• Frejis

När märker man av att man är...GRAVID???

Ska äta en snabb middag nu när maken kommer hem. Jättehungrig :( men har ändå gått och provsmakat min jättegoda basturökta ost trots att jag ser ut som en strandadval på gymmet. Tur att det är vinter och man slipper sommarkläderna efter jul ;)

Ska hälsa på en liten bebis ikväll :)ska bli kul :)

• Frejis

Trevlig kväll Page och hoppas att du får mycket gjort Sweet! *skickar fler kramar ifall de första hinner ta slut*

• Frejis

Muggles: det kommer från uttrycket "mea culpa, mea culpa, mea maxima culpa" och betyder "min skuld, min skuld, min mycket stora skuld". Jag använder ju det ironiskt... ungefär när det är dags för Frejis att krypa till korset ;) :)

Konstruktiv kritik är någonting som är jättesvårt att åstadkomma. Det kräver kompetens och kunskap, och det kommer givetvis inte så lätt. Sedan kan jag ha lite svårt inför skådepelet disputation... men den kan också vara rolig när det blir en jämn och intressant diskussion.

Hemsk programmerare, nej det tror jag inte att du är Muggles. Snarare en bra programmerare om du får sådana insikter. Det brukar tyda på kvalitet :)

• Frejis

Nu har jag träffat den lilla bebisen. En söt liten flicka, tre veckor gammal, som sov under hela tiden som vi var där. Föräldrarna såg dock lite trötta ut :) och så luktade hon bebis, vilket min man tyckte jättemycket om. Hade ingen aning om det, där ser man.

• Frejis

Basturökt ost,mmm... inte så många ostar som jag gillar och kan äta, men den är en frestelse. Kommer att fortsätta att se ut som strandad val på gymmet om jag inte kan låta bli osten. Har iaf ätit upp den idag och ska inte köpa mer. Får går ner mina tre fyra kilo först, gillar inte när det bildas en bulle på magen... den är där och man ser den även om man inte är magfixerad. Undrar hur det blir efter graviditeten (inte för att jag är gravid och kommer att bli det inom den närmaste framtiden, men i alla fall)... ytterligare en rädsla avslöjad.

• Frejis

Tror att mina monologer hamnar någonstans mellan kvälls- och nattskiftet. Och nu börjar det kännas att flödet börjar sina... kanske är det läggdags? *kliar mig i pannan* eller så ska jag vara lite social och ansluta till maken i vardagsrummet. Osten är i alla fall borta, det finns inga chips, serranoskinkan (min favvo!) uppäten. Nåja, har tom räknat upp all tänkbar kvällsmeny, dvs. förbudslistan.
    Bäst att jag slutar prata för mig själv, men jag bidrar ju till nästa rekord i tråden, 11000 inlägg. Tror ni att vi hinner med det inom de närmaste dagarna?
    Natti natt :) och många kramar :)

• Frejis

Hej på er! :)
    Muggles :) vad roligt att du har fått se bebben och att allting är precis som det ska :) måste vara en helt otroligt känsla att få se det lilla hjärta picka.

Jag hade gärna kunnat bo i hus även om jag aldrig har gjort det och vet knappt hur en värmepanna ser ut. Har dock förstått att det blir dyrt om sådana går sönder. Vi köpte vår lägenhet i stan förra året och trivs väldigt bra. Det blir nog inget hus för oss överhuvudtaget, men min dröm är att köpa ett sommarhus utanför stan; trädgården skall dock inte vara alltför stor, men mottaglig för mina gröna fingrar när jag väl får lust att odla allt möjligt :) vilket inträffar på våren, men avtar ganska fort.

Syrran - kul att du är nästan klar med avhandlingen. Sista manuset, då har du ju nått långt, grattis i förskott :) vad bra att du får göra en utredning, måste kännas skönt att kunna "spara lite tid". Vad är syftet med de piller som du har fått, att reglera ägglossningen, förkorta menscykeln? Du får gärna berätta lite mer om du vill :)

• Frejis

Lapinette: min gynekolog på Vasaparkens läkarmottagning var ganska förstående att man kunde känna en viss tidspress när man är över 30 även om jag inte sade det explicit. Om du vill, kan du ju alltid prova ringa dit och höra med dem. Inga långa väntetider hade de heller.

Det låter trevligt med din mammas sommarställe, åker ni dit ofta? Mina svärföräldrar har ett hus i skärgården, men vi har inte varit där så ofta - borde kanske ta oss dit lite oftare. Men när man inte har bil (varför tittade vi inte på lägenhet med garage när det var dags?) blir det ju inte av...

• Frejis

Koko - alldeles rätt, det håller ju redan nu på att bli för dyrt. Har samma argument när det gäller att förklara varför jag vill bo i hus :) men är helt hopplös när det gäller resten. Drömmen om huset lever dock vidare, kanske just för att jag aldrig haft det.

• Frejis

Gissa vad jag hittade nu i min väska?... biljetter till "Macbeth" på Dramaten till en föreställning i maj förra året. Hade en vag känsla att jag ville se "Macbeth" när jag tittade på deras repertoar nyligen. Blir irriterad på mig själv att jag är så tankspridd :(

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???