• Frejis

När märker man av att man är...GRAVID???

Tror nog att jag missförstod din fråga lite. Om du menar disputationsdagen ser det ut på samma sätt som KS. Några inledande ord, typ presentation, från mig (sista tillfället att säga mea culpa ;) och sedan får opponenten göra sitt.

• Frejis

Kan förstå det när det gäller engelska, hade själv föredragit det, men min huvudhandledare var totalt omöjlig :( så jag fick bestämma mig om jag överhuvudtaget ville bli klar eller om jag inte ville det. Valet blev ganska enkelt när man väl definierat huvudproblemet ;)

Håller med dig om termer och fackuttryck. De är betydligt färre inom litvet, men mycket av det som finns på svenska är ju översättningar från engelska. Det blir ofta svengelska :)

• Frejis

Page: egentligen bara g, vet inte om det har varit så många som har fått det avklarat. Sweet, du vet kanske mer om det?

Gällande barn: skulle vilja veta varför det inte fungerar. Ett identifierat problem kan jag hantera på ett mer objektivt och analytiskt sätt; kan iaf bestämma mig om jag vill göra något åt det eller inte.

• Frejis

Page: har nog aktivt inte jobbat med ämnet i cirka ett år, men det går ju alltid att konstruera argument som är mer eller hållbara. Annars kan man ju alltid låtsas dum :) ;)

• Frejis

Sweet: haha, känner igen mig ganska bra. Jag har redan börjat fråga min man om han tror att det kommer att gå bra. Som om han visste om det ;) men jag behöver att få höra, att ja, älskling det kommer att gå bra, nej älskling, du är ingen bluff. Sedan fortsätter jag att tortera honom med alla möjliga följdfrågor.
    Hm, vet inte hur man kommer att klara av att titta på avhandlingen när den är tryckt...
    ... fast jag tänker på samma sätt som du Sweet, nu är det gjort och det går inte att ändra på. Det får gå som det går.

• Frejis

Tja, nu när jag vet att vi ska vidare till KS för att ev göra en ivf känns det ok. Har faktiskt släppt tanken och börjat planera när det bäst skulle passa mig att göra ivf *total ego* typ räkna på nedkomsten så att jag inte missar något i min framtida karriär. En gång kontrollfreak, alltid kontrollfreak :)

• Frejis

Jag skulle tycka att det var kul om någon som Gladeligen kunde har skrivit här lite innan. När man inte känner igen hennes nick känns det lite uppgjort som om det var en solskenhistoria som inte fanns... typ, hej, nu är jag äntligen gravid, har försökt i fem år, oregelbunden mens och allt som behövdes vad ÄLtest... nu är jag elak, men har svårt att köpa det.

• Frejis

Sweet - så sant. Man kan förstå orden, men det är mycket svårare att förstå innehållet. Det måste nästan översättas till populärvetenskap.

• Frejis

Page: jag har nog sett och läst för många deckare ;) :)

Jag vet självklart inte det, men det är ju hur enkelt som helst att skapa en nick och en pseudopersonlighet. Sedan kan man använda den med "gott samvete".

Trodde aldrig att folk gjorde så förrän jag själv såg.

Fru Misstänksam, det är jag det :)

• Frejis

Sweet: kanske, jag menar bara att jag inte vet det :) bra att du blev på bättre humör då, det är ju delvis syftet med tråden.

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???