När märker man av att man är...GRAVID???
Jo förresten maken blev såklart också besviken. Tror han egentligen vill lika mycket som jag (fast jag inte riktigt insett det) men han vill föröka få mig (oss) att inte fixera oss alltför mycket på detta. Och jag tror det känns snnorlunda för honom än för mig eftersom det är i min kropp som allt händer. Så själv lever man ju med att "känna efter" varje dag, men för honom blir det ju mer aktuellt att tänka på detta runt ÄL och sedan runt mens. Så det är nog lättare för honom att "koppla bort" däremellan. Vilket såklart är bra, för det räcker så himla väl med min egen fixering...
Iallafall så blev han ledsen såklart och besviken han med, men han tröstade ändå. Och jag tror nånstans att han egentligen blir allra mest ledsen över att JAG blev så ledsen.
Jaja eftersom man är en sådan "hur-ska.vi-lösa-probelemet-nudå-person" både han och jag så slutade det hela med att vi helt enkelt satt och försökte plöja igenom vad vår sjukförsäkring egentligen täcker här. Och tjejer! Jag måste säga att det är en djungel! Särskilt när man som svensk inte alls är van vid att man måste kolla upp saker detaljerat... Hm.
Vi har iallafall båda konstaterat att vår försäkring inte täcker ev IVF behandlingar. Så om detta skulle bli aktuellt i framtiden så måste vi byta försäkring. Men det kan vi ändå inte göra förrän om ett år (man kan bara göra det en gång per år). Jaja, vi hoppas ju att det ska gå vägen innan dess ändå.
Och nu har jag ställt in mig på rosenrot denna omgång!
Som maken sa "du tänker verkligen som en vetenskapsman(kvinna!): man måste alltid ändra något i protokollet när man kört fast!"
Ja, så är det ju. Annars känns det ju bara ännu mer hopplöst.