• Frejis

När märker man av att man är...GRAVID???

Det är nog rätt mycket som påminner om opposition fast det här tar tre timmar. Min opponent skrev sin avhandling på ett liknande ämne, vilket innebär att jag kan räkna med en ordentlig grillning. Men men... det är bara att sitta, svettas och sätta ihop rimliga förklaringar och argument. Det blir nog bra till slut. :)

• Frejis

Hoppas att den förförståelse inte bidrar till sågningen ;) det fixar sig, värre än förlossning blir det nog inte. Gör inte ont direkt och man riskerar inga sprickor eller andra komplikation :)

Sydafrika, har föreslagit det till min man, men han vill inte dit. Det kommer nog en dag när jag lyckas övertala honom.

Skulle vilja åka på en temaresa (via fritidsresor) till Mexiko & aztekerna. Fascineras verkligen av deras kultur.

• Frejis

Australien är ett annat drömresmål :) Hur länge var du där Muggles? Har hört att man ska vara där minst tre fyra veckor och vi har inte haft den tiden :( Nåja, hinner lära mig simma ordentligt innan, det vore synd att missa en simtur med delfinerna. Det låter som en väldigt rolig upplevelse.

• Frejis

Tjihooo, har hittat ett sympptom, dvs små känningar i ena äggstocken. Men då har jag suttit stilla framför datorn och verkligen letat :)

• Frejis

Jättefina bilder Muggles! Vilken idyll :) och delfinerna verkar ju komma riktigt nära stranden *såg i några bilder i fotogallerin*

• Frejis

Det låter spännande. Våra släktingar har ett hus i Melbourne som de hyr ut, men jag känner inte riktigt att jag vill binda upp mig för ett ställe när man väl har åkt så långt utan vill hellre vara lite oberoende. Är den typen som måste vara med på alla utflykter och vill göra saker hela tiden, får alltför mycket energi på semestern och brukar behöva semester efter det.
    Det låter definitivt som du har mycket att minnas, hoppas att jag får konsultera dig när vi ska till dit.

• Frejis

Muggles - ja, jätterintressant, ser framemot din berättelse :) trevlig kväll!

• Frejis

Sweetstreet: jag känner mig nervös redan nu, men försöker bara verka tuff när jag säger: det löser sig, det ordnar sig, det går säkert bra. Nä, det känns ju inte så riktigt ännu och som jag sade till maken är jag nog mest rädd för att bli avslöjad som en bluff. Förmodligen kommer jag inte att bli genomskådad ;) men risken finns.

Disputationsfest är jättekul och jättebra för egot :) :) :) det behöver man verkligen efter året som doktorand och alla "speciella" erfarenheter som bara akademin har att erbjuda. Kommer äntligen att kunna skölja ner dessa år med några (ganska många ;) klunkar vin :)

• Frejis

Min handledare sade faktiskt att hon var bra i sådana sammanhang. Får se det snart :)
    Det blir på svenska. Skrev i början på engelska, men det sågades av min huvudhandledare som har engelska som modersmål. Bytte därmed språk för att slippa personen ifråga och har jobbat med min biträdande i stället. Handledarbyten är rätt vanliga, men sker inte tillräckligt ofta vad jag har förstått. Iaf inte på hum fak och samhällsvetenskap.

• Frejis

Det beror på institutionen och kallas "slutventilering", dvs en presentation med opponent mm som imiterar den riktiga framläggningen.
    Handledaren bedömde att mitt arbete iaf går genom så jag slapp göra det.

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???