Inlägg från: mugglesfan |Visa alla inlägg
  • mugglesfan

När märker man av att man är...GRAVID???

Men vad hände nu?! Jag blev stoppad av filtret???????? Jag skrev inget konstigt.

• mugglesfan

Näe, hmmmm, vaddå. Mitt långa inlägg bara försvann. Snyft. Jävla BT!

• mugglesfan

Jasså det fick man skriva

Cicci: vilken härlig upplevelse det låter som!!! Om 2 veckor är jag förhoppningsvis där.

fruL: nä jag är inte speciellt trött. Jag är tillbaka till att knappt känna ngt alls nu. Hade sköna stora boobs i helgen men de är påväg att krympa igen (?). Inget illamående, hungerskänslorna är borta, inte trött. Jo jag är mer frusen än förut (sover men extra filt), jaha ,är det ett grav-symptom?! Intressant...

• mugglesfan

Nojor: att mitt barn ska bli mobbat/utfryst (a la F*cking Åmål - måste varit f*cking som gjorde att jag blev stoppad). Vad gör man då för att hjälpa sitt barn? Det hjälper ju knappast att prata med mobbarna el läraren. Och oftast döljer barnet att det blir mobbat för föräldrarna för att det skäms så man kanske inte ens vet om det.

En annan noja är att (i flickfallet) hon upptäcker alkohol/droger jättetidigt i typ 13-årsåldern och super sig full på en fest och blir våldtagen. Sedan tycker alla att hon får skylla sig själv för att hon var så berusad att hon inte gjorde motstånd...

• mugglesfan

Alkohol är svårt. Att de kommer att dricka vet man - det man vill minimera är ju skadorna av det. Tex skulle man vilja att de dricker folköl/svagt vin istället för hembränt. Men är lösningen att köpa ut folköl? Alla säger att man ska vägra köpa ut ngt alls till sina barn. Men om man inte gör det så vet man att de skaffar sig grejer ändå, kanske snor ur barskåpet (och fyller på whiskyflaskan med te) el som sagt, köper hembränt av klasskompisens äldre brorsas bekant...

• mugglesfan

Uj, konvertera till islam. Ok då, islam är ju inte värre religion än ngn annan (fundamentalister däremot finns ju i alla religioner, kolla bara på Irland el Runar) men burka... Näe. Däremot sekulariserad muslimer (tex från förra Jugoslavien) de är ju helt ok. Ung på samma sätt som vi är kristna (iaf jag, som aldrig går i kyrkan men däremot gifte mig där).

Jo en noja till: att ättelägget blir fullblods(blod HA!)vegan och AFA-aktivist. Fan, vad jag hatade de jävlarna som kom hit och slog sönder Göteborg i kravallerna. De VILL ju ingenting annat än förstöra. De slog sönder skyltfönster på vanliga affärer och vanligt folks bilar och hävdade att det var för att de var "emot globalismen". Jaha? Och sedan stod Mikael Wiehe där och sa att de gjorde rätt som protesterade. Jo visst, protestera kan de väl få göra men gör det på rätt sätt. Sedan dess tål jag inte Mikael Wiehe. Man ska inte främja odemokratiska metoder tycker jag. Och så har de inte ens vett att visa vilka de är utan går maskerade - näe samma skrot och korn som fotbollshuliganer är det, vill bara förstöra. Och en sådan vill jag inte ha i mitt hus! (Nu låter jag 100 år gammal jag vet Gick igång ordentligt där...)

• mugglesfan

Vickan: jag har själv aldrig varit mobbad (dock utfryst under en kort period) men har hela skoltiden varit rädd för det. Har bytt klass/skola flera ggr (mina föräldrar var sådana som flyttade en del) men det har som tur är gått bra, trots att jag var en blyg själ förr. Men både min man och 3 av mina närmaste tjejkompisar var mobbade i skolan. De kom också ut från det som normala starka människor iofs men nu snackar vi nojor

Jag tror att de som börjar med droger är ute efter lite häftigare "kickar". Det finns vissa människor som är mer självdestruktiva och även människor som inte nöjer sig med de vardagliga kickarna i livet. Nä det finns ju många orsaker till att man blir alkoholist/missbrukare men vad jag har läst så är det inte alltid man kan förhindra det. En del människor har den dragningen, åt det mer "farliga" hållet. Umgås kanske med mer "farliga" kompisar och blir påverkade att prova både droger och att stjäla tex. Jag tror som fruL att lösningen är att hålla koll på deras kompisar.

• mugglesfan

Jag hade en klasskompis som drogs till farligare umgänge, bla haschade hon och hängde på Göteborgs motsvarighet till plattan (centralen). Hon visade mig och en annan av mina kompisar en haschbit en gång och sålde in det som att det var mkt bättre än alkohol - billigare och ingen bakfylla. Men vi var aldrig det minsta intresserade. Jag vågade inte pröva och ville inte heller. Dessutom hade jag hört om haschpsykoser - det räcker att prova en gång så kan man hamna på psyket typ.

• mugglesfan

Syrran: mkt bubbel och aktivitet i tarmar. Stickningar och dragningar (ung som att ha håll ett kort tag) i sidan av magen. Flytningar (vita). Stickande i sidan av ena bröstet, mkt markant. Jag hade en nidis (liten röd flytning efter 6) men det är tydligen ganska ovanligt. 2-3 dagar innan BIM hade jag en brun flytning och lite ont i korsryggen (som inför mens). Hmmm, var det ngt mer? Det enda som inte kvalificerar sig som i närheten av menssymptom för min del var stickningarna i sidomagen och i bröstet.

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???