Inlägg från: Liten med Mindre |Visa alla inlägg
  • Liten med Mindre

När märker man av att man är...GRAVID???

Jag vill trots allt inte boka skoj dykresor till exotiska resmål, ifall att det skulle fungera med bebisverkstaden. Men att sätta hobbyn på hyllan utifall att det någon gång fungerar är också så trist. Det blir ju inget liv av det.

• Liten med Mindre

Jessie, snälla, häng kvar! Vi behöver dig också i tråden. Alla infallsvinklar och tips är bra, även om de inte alla dagar går att ta till sig på det sätt tanken var.

• Liten med Mindre

FruL - Så du sitter också utan mascara på jobbet idag?

Min ligger mest i flagor runt ögonen. Har tack och lov en modell som inte rinner utan trillar i bitar. Passar cykelinstruktörer och lipsillar. Dvs utmärkt för mig! :)

• Liten med Mindre

Det bästa med att vara deppig en dag då jag ska cykla, är att passet alltid blir bättre än jag förväntade mig, och att jag går därifrån gladare än jag trodde jag skulle.

Det kanske är träningsendorfiner förstås. :)

Håller en tumme för att det kommer lite folk ikväll och att inget går sönder.

Det är min lilla "pick-me-up" när livet är tungt. Så ni som går på klasser på gym - de gånger det känns tungt att vara där - försök ta i ett tag till - instruktören ser och blir glad. :)

• Liten med Mindre

Ligger efter ser jag.

Snartis - japp, 38 grader är toppen när man som jag lätt gråter, eller tränar och svettas.

Projektplaner: bakar gärna - men endel av min stress beror på att jag inte tycker mig ha tid. Skulle gärna läsa böcker också. Eller läsa ikapp mina dyktidningar. Eller börja jogga. Och alla såna projekt tar ork och tid från tid med maken, och då blir det ju inga barn gjorda, eller???

Men om jag får tid över på söndag (julklappshopping) så blir det cookies, eller kanske mer lussebullar. I så fall får ni smaka på måndag.

Det där med att misstolka varandra, eller ha selektiv hörsel eller vad det nu kan vara, är något vi är experter på hemma. Orsakar de gräl som faktisk uppstår. Såå irriterande. Det utlöste faktiskt mitt boxar-utbrott imorse, droppen lixom. Men det kanske var bra att ta det före jobbet.

• Liten med Mindre

Peppisar är ju svårt att göra kulinariska läckerheter av. :) Fast med lite ost på blir de ju extra goda. Cheddarost.

Glasyr går också bra förstås. På STOR pepparkaka.

• Liten med Mindre

Ballongen gick ur mig för länge sedan. Fast jag tror att den energin gick till träningslust. Längtar till cyklingen ikväll.

Jobbet blir ju lidande...

• Liten med Mindre

Jodå, du får visst hålla på med spinning och träning.

Du kan göra allt som känns bra - så länge doktorn inte säger annorlunda.

Det du ska vara försiktig med är att
    *bli för varm, drick ordentligt
    *få mjölksyra,
    *alltför hög puls (jobbigt för hjärtat med allt det nya blodet)
    *göra något som känns obehagligt.
    *har du inte perfekt teknik - var försiktig framför allt i stående positioner. Sitt gärna ner stora delar av passet
    *trampa inte för lätt så att du studsar i sadeln
    *undvik övningar med utfall och sånt som frestar på bäckenet.
    *träna inte raka bukmuskeln (vanlig sit ups) för mycket mot slutet. sneda musklerna på sidan går däremot bra.

Träning under graviditeten är inte för att förbättra din kondition/ styrka nämnvärt - utan för att behålla det du har.

Tjejen som är ansvarig för vår utbildning om träning under graviditet är själv barnmorska, och hon konstaterade att kunskapen om träning hos BM i allmänhet är ruskigt dålig.

Så träna på ni!

• Liten med Mindre

Jag blandade visst tips för spinning med tips i allmänhet. Men ni förstår säkert.

Trevlig kväll!

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???