• Frejis

När märker man av att man är...GRAVID???

Heeej på er!
    Det tar ju en stund att försöka läsa lite så att man förstår vad det är som händer i tråden. Har haft väldigt mycket att göra och då blir det svårt att hinna skriva här *suck och snyft*

Mindre, jag säger ingenting om droppelidropp, men jag håller alla tummar och tår! Hoppas att det finns en lite böna i din mage. Du får kanske ta och dricka lite vin imorgon, det har ju våra plussare Frullan och Cicci gjort och fick sina små fina pluss som vi längtar efter. Låter nästan som en tradition :)

Frullan, hoppas att du kan komma imorgon, vad vore en lördagsträff utan dig och Boris?

Har i princip inga symptom inför BIM. Brösten är lite ömma, de har varit superömma vid ÄL och det är väl det lilla som är kvar av den... annars så känner jag ingenting. Konstigt eftersom förra BIM var annorlunda och jag kände massor. Men jag fattar ingenting längre :) har lagt ner förväntningar och förhoppningar att det här ska funka på naturlig väg och det känns ok. Börjat planera vad jag kan göra på hösten, typ läsa hundra tusen extrakurser, skaffa jobb, hobby, hund, you name it. Om det inte kommer några barn återfaller jag till mitt egoistiska liv med fokus på mig själv *ironiskt*

• Frejis

Japp, jag kommer på lördag. En stor frukost kan ju inte skada mig, jag känner mig i alla fall som en strandad val. Och så är jag en engelsk bulldog enligt hundtestet tidigare i tråden, med krulligt hår ;) bilden av Frejis är härmed fulländad, hoppas att du känner igen mig Nenne ;) :)

• Frejis

Jo, ännu ett symptom när jag reste mig för att hämta post - fick liiiite värk längst ner i magen. För tidigt för att vara mensvärk och har ingen träningsverk där heller. *stopp för fortsatta fantasier*
    Tar tillbaka det här med längst ner i magen. Någonstans i magen är det, men har svårt att avgöra det exakta stället. Whatever, den röda tanten samlar nog sina trupper för att gå i anfall nästa vecka.

• Frejis

Ni som tränar, kan ni inte vara gulliga och hjälpa mig med en sak - hur botar man inflammation i ländryggen? Kom helt plötsligt för en vecka sedan. Fick antiinflammatoriska tabletter utskrivna, men har fortfarande svårt att gå utan att få ont i mer än fem minuter. Och framför allt, är det ok att gå och träna? Ena läkaren säger att det är ok, den andra säger "nope".
    Goda råd och erfarenheter emottages tacksamt :)

• Frejis

Nenne - japp, jag är en äkta gatukorsning från innerstan ;) du då? *väntar med spänning på en bild*

• Frejis

Jättefina bilder Nenne :) håller med kokos, det tänkte jag också på, men han ser jätteung ut på alla bilder förutom nr 5.
    Du ser ju också ung ut... *skojar lite* gillade jättemycket din brudbukett :)

• Frejis

Mindre :) fresta mig inte pannkakor, det får mig att längta till morgonsdagens trådaktivitet. Skulle vi ses inne på hotellet eller utanför utgången?
    Plaska i poolen på Vasagatan, det låter skönt. Min man blir glad, han har försökt att få mig dit ett tag, men jag har alltid gått iväg på egna aktiviteter som Pump eller Muskel i stället.
    Snuskfaktorn, ja ni... :) vi har hållit så intensivt under ÄLtiden som var för en vecka sedan att vi fortfarande befinner oss i återhämtningsfasen ;) eller, rättare sagt, jag. Förslag och tips är mer än välkomna, man måste ju börja ladda inför NÄ.
    Mina bröstvårtor ser betydligt snyggare framifrån, alltså i spegeln, än uppifrån, när jag tittar på dem. Fick ett liknande sammanbrott som du Mindre för några månader sedan, när jag gjorde upptäckten att de faktiskt var ganska stora. De har egentligen varit så hela tiden, men skräckens ögon är stoooora.

• Frejis

Mindre: Det blir nog en pool efter frukosten på lördag. Gillar förbjudna frukter, vilken kittlande tanke! :)

• Frejis

Nenne, du kan ju försöka räkna ut vilka vi är (du vet ju hur många vi blir) och se lite oberörd ut när du går fram och tillbaka bland frukostborden. Ungefär så gjorde jag för första gången.

Andra gången undrade jag om jag kommer att känna igen alla. Tredje gången... återkommer med det imorgon.

Lapinette, trevlig och plussitiv resa om du läser detta.

När skulle Page åka iväg?

• Frejis

Dags att dra mig tillbaka, ska på konsert senare ikväll.
    Vi ses imorgon klockan 12 och det blir kul att se dig i verkligheten Nenne :) bulldogen kommer att hålla utkik efter dig.
    Trevlig kväll :)

• Frejis

God kväll :)
    tack för brunchen som var väldigt trevlig. Jätteroligt att träffa alla igen och få lite updates i verkligheten. Kul att Nenne hittade oss till slut :)

Hoppas att lördagen och söndagen var bra för alla. Vi såg "Parfymen" igår kväll och den var... konstig är nog det rätta ordet. Började bra med några realistiskt filmade äckliga scener, men spårade sedan ur. Bra musik som nästan tog över filmen: fann mig själv sitta och tänka "vad har de för syfte med den?" och då har det definitivt gått för långt. Slutet (när det alltså var cirka 45 minuter kvar) kändes apokalyptiskt. Jättekonstig film som sagt. Skulle klassificera den som en jättemjuk skräckfilm (alltså egentligen inte) med bibliska undertoner.

Har inte pappersmuffat ännu. Symptomen varierar från noll (för det mesta) till mensvärk som kommer och går. Något ömma bröst, sticker lite till ibland. Nyheten för dagen är väl några finnar på ansiktet - det blir "snyggt" imorgon :( Är annars på dag 25 i menscykeln och tanten kan visa sig från och med imorgon tills på fredag. Gissar att hon är här på onsdag torsdag. Suck, denna väntan...

• Frejis

God morgon!
    Tomtens sura fru har anlänt :( vad mer kan man säga? Irriterande att ingenting funkar, men jag hade ju inte många förhoppningar heller. Kommer sitta kvar här som en gammal bitter kärring när ni alla sitter på Morningston med bebisar i famnen :( snyft snyft.

Kommer i alla fall att bli en gammal mamma när jag väl får bli det :) den saken är klar, gammal och rik, och kommer att skämma bort ungen något extremt, och göra det med flit bara för att reta de andra föräldrarna och gå emot mainstream. Frejis ljuva hämnd på det dumma ägget och s*permien som inte kan träffas i tid.

Nog om mig själv ;) Mindre, jag håller tummar och tår att den röda tanten inte hittar dig. Ska uppehålla henne här lite...

Frullan - kul att se Boris för första gången :)

Sweet - GRATTIS i efterskott :)

• Frejis

Nenne - vi behöver nog många nya här i tråden för att jag inte ska bli sist ;) men någon måste ju hålla statistiken i balans.

När bimar du? I början av månaden om jag minns rätt?

• Frejis

Det blir två år i april sedan vi började med oskyddat s*ex. Även om man inte kan räkna med alla försök så borde det ha blivit något.

Har fått remiss till Karolinska Sjukhuset, får se vad de föreslår. Förmodligen blir det ivf så småningom.

• Frejis

Håller med om det Mindre. Det finns nog många som försöker i det tysta och som känner sig uppgivna, ledsna, arga och deprimerade. I vårt samhälle bör ju nästan allt gå väldigt lätt och väldigt fort, men livet fungerar inte alltid på det sättet.
    Jag har inga problem att berätta redan nu att det inte fungerar, men gör ofta inte det med hänsyn till min man. Det är lite känsligare för honom, tror jag. Sedan har vi människor i vår omgivning som skvallrar lite för mycket och det avskyr jag :( typ ringer runt till alla och meddelar "nyheter". Att folk berättar om det för varandra har jag inga problem med, men äkta skvaller... nej tack :(

• Frejis

Frullan - vill gärna höra sedan hur det gick, det måste vara en otrolig upplevelse att se Boris/Borissa i magen :) jättekul :)

• Frejis

Cicci - har du fått en liten gravidmage nu, jättekul :) det kommer kanske börja synas på dig först efter vecka 20 (tänker typ vecka 23 eller 24). Ska inte säga att det är bra, men själv skulle jag hellre ta din platta mage :) än 25 kg övervikt. Men man får ta det man får :)

Tvillingar, ja du... min man skulle jubla över den längre föräldraledigheten (han vill vara hemma minst ett år). Jag förhåller mig lite med tveksam till det ;) halva jobbet när det gäller barn skulle vara gjort och det vore en fördel. Vi får väl se vad som händer framöver, för koko och mig :)

Jo tjejer har ni tänkt på det hur mycket tråden har förändrats sedan starten? Och hur annorlunda (och roligt) kommer allting att vara på sommaren och hösten, när trådbebisarna kommer? :)

Ni vet i alla fall vem ni kan ringa när ni behöver barnvakt :)

• Frejis

Japp, Cicci, det är bara ringa mig! Har ju även en man hemma som verkar vara extremt barnkär just nu, han smälter bara om han får hålla i en bebis :) så han skulle nog också be om att få följa med på en barnpassningstur. Vi bor nog rätt nära er också :)

• Frejis

God morgon :)
    över 12000 inlägg, det är helt otroligt. Grattis till det Nenne & Sweet :) vad jag förstår så kan man räkna lite olika och jag vill inte att någon av er blir utan sin första plats :)

Tack för kramarna och omtanken Sweet, Page och alla - det betyder verkligen jättemycket. Ska säga till magen att sluta göra ont nu, dumma onda mens :(

Snartis: Vad skönt att allt är ok och att myomen inte har vuxit. Vilken lättnad :) blev jätteglad för din skull.

Frullan - vilken historia, att tappa bort din tid när du som mest behöver den. Bra att du inte gick (förstår reaktionen helt och hållet) och att du fick se Boris. Ska du byta BM nu eller kommer du att ge dem en chans?

Page - "Doktor Glas", visst, jättegärna :) kan du inte berätta med om uppsättningen? Har nog lyckats missa info totalt och informationsfreaken i mig börjar vaknar till och viskar att jag borde googla på ämnet. Antar att det är en "sann" (tänker på Bengt Olssons Gregorius) uppsättning av Söderbergs "Doktor Glas".

Honungsjohanna - välkommen till tråden!

Ska försöka titta in här på eftermiddag. Hinner inte skriva så mycket på dagarna och kan inte heller ansluta till kvällskiftet (har gäster här hemma hela den här veckan och några dagar nästa vecka). Men jag gör ett försök :) många kramar till alla från Frejis

• Frejis

Mindre, jag håller självklart alla tummar och tår, och mitt hår har blivit alldeles krulligt av spänning, väntan och viljan att du ska lyckas :) tomtens fru är hos mig, har bjudit henne på morgonkaffe med lite sömntabletter i, vilket innebär att hon håller på att somna och inte kommertill dig.

Hoppas hoppas hoppas...

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???