• Page

När märker man av att man är...GRAVID???

Hmmm, Sweet. Brås (utseende) du på din mamma eller på din pappa? Det är här de olika vägarna på mina fördomar börjar.

• Page

Hahaha...*skrattar så jag skrockar* Ledtråden kan tolkas på två sätt, skit också! Men, det blir bra i alla fall. Det handlar faktiskt inte om att analysen ska stämma med den verkliga Sweet utan att det ska baseras på mina fantasier och fördomar! (Se hur fint jag lyckades att få till det så att det ska handla om MIG )

Ska fixa en, förmodligen redan i natt. Japp, jag har inget liv!!

• Page

Jag säger "dää äää kuuuul" *Kul läses svajigt*

• Page

Nej, det är äkta släpande och gnällig sörmländska! Det var länge sen jag pratade norska. Får inte fram den där hurtigheten nu. Försöker jag så låter det som en äkta svenne som pratar med en blandning av svenska och norska ord.

Skönt, vill inte ta ifrån någon detta nöje!

Återkommer i natt. Nu ska jag äta något trist (ingen har orkat handla) och förflytta katten till vardagsrummet.

• Page

Start september, det är mycket vi vet men kunskap och logos är inte mycket till hjälp när man vill ha barn NU!

Var är min analys förresten? Det var väl du som tänkte ge dig på en?

• Page

Nuuuu....Sweet, ska jag sätta igång med att skriva.
    Rattar in alla känslor och pejlar rakt över atlanten. Auuum...auuuum...

• Page

Satan Sweet, vad svårt det var! Det slog mig precis att jag inte vet ett dugg om dig, det bara kändes som det. Förstår inte varför jag tycker att jag har en "klar" bild av dig när jag inte vet ett smack.

Du diskuterar gärna men jag tror inte att du berättar så mycket om dig själv, inte som jag kan minnas.

Jag hoppas att du ursäktar om den här blir extraflummig

• Page

Jösses, det tog mig tid. Blev så hungrig mitt i att jag blev tvungen att ta en matpaus!

• Page

Sweet:

Bakgrund: Du var ett hett efterlängtat barn och dina föräldrar var förmodligen lite äldre än dina kompisars föräldrar. Du kommer från ett medelklasshem där båda föräldrarna är välutbildade. Som liten bodde du i en villa med en fin trädgård i en mellanstor stad. Du var lite av en frivillig ensamvarg som barn, du var väldigt bra på att underhålla dig själv.

Du tyckte om att läsa och det är troligt att du började läsa i tidig ålder. Du var brådmogen och ville gärna sitta med vid vuxenbordet. Du var ett urgulligt barn och din mamma klädde dig gärna tjejigt. Du var ett barn med många talanger, jag kan tänka mig att du tom underhöll andra med egenpåhittade teaterstycken trots att du var lite blyg.

Du utmärkte dig i skolan från dag ett och kom alltid hem med goda betyg. Jag tror inte att dina föräldrar pressade dig nämnvärt utan snarare stöttade dig och gjorde allt för att du skulle utvecklas för att kunna nå din fulla potential.

Jag tror att du var mycket omtyckt i skolan och hade många vänner. Du hjälpte de svagare eleverna och jag tror att du tillät vissa människor att glutta på dina prov. Det var inte så att du gillade fusk men jag tror att du alltid har stått på de svagares sida, inte bara vid studierna utan jag kan tänka mig att du utdelade en och annan smocka om någon var taskig. Mod och integritet var din styrka och det var därför du var omtyckt. Jag har fått för mig att du fick vara Lucia någon gång (???). Dina kompisars föräldrar tyckte alltid väl om dig eftersom du betedde dig vuxet och artigt.

Du började sommarjobba tidigt eftersom du gillade att klara dig själv.

Du hade svårt att bestämma dig för vad du skulle plugga till i gymnasiet eftersom du var intresserad av många ämnen men du hade kanske drömmar om att bli läkare så därför pluggade du på en naturvetenskaplig linje. Där föddes ett genuint intresse för biologi och vetenskap så du fortsatte direkt på universitet. Förmodligen pluggade du redan på gymnasiet i en annan stad än den du är uppväxt i. Jag tror att du gillade att skriva berättelser men du berättade det aldrig för någon.

Sexuella preferenser: Eftersom du alltid har varit målinriktad tror jag inte att du hann med några pojkvänner. Din första riktiga pojkvän träffade du i slutet av gymnasiet och din nuvarande man någon gång i slutet av dina studier. Du pluggade länge.

Personlighet: Du är fruktansvärt rak och ärlig men du uppfattar dig själv som om du är hårdare än vad du egentligen är. Det är möjligt att du kommer med ärliga kommentarer men du skulle aldrig säga något elakt med flit och utan att någon frågade om din åsikt. Alltså, du skulle absolut säga att din kompis tröja är ful, om hon frågade det själv.
    Du är lugn och kan verka allvarlig för de som inte känner dig, tills du öppnar munnen.

Jag tror att du har en ?vetenskaplig? syn på livet (dåligt ordval men jag kommer inte på det jag egentligen söker). Du är väl förankrad i verkligheten och kan irritera dig på människor som har en massa ogrundade åsikter och det är då du kan vräka ur dig en vass kommentar. Du är mycket bildad men skulle aldrig förlöjliga någon med din kunskap om det inte handlar om någon pappskalle, då kan du sätta den personen på plats.

Jag tror att du har en naturlig coolhet och du vägrar att noja dig över småsaker som tex en finne. Finns den där så får folk helt enkelt stå ut med att titta på den. Just där och då är den en del av dig. Trots att du är avslappnad skulle du nog aldrig bajsa med öppen dörr, där går dina gränser.

Du är mycket naturlig, jag tror inte att du sminkar dig mycket. Jag ser dig lite som en ?moder jord? typ. Du pjoskar inte med dig själv och du tror att du aldrig gör det med andra men du är mycket snällare mot andra än dig själv. Du gör dig aldrig till eftersom du tycker att det är slöseri med tid man får helt enkelt ta dig som du är. Samtidigt tror jag att du är anpassningsbar så att du passar i alla miljöer. Trots att du är ofta klädd i byxor tror jag att andra uppfattar dig som femenin.

Du är envis och en aning rastlös. Du hatar att stå i kö och har ibland låg toleransnivå. Det är möjligt att du trummar med fingrarna på bordet.

Du är inte medveten om hur bra du är på att uppmuntra och stötta människor, i likhet med Muggles tror jag att du är för ödmjuk och inte inser den sidan av dig. Du är god lyssnare men avslöjar inte mycket om dig själv för andra. Du har inga problem med att diskutera pinsamma eller intima saker med människor men jag tror ändå att det tar en stund att komma in dig på djupet.

Nuvarande situation: Du är doktorand på något stort universitet i New York och du älskar att forska även om det är ett otroligt krävande arbete. Jag tror att din man arbetar med något liknande.

Ni bor i en liten lägenhet i Manhattan och även om du trivs i en storstad längtar du till en mer lantlig idyll. Eftersom er lägenhet är liten är det ganska trångt med alla era saker. Jag tror att ni har massor med böcker och därför flera bokhyllor. Du gillar att mysa i din lägenhet med du är inte så jättepysslig. Tror att ni har det ganska undanplockat på ytan men krulliga lakan i skåpen.

Du gillar att ha besök och bjuder gärna över vänner på mat men du är inte den som släpar fram linneservetterna, jag tror att du nöjer dig med att vika ihop ett snyggt hushållspapper som en servett. Du och maken har många vänner.

• Page

Blir analyserna bara längre och längre eller inbillar jag mig? Det måste bero på att jag fantiserar mer och mer och hade lite fakta.

Fakta som jag minns:
    Forskare, kromosomsjukdomar
    New Yorkbo
    Gift
    Klär sig i jeans och tröja
    Gillar färger
    Korta ben och går fort

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???