• Frejis

När märker man av att man är...GRAVID???

Jo, på tal om symptom: mina bröst ömmar fortfarande fast jag har fått mens och den är faktiskt ovanligt röd och kraftig. Det blev kanske missfall utan att graviditet noterades.

Nåja, på jakt efter nästa ÄL redan. Hoppet dör sist.

• Frejis

Trevlig helg tjejer :) och det ska bli kul att träffas igen på söndag.
    Kram på er!

• Frejis

Lapinette, jag hittade lite info om bisolvonmetoden på www.niomanader.se Klistrar in:

Bisolvonmetoden

Bisolvon är ett slemlösande läkemedel som kan köpas receptfritt på apoteket. 10-15 ml om dagen från mens och ett par veckor fram gör att livmodersekretet tunnas ut. Mannen bör genomgå samma behandling vilket gör att även spermasekretet tunnas ut. Tillsammans gör det att spermierna har lättare att ta sig fram, ofta beror ofrivillig barnlöshet på att kvinnans sekret är så tjockt att det hindrar spermierna från att ta sig fram. Observera att det dock intefinns vetenskapliga bevis på att Bisolvonmetoden verkligen har effekt.

Både jag och min man tar Bisolvon den här mån, får se om det fungerar.

• Frejis

Tack för igår tjejer, det var trevligt att träffa er igen. Hinner tyvärr inte vara här så mycket :( men försöker titta in när jag kan.

• Frejis

Hej hej, smygläsande Frejis kommer försiktigt fram. Har inte så mycket att bidra med här i tråden längre och det är tusen dagar kvar till BIM. Först ska Älen komma och den väntas någon gång nästa vecka, torsdag eller fredag, i min konstiga hoppiga menscykel (från 26 dagar till 30 dag, hm...)

Page, har för mig att du skrev någonstans att du har läst litteraturvetenskap. Det har jag också gjort, i några år, med vansinnig passion och intresse, men det var inte så många så pratade om arbetsmarknaden på den institutionen. Självfallet upptäckte jag inte det i tid, vem bryr sig om sådana bagateller när man läser Foucault & Dante (typ...;) och har spenderat några år som doktorand i ämnet (nästan, litteratur är det i alla fall). Håller med Syrran och Sweet - forskare har inget liv eller iaf inte så bra liv som det ibland kan verka.

• Frejis

Cicci - grattis till de fina Nupp siffrorna. Pick*n har blivit hela 13 cm - hurra :) :) :)

• Frejis

Mörk choklad, ge mig inga idéer Mindre! Försöker plugga till en tenta och kommer på att det finns choklad hemma... :)

Enligt min nick ska jag ju vara fertil, men har hittils varit ofertilast (härligt ord!) av er alla.

• Frejis

Lidl har annars jättegod choklad, vit choklad med jordgubbssmak :) nej, jag ska inte ut och handla, jag ska plugga juridik *ingen vidare övertalningsförmåga*

• Frejis

Muggles: när du beskriver människor som sitter i rullstol,, förvridna kroppar och spastiska rörelser, tänker jag av någon anledning på alla förlossningsskador där det ofta handlar om naturens nycker och den mänskliga faktorn, dvs vårdpersonalens övertygelser om naturliga förlossningar, kejsarsnitt som borde ha gjorts men som inte längre kan göras, mm. Det är någonting som jag är extremt rädd för, att hamna i den situationen då jag endast är patient i händerna på någon som kanske inte är kompetent nog för att hantera mitt fall. Det vore ju hemskt att veta att barnet annars hade varit helt perfekt om det inte hade gått fel på förlossningen.

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???