Inlägg från: Liten med Mindre |Visa alla inlägg
  • Liten med Mindre

När märker man av att man är...GRAVID???

mors!

Upptäckte till min glädje att det går ett lussetåg i vårt centrum ikväll. Så jag får chansen att se ett riktigt tåg också. Inte helt lätt annars, om man inte har barn och inte köpt biljetter i god tid.

Har dessutom garderat mig och spelat in luciamorgon från tv, ska koka risgrynsgröt och äta saffransbullar ikväll, och vörtbröd. :)

Nu ska det julas till.

• Liten med Mindre

O vet ni vad??? :)

Min man har bjudit mig på en dejt på fredag! gissningsvis hemma - men klädkoden "kavaj" brukar innebära god mat och gott vin, lite dans och annat han vet "får mig på fall".

Bra upptakt inför ÄL-veckan.

• Liten med Mindre

Några dagar innan ÄL, men bra uppvärmning för oss som varit mycket skadade och sjuka på sistone. :)

Mötesdags...

• Liten med Mindre

Ja, visst är han romantisk min älsking. :)

Kan ju också bero på att jag gjort väldigt klart för honom vad jag uppskattar i "förförelseväg". Och har visat honom i praktiken genom att själv inbjuda till dejt, hemma och borta. Fördelen med hemma är att dejten mycket lättare går vidare till något skoj. :D

Oh, längtar. Han är så stilig i kostym (den åker på ytterst sällan).

• Liten med Mindre

Nej - inte koka glögg!

Gjorde det fantastiska misstaget i Schweiz, när jag skulle bjuda en dam med bil på starkglögg.

Har lärt mig att det är en MYCKET DÅLIG idé att koka sprit i kastrull på gasspis. Hela kastrullen tog eld när alkoholen började ånga.

Fast - med en klassisk svensk spishäll så kanske det går utan fara för livet. :)

• Liten med Mindre

"så kanske en date hemma som Mindres make har fixat..."

Cicci - jag kan får problem med att övertyga maken (och mig själv) att fixa en dejt åt dig i julklapp. ;)

Efter bröllop och allt är jag så trött på att önska mig saker. På listan står:
    *presentkort på pralinhuset (vill slippa äta allt i jul)
    *goda viner (den går ju bort för vissa då...)
    *badbomber och oljor från LUSH (så härliga)

Kom sen på att jag behövde några tröjor till av en modell jag just köpt. Kan även tänka mig dyra sminkborstar av en modell jag snappat upp här.

Presentkort på massage och ansiktsbehandling/massage/pedikyr. Ni kan säkert behöva pyssla om er när magen börjar växa.

• Liten med Mindre

Ååå, längtar också efter lite symptom på något skoj. Så glad för er som börjar dofta plus - hoppas att det håller!

Det enda symptom jag känner är lite kvarblivet pirr i fötterna av en ynka mugg vinglögg. Räknase inte riktigt i samma liga som geléklumpar och ömma bröst.

Klämde på julmusik på datorn, utan hörlurar - så nu får grannen njuta lite. Liiite mysigt ska det vara på Lucia.

• Liten med Mindre

Juuuuul Juuuuul Stråååååålaaaaaaaande juuuuul!

*skrålar ihop med den skrålande datorn*

Jag som har ingefära och allt redo i kylen hemma. Inte blir jag gravid och illamående inte.

Jag kan bjuda på en kopp ingefärsvatten Snartis! Har både citron och honung hemma, så att det blir drickbart.

Välkommen!

• Liten med Mindre

Fast jag har ju en bit hem förstås. Du orkar nog inte vänta.

• Liten med Mindre

Toktossor!

Nu är det färdigskrålat här. Ska hem och peppa spermierna med julgröt inför nästa vecka - små gryn i gucka.Om de kikar på gröten så kanske de lär sig att simma, som ett träningspass liksom.

Fast å andra sidan är risgryn högst immobila. Kanske en dålig förebild. Hoppas att maken inte har något fönster från kulorna till maken så att simmarna kan kika på gröten.

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???