Inlägg från: Liten med Mindre |Visa alla inlägg
  • Liten med Mindre

När märker man av att man är...GRAVID???

Nenne - när ägget väl kommer till livmodern har simmaren redan krupit in och smält ihop sig. :)

• Liten med Mindre

Nä - inte hungrig. Var trött på choklad efter glöggfikat vi hade igår (fick typ 6 kartonger i present), och ändå har jag moffsat i mig ett antal bitar till ur andra kartonger och korgar på jobbet.

Här lär heller inte behövas några katrinplommon efter detta. :(

• Liten med Mindre

Men choklad höjer lusten va??? :?

Det var ju i alla fall liiiite mörk choklad på de praliner jag hittade.

• Liten med Mindre

God morgon!

Drabbades av ödet imorse. Min första böj på ÄL-sticka inföll givetvis precis idag när maken jobbat natt. Det vill säga att han vilade föreberedande igår kväll (när sniglarna börjat krypa rejält), och var inte hemma i morse när böjen kom.

Han kommer väl ligga som en dö sill i sängen när jag kommer hem ikväll. :(

Undrar om jag helt självsvådligt skulle ta till Victorys metod med spruta och burk och "tömma" honom i sömnen. :? :D

Till det positiva hör väl att ÄL faktiskt kom precis samma dag som jag gissade på i förra månaden. Så helt fel ute är jag inte. Men med utslag på en sticka har jag lite mer övertalningsargument varför han MÅSTE aktivera sig trots att han är dödligt trött stackarn. :)

• Liten med Mindre

Japp - skönt att veta att jag vet bäst. :D

Blev ju starkt misstänksam igår när sniglespåren var väääldigt trådiga - nästan iklass med _koko_s tuggummitråd. Fast det betyder väl också att stegringen började igår eftermiddag, så att jag har till imorgon eftermiddag på mig, plus några bonusdagar...

hoppelihopp!

• Liten med Mindre

Du får inte titta för långt fram FruLlan! Först kommer julafton med en massa mys och ledighet. :)

Jag är så oändligt glad att jag inte har ÄL till helgen. Fy sjutton för att vara äggsjuk och desperat hemma hos svärisarna.

Sweet - jag mådde pestigt hela förra veckan. Veckan efter mens. Sååå deppigt. Kan det vara den andra sortens PMS - post menstruella symptom?

Eller så var det avsaknad av tillräckligt mycket gymnastik i sänghalmen. :? Har mått mycket bättre sen i fredags när konvalecenser från fall och förkylningar tog slut.

• Liten med Mindre

Hmm...tillbaka till vill-bli-gravid-funderingar.

Jag brukar ju alltid ha lite ont i äggstockarna vid ÄL, och BM sa att det var medan ägget mognade. Men idag när stickan gav utslag så har jag bara yttepytte ömt om jag riktigt anstränger mig för att känna. Mysko?

Ska det vara så här? Tänk om jag inte har "riktig" ÄL nu när jag laddat med stickor och allt?

• Liten med Mindre

Jag är här Moppy! *hoppar och viftar*

Ska försöka få början till en mage ikväll, trots att mannen ligger halvdöd av trötthet över sängen. :D

• Liten med Mindre

Moppy - ÄL stickan fick "böj" idag, så visst ÄL:ar jag. Informerade maken redan i morse på telefon att det är bäst för honom att han sover under dagen - för ikväll vill jag smaka jungeljuice...

Får nog ta och gå hem tidigare från julfesten på torsdag, så att vi hinner med lite fler gånger, sen ska vi ju börja sova hos släkten. :( Och de bor lyhört.

Eller så stannar vi med bilen på vägen till svärisarna. Har aldrig prövat baksätet. :D

• Liten med Mindre

Nu vet jag varför jag inte har ont i äggisarna - tror minsann att äggblåsorna har satt sig i ansiktet. :[ Ont gör de också. Sablans bulor. Hallååå - jag är över trettio! Gå och drabba någon fjortis istället!

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???