump på Odenplan kl 10. Fördelen med att plugga :)

• Frejis

Hm, du får kanske hitta på någonting nytt i stället.
    *packar väskan lite snabbt*

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???