Inlägg från: Liten med Mindre |Visa alla inlägg
  • Liten med Mindre

När märker man av att man är...GRAVID???

Okej då - prata på om choklad om det gör er lyckliga. ;)

Kan tillägga till diskussionen att mörk choklad (>70%) är väldigt gott ihop med Earl Grey te. :) Eftersom jag inte dricker kaffe har jag inte prövat det ihop - men detta kanske blir en liknande effekt.

Lägger till urklipp från Aftonbladets artikel om mat som ökar lusten:

Choklad
    Varför? Det finns ett ämne i kroppen som heter anandamid, vilket är en avslappnande och lustförhöjande substans. Den bryts dock ner väldigt snabbt och då har det visat sig att mörk choklad blockerar nedbrytningen av anandamid. Då blir vi gladare, piggare och mer lustfyllda.

Hur mycket: Efter behov och smak, men en ruta mörk choklad om dagen är bra för magen.

Varning: Det är inte mjölkchoklad vi pratar om här, utan riktig, mörk choklad med över 75 procent kakao.

• Liten med Mindre

Hugaligen - mord i centrum - tror jag låter bli att gå till centrum och handla ikväll. Tur att vi har middagen klar i kylen.

Nä, trots att det är en "skärgårdskommun", är väl Tyresö Centrum inte så småputtrigt idylliskt. Har hört av en kompis att någon försökt sig på att kidnappa barn där förut. Och så bodde det väl en pedofil någonstans i krokarna.

Fast när jag bodde i Hässelby verkade det inträffa än fler läskiga saker där.

• Liten med Mindre

Intressant person där, din svärmor Cicci. :)

• Liten med Mindre

Det är ju ett under att vi kommer ihåg någonting om någon - med tanke på hur mycket vi häver ur oss här inne. :D

• Liten med Mindre

Godmorgon!

Vilket praktverk som skrivit under kvällen och natten. :) Värsta frukost romanen att plöja igenom.

Du har en otrolig känsla för beskrivningar Page (jag fortsätter uttala som frisyren). Skoj att läsa. I alla fall andras.

Själv är jag lite känslig för kommentarer - fast jag försöker lära mig att bara för att det inte är som jag tror, så är det inte negativt.

• Liten med Mindre

Urrk - blä - gjorde en särskrivning. :( Skäms något otroligt - jag som liskom Page avskyr särskrivningar.

Värsta frukostromanen ska det ju vara...

Får skylla på att så mycket annan stavning och grammatik också blir fel här inne - fort och fel. Men det är ju innehållet som räknas. :)

• Liten med Mindre

Tappa hår låter inge skoj. Finns det något man kan äta för att slippa? Extra vitaminer (utöver den handfull piller som redan ska ner)?

• Liten med Mindre

Få se...

Innan: folsyra, vitaminer/mineraler (Zink!) i övrigt bisolvon, rosenrot, omega3

Under: folsyra, järn, åksjukepiller, vitaminer/mineraler i övrigt, omega3, flourtabletter/munskölj

Efter: hmm...här får nog A.M. fylla i. Har ingen aning. vitaminer/mineraler?

• Liten med Mindre

Frejis - sniglarna har sakta börjat krypa här. Testade första gången i morse, utan böj. Tror det blir typ söndag eller måndag. Förra gången var en tisdag, men nu är allt lite tidigare.

Och eftersom maken kommer vara en död sill på lördagkväll (aktiviteter under dagen) har jag beställt böjen till söndag. (Nåväl, minns hur det gick senast när böjen kom samma dag han jobbat natt. Med andra ord kommer böjen lördag.) :)

• Liten med Mindre

Nä, böjar och ägg är inget att ta lätt på.

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???