Inlägg från: sweetstreet |Visa alla inlägg
  • sweetstreet

När märker man av att man är...GRAVID???

eller kvinns kanske man borde säga?! ;)

• sweetstreet

Page,
    vad roligt att du har kollat upp tråden bakåt. och förra också! :)

Ja det har väl hänt lite ändå. men framförallt så är väl det bästa att man kan få så mycket stöd när det skiter sig. Plus att det såklart är en jätterolig tråd att hänga i!!!!! Helt galna tjejer ;)

Kul att du vill hänga med oss här!

• sweetstreet

Hur kommer det sig attt du är ute på nätet så snet? Är du en nattuggla?????

• sweetstreet

Men vad hände?????????????

Här loggar man in i godan ro med sin frukostmugg (nej inte glögg!) ochkommer rätt in i trådens första "nu är vi irriterrade på varandra" !

Jessie,
    Denna tråd är verkligen till för ALLA! Eller rättare sagt det är vi = ALLA som GÖR eller ÄR tråden ju!!!!!!
    Jag hoppas verkligen att du ändå kommer fortsätta hänga med oss för vi vill ju hänga med dig! :)'
    Så även FruLLAn som hon ju skrev. Jag tror att hon "överreagerade" pga av att hon är så himla deppig nu. Över menshelvetet och med den oro som alltid kommer till ytan tillsammans med mensen. Jag tycker inte du ska ta detta personligt. Vi är alla glada för din skull och för ditt plus! Oavsett antal försök, barn innan eller ej, ålder.... you name it.

Och sist men absolut inte minst SUPERGRATTIS!!!!!!!!!! Känns helt otroligt roligt att du plussade! :)

FruL:
    Skickar alla styrkekramar jag kan till dig! Jag vet verkligen att livet kan kännas för j-vligt och då kan det vara svårt att hantera alla känslor som stormar omkring. Självklart behöver du inte alls titta in här om du tycker det känns bättre att inte göra det, men hoppas att du känner och vet att vi tänker på dig! :)

• sweetstreet

Cissi,

Hahaha! Jag skrattade när jag läste om ditt första mammamia besök! Ojojoj, hade velat se den blivande mammans min när du röt till! :D

Tycker det var härligt. Känns ibland som om gravida kvinnor blir helt hysteriska och liksom helt tapparb ort det vanliga sunda förnuftet.

• sweetstreet

Och hörre ni tjejer angående det där med stress så var jag på en föreläsning för flera år sedan visserligen, men ändå. Och där pratades om alla hormoner etc som cyklar runt under ens menscykel och hur de förändras vid en graviditet.

Då kom även detta med stress upp. Någon frågade eller nämnde det som man hör om att stress skulle påverka ens förmåga att bli gravid. Ni vet allt detta man hör om att "bara man slutar tänka på det så kommer det", att "par blir gravida efter att de bestämt sig för adoption" etc etc.
    Men vet ni att vår föreläsare (som då forskade kring detta) sa att det var bara "bull shit" och myter! Inte att det faktiskt händer par alltså, utan att det skulle bero på stressfaktorer. Han menade att i dessa fall var det enbart slumpen som gjorde att timingen blev som den blev, men att man såklart lätt tolkar det till att det beror på psykologiska orsaker som att stress minskar och så. Han sa att enda fallen där man verkligen kunde prata om STRESS som påverkar kroppens basala funktioner på ett negativt sätt var i fall där folk faktiskt är rädda att de inte ska överleva. Typ i krigssituationer eller liknande. Han tog också esom exempel att personer som drogar, eller är sjuka (vilket påverkar kroppen mycket mer negativt än att man har stressigt på jobbet eller att man blir fixerad vid graviditeter) blir gravida. Sedan kan ju självklart barnen blio skadade av att mamman tar droger, men det är ju en helt annan sak än själva "att-bli-gravid".
    Jag vet inte, men något ligger det nog i det. Det är så lätt att man tycker att man är så himla stressad, men den verkliga stressen måste ju ligga i just det faktum att man inte får tillräckligt med mat, eller är hysteriskt rädd för att man inte ska överleva.

Vet inte ifall detta hjälper er, men jag tycker ändå det känns lite skönt att veta att ens barnfokusering nog inte spelar ett dugg roll för ens chanser till att brli gravid eller ej. :)

• sweetstreet

FruLLan,

Vad jag menade att var att jag tror att du kasnke tolkade en del saker Jessie skrev på ett sätt som hon nog inte riktigt menade dem.

Kanske fel att använda ordet överreagerar, men jag kom inte på ngt bättre.

Jag kan ha fel såklart, men det känns som om du är lite som jag själv och jag har lättt att feltolka saker när jag är deppig. Att det saker o ting lätt får en annan mening än vad "sändaren" menade. Särskilt när man bara ser det i skrift och liksom missar kroppsspråk och tonfall.

• sweetstreet

Men som sagt skit du i alla klämkäcka inlägg!
    Om de får dig att må sämre så tycker jag helt enkelt att du inte ska kolla in dem!

Men vi hoppas ju att du återvänder till vår tråd när du känner dig redo! För vi saknar dig när du inte är här!

• sweetstreet

FruLLan,'

Jag tror faktiskt helt enkelt att BÅDE du o jessie liskom feltolkade varandras inlägg lite.
    Att ni helt enkelt la in lite mer än vad som stod där.

Men det är bara en känsla jag fick när jag läste era inlägg.

Sorry ifall jag trampat er på tårna nu, Det var inte meningen.

• sweetstreet

Lycka till med jobbsurfningen Page!

Det är kul att ngn är ute på nätet på kvällarna eftersom jag oftast kan komma och skriva mer då.

Utom idag när jag faktiskt stal till mig en sovmorgon!!! :)

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???