Inlägg från: Liten med Mindre |Visa alla inlägg
  • Liten med Mindre

När märker man av att man är...GRAVID???

Vill också kunna rata möten i oktober!!! Än är det väl inte för sent?

• Liten med Mindre

Vore väl min tur att få en bebis född samma dag som mig eller mamsen, båda födda i oktober. Fast vi prickade i alla fall olika dagar. :)

Min kompis fick bebben på sin 30-årsdag. Hur kul är det på en skala? Fast, det är ju ett rätt oviktigt bekymmer förstås. :)

• Liten med Mindre

Ja, tänkt om jag är genetiskt lagd att föda oktoberbebis. Det är från mammas sida då...typ en generation bakåt. :D

• Liten med Mindre

Teoretiskt sett borde väl kaniner föda från våren och framåt, när det finns godsaker att äta. Men så har du ju japansk inblandning (kanin?), så det kanske blir lite komplicerat med årstiden då? ;)

Och syskonbarnens kanin som jag nämnde, fick ju till det när det var kallt - eftersom simmarna frös fast i ansiktet på fru kanin. (De bytte väl håll sen gissar jag, när det lyckades.)

• Liten med Mindre

Lapinette - det kanske var i förra tråden på tal om pippa som kaniner eller nåt. Men det var då kanin och ditt nick kom att diskuteras.

Makens syskonbarn skulle para sina kaniner. Men herr kanin var lite novis, och dessutom het på gröten. Satte på fru kanin framifrån, eller snarare sprutade simmare i hela ansiktet.

Barnen som iakttagit nyfiket hade intresserat kommenterat "Är det det där som är att pöka?" och dessutom skrikit till mamma som inte var i närheten "Mamma - hon (referens till kaninen) har sperma i hela ansiktet - och det har frusit fast!"

*ridå*

• Liten med Mindre

Jodå, det blev kaninungar. Skam den som ger sig.

• Liten med Mindre

Men jag då - sitter med gasig mage och hugg åt livmodern till. Och det är lååååångt till BIM när jag inte ens passerat ÄL. :(

Bestämmer mig nog för att huggen kommer av gaserna, som kommer av julmat, glass, choklad och broccoli.

Blir väldigt fundersam om det finns några "tydliga" graviditetssymtom kvar för mig att få den dag jag nu blir gravid? Har ju prövat det mesta redan i alla andra sammanhang...

• Liten med Mindre

Fast jag hoppas förstås att du har helt andra gaser än mig Lapinett. ;)

• Liten med Mindre

Muggles - jo, det brukar sticka/ila något ditåt i ett par punkter på utsidan brösten när de ömmar efter ÄL.

Men, något finns alltid kvar för mig att känna. Det kan ju sticka/ila på ett annat sätt, mola mer mystiskt och göra annorlunda ont i korsryggen. :)

Jag har förresten inte prövat på FruLlans frysande livmoder än. Där är nåt att leta efter!:)

• Liten med Mindre

Det kanske blir en bra tillnyktringsperiod då FruL. :) Se bara till att få med maken - inte ska han kunna fortsätta att ha skoj hej vilt medan du ligger halvsovande hemma. Sympatigraviditeten får se till att yttra sig på rätt sätt. :D

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???