Inlägg från: sweetstreet |Visa alla inlägg
  • sweetstreet

När märker man av att man är...GRAVID???

Page,
    jag tror inte du behöver vara superorolig för hur det kommer att bli vid en utökning av familjen.
    Jag tror det mesta beror på en själv helt enkelt. Jag menar, varför skulle man sluta mysa med sin partner bara för att man får barn. Jag köper inte det helt enkelt! Allt är ju alltid upp till en själv.

• sweetstreet

Vad jag gissar kan spöka till det hela är väl just sömnbrist. För vem är sugen på att sitta i soffan och grovhångla när man inte sovit på 3 nätter??? Gissar att prio 1 då är sömn och åter sömn.

Men sådana perioder går ju över!

Så jag tror inte alls det behöver bli så att man plötsligt glömmer bort varandra. Visst det kommer säkert bli slitigt och det är nog bra att vara förberedd på det, Särskilt de första åren, men det är ju ändå stor skillnad på "slitigt men härligt" och "slitigt och I-dont-give-a-shit-about-anythng-more-tha-the-baby"...

• sweetstreet

Och detta att man måste dela upp sin tid på fler personer och saker än sin man, sitt jobb ev fritidssysslor tror jag inte man ska oroa sig så mycket över.

Jag har funderat på detta med, och kommit fram till att det ju inte kommer att handla om att man kommer känna "shit, jag vill verkligen itne spendera tid med migg barn, men jag MÅSTE". Som ett tvång liksom.

Utan jag tror det kommer bli som när man träffade sin partner. Innan (singel) hade man ju all tid i världen för att hänga med vänner heeeela tiden eller göra andra saker på fritiden. Och inte fanns där någon tid eller plats i det hektiska schemat för att klämma in en person till inte. Nej hu hur skulle det gå?!
    Men sedan när det väl smällde till så var det ju plötsligt en av de sakerna man verkligen prioriterade jättemycet! Att umgås med den där nya personen. Till viss del såklart på bekostnad av tidigare relationer och aktiviteter, men efter ett tag fick man ju in en bra balans där med! Utan att det kändes alltför hemskt.

Så vill jag iallafall tro dett kommer bli en dag man är fler än bara 2 i "familjen". :)

• sweetstreet

Jädrans i min lilla låda!

Det är inte bra detta att inte några fler är inne på tråden! Jag har insett att jag skriver alldeles för mycket och för långa inlägg när jag får allt detta utrymme!

Ojojoj...

Men jag ska försöka sluta nu.

• sweetstreet

*fällde ner locket på laptopen för att hindra mig från att skriva mer*

lksifjwirhiwuriwheuw

*men fingararna kröp ändå in*

Men fan vad svårt det är att skriva när man inte ser tangenterna!!!!

• sweetstreet

Hej tjejer!

Bäst att passa på med ett litet inlägg nu innan jag åker till jobbet. För det är fredag och då brukar ni försvinna så tidigt från tråden! ;)

Haha fruL! Du skulle bara veta.....
    Kanske inte bengt från Rågsved, men varför inte wen liten benig ettrig fd långskidåkare vid namn Karl-Ingvar från Sundsvall, eller en stor bastant donna med 46 i skor som kallas Doris bostadsort okänd?! :D :D :D:D

Vi har faktiskt en hemsida där man kan kolla in oss (mig o min man) men än så länge vill jag vara åtminstone LITE hemlig så jag väntar med att ge dig den. Detta mest för att man aldrig vet vilka som surfar runt här på BT och vill inte skriva stora skyltar än att vi försöker med barnalstringen. Men om det inte går vägen på några gånger till så tror jag att jag "skiter" i hemlighetsmakeriet? Och då lovar jag att du ska få adressen till hemsidan! :)
    Fast det känns skoj att du är nyfiken!

Själv är jag ju grymt nyfiken på alla er här på tråden. Och så himla avis på att ni kan träffas!!!!! Vill oxå... :(

Förresten ska jag även säga att det kändes som en stor tung sten föll från mitt hjärta nu när jag läste att ni inte tröttnat på mina långa monologer..... ;)
    Vänta ni bara! Kanske kommer ni ta tillbaka era ord så småningom och ångra er djuuuuupt!!!!! ;) :D

• sweetstreet

Var själv uite och svirade igår så jag har tagit lite sovmorgon. Därav den sena timmen...

Men det var jädrans kul! Och när jag hem var jag så i gasen att min halvsovande make tyckte det var lite väl mycket ljud och rummel.... ;)

haha, ibland är det sådär rikigt KUL att bo i NYC!!!! :) :) :)

Fast det är lätt att glömma bort det när man lunkar på i sin vardag. Men just igår var det skoj!!!!!!

• sweetstreet

Och HALLÅ Snartis!!!!!!!!!!

Det osar så mycket plus om dig nu så man måste liksom vifta bort dimman för att se något här!!!!!! :D

Låter verkligen superlovande ju!!!!!! Illamående på morognen, locktänger på toa. Ja symptom kan vara märkliga. Kul att du har både ett vanligt och ett mer ovanligt! ;)
    Hoppas verkligen!!!!!!! Gud vad spännande!
    Själv känner jag inget.

Cicci, kul att du gillar dina symptom! :D

Och koko, kjör på lasagne du! Det tycker jag låter bra!

• sweetstreet

Mindre,
    jag gör också veg-lasagne ibland och den brukar uppskattas jättemycket. Bästa komplimangen var nog när en av mina vänner åt den och tycket den var helt fantastiskt god. Till saken hör att han brukar tycka att mat som inte innehåller någon form av kött inte är riktigt "mat", och att han aldrig blir mätt. Så han blev superförvånad när jag sa att det inte var något kött i utan endas vego!

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???