• Frejis

När märker man av att man är...GRAVID???

Vad trevligt Sweet, tack så hemskt mycket :) kramar är alltid bra och i lagom dosering så att man inte råkar få en överdos och bli alldeles snurrig :)

• Frejis

God morgon!
    Ja, jag undrar också om allt gick ok med Muggles resa och väntar på inloggningen... det hjälper kanske om ropar lite till henne... Muuuuuuleeeees! :)

Sweet (som förmodligen sover nu): Kramar är jättebra *ta fram en liten hårdförpackad sweetkram* skickar med några små frejiskramar med stora rosetter :)

Lapinette, hur är läget?

Start september: tack för omtanken och hundtestet. Jag svarade mer än glatt på alla frågor, den äkta hundmänniska som jag är och fick fram hundpersonligheten som frullan råkade "hoppa på" :) det var skoj, återkommer med detaljer strax :)

Frullan: det låter onekligen "intressant" hur fort kroppen förändras när man blir gravid. Menar det du skrev om konditionen och illamående. Håller fortfarande tummar och tår att illamåendet ska gå över, vill inte att du (eller någon annan) ska behöva gå genom något sådant.
    Jag behöver nog fundera lite på detta med ivf. Det blir nog 1,5 år i kön som för koko och vi har inte stått i kön... det ska ju funka om det inte hittas några fel, då tänker man ju inte på någonting sådant. KS lyckas kanske hitta några om de sätter igång och letar, men vad jag förstod på min förste gyn ska de sätta in en behandling. Syftet med dem liksom... Vi får se om vi gör någonting privat till sommaren (tanken har föresvävat mig) och hur det utvecklar sig på KS (först och främst NÄR jag får komma dit).

• Frejis

Frejis hundpersonlighet

ENGELSK BULLDOG (måste säga att jag blev lite förvånad själv, men jag gillar ju rasen så det är ok :)

Engelsk bulldog
    Bulldoggen är en cool livsnjutare av rang. Den ser tuff ut, men har inte riktigt koll på vilket skrämmande intryck den kan göra på såväl människa som andra hundar. Den börjar aldrig ett slagsmål, det behöver den inte. Tvärtom så förväntar den sig att alla är lika fredliga som sig själv. Bulldoggen lever under devisen "peace, love and understanding annars får du riktiga problem". Skulle den dock mot förmodan hamna i slagsmål är det bara ett som gäller; vinna eller dö. Många skulle nog kalla bulldoggen för den perfekta hunden, lugn och sansad. Den skäller nästan aldrig. Och sist men inte minst, en bulldog älskar att åka bil, tåg, båt eller flyg. Den är lättskött och behöver inte alltför mycket motion.

*läser genom det hela* när det gäller slagsmål stämmer det till 100%. Peace, love and understanding :)

• Frejis

Lapinette: jag fortsätter hålla mina tummar och tår! OCh gör fruktanskvärda grimaser för att skrämma bort tanten! :):):)

• Frejis

Kul frullan :) det är ju en stor hund i litet format. Som dessa små hårt förpackade kramar som Sweet skickade... det blir mycket när man tar fram dem :)

Det finns förresten en svart mops nära mig på Sveav. som jag ser nästan varje morgon. Hans husse rastar honom och de verkar vara oerhört samspelta. Hunden ska dessutom alltid ut på Sveav. en bit för att göra "sitt" och det hjälper inte att försöka dra tillbaka honom. Himla söt är det också :)

Ang ordlistan: Vi får väl skicka in några förslag till Sv. Akademin... :) känner nästan för att göra det faktiskt :) det vore ju synd om svenska folket missade nya möjligheter att uttrycka sig.

• Frejis

Måste iväg nu, men kommer tillbaka senare idag. Ser framemot fler hundanalyser och annat trevligt :)
    många kramar till alla :)

• Frejis

Bulldogen är tillbaka :)

Jag kommer nog att dricka vin för alla ikväll, ska på middag med kompisar, men maken och jag tänkte ta ett glas innan. Känner mig sugen för ett litet vinglas redan nu.

Koko - Linnékliniken i Uppsala, ok. Vet du hur det fungerar när man blir tilldelad plats i den evighetslånga kön? Tittade på alla möjliga ivf-kliniker igår, de är ju ganska många. Kunde inte låta bli att tänka på profit, men om man får barn spelar det ingen roll. Hjälpen är dock inte helt gratis.

Tror nog att man inte vet så mycket om endo bara för att det är kvinnosjukdom. :( Så typiskt.

Ägglossningen är över för den här gången och för andra gången känner jag av den väldigt tydligt. Men nu är inte brösten så ömma längre och äggstockarna tycks ha blivit lite "lugnare"... Har säkert inte tagit nu heller fast vi låg i så intensivt att leveranserna ;) uteblev ett par gånger. Tur att man är tillräckligt gammal för att ta det med en klackspark (nästan :)

• Frejis

det här med att ta det med en klackspark (nästan :) betyder egentligen:
    Frejis ligger på natten och gråter över ägglossning som trots allt är på väg och känner sig besviken på maken som inte ställer upp. Jo, hon förstår någonstans att han ställer upp, men hon känner sig bottenlöst ledsen i alla fall. Sedan, när gråtattacken har gått över, kan hon skratta och ironisera över sig själv.

Hormoner hormoner hormoner... tur att den förklaringen av karaktärssvagheter finns inom räckhåll.

• Frejis

Snartis - Då får jag nog skriva in mig någonstans där de tar hand om psykiskt instabila människor ;) Animal Planet som jag också tittat på ibland skulle nog bli förbjuden. Eller så vänder det och jag blir totalt okänslig *tror inte det*

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???