Inlägg från: sweetstreet |Visa alla inlägg
  • sweetstreet

När märker man av att man är...GRAVID???

eh, drömbrud
    jag är ledsen men jag tror ingen här heller vet vart din mens tagit vägen???

Våra erfarenheter här på tråden är att kroppen gärna verkar krångla till det lite sedan man började med "barnverkstaden". Verkar som om mensen ibland kan bli sen trots att det inte handrlar om nå´t plus. Tyvärr.

Men vänta ett tag till och se om den kommer. Om inte så testa igen tycker jag! de flesta här har nog testat med Clearblues test. de digitala är bra för då står det tydligt i fönstret gravid eller ej gravid så man slipper fundera över streck och liknande.

Lycka till!

• sweetstreet

usch vad tråkigt Moppy!

Jag förstår dig såååå fullständigt. Var ju själv där bara häromdagen. Och denna gång blev jag verkligen både deppig och otroligt besviken. Varma kramar till dig!!!! Mys nu riktigt mycket fram till jul och nyår så är det väl nästan ÄL igen sedan. :)

Jaja, jag tröstade mig med vin den kvällen mensen kom. Och igår barakde jag pepparkakor och det blev så himla härlig doft i lägenheten! :) Idag sak vi också ut och köpa gran!!!!! Me n vi måste köpa mer jungransgrejer för vi har bara 4 eller 5 kulor så. Vi tog inte med några julsaker alls från Sverige, så förra året när det var vår första jul här så hängde vi bara upp de kulorna i vår palm.... Men iår blir det gran! Hurra!!!!!!!! :)
    jag älskar doften av gran och jag skulle ha jättesvårt att ha t ex plastgran.
    Fast jag hör till de som inte vill klä granen för tidigt. Här i USA börjar de redan vid Thanksgiving (sista helgen i november) och det känns alldeles för tidigt för mig. Jag brukade alltid klä granen kvällen innan julafton hemma. Låter säkert trist, men det kändes så mysigt och "nytt" då när man vaknade på julaftonsmorgonen.

Muggles, mina tummar ramlar snart av för de börjar bli blå.... :o
    *lossar greppet lite lite*
    Sådär ja, mycket bättre, nu kan jag fortsätta hålla dem ett tag till!!! :) :) :D

• sweetstreet

Koko!

Härligt att se att du är på benen!!!!!!!! :)
    Och det var bra att du tyckte länken var bra. jag tyckte själv den var bra för ibland när man läser om endo så är det så krångligt beskrivet.

• sweetstreet

Förresten låter era granr superfina!!!

Nu när vi har en egen sida kasnke ni kan lägga ut en bild på era granar!?!?! Vore inte det skoj????
    Jag har ju planer på att ta med mekane till Bronx och kolla ina alla otroliga juldekorationer som folk har gjort i sina trädgårdar och på sina hus. Tror vi gör det i veckan eller kasnke i mellandagarna. Vi gjorde det förra året och det var riktgit skoj. Vissa pyntar ju så man tror det inte är sant. Detta år tänkte jag ta lite kort också och jag lovar att lägga ut de "värsta" på sidan så kan ni också se lite av det. en del är jättemysigt, men det mesta är verkligen bara "too much"!!!!!! Galet mycket och rätt kitschigt.... :D Men skoj att se.

• sweetstreet

koko,

jag kommer vara ledig i jul o mellandagana och det ska bli såååååå skööönt!!!!!!!!
    Längtar! har varit en jobbintesiv höst. puh!

Men som sagt vi stannar kvar här och åker int e hem till Sverige. Ingen av oss var så sugen på att åka hem i "bara en vecka drygt". Det är ju jet-lag första dagaran och eftersom vi kommer från olika delar av Sverige blir det ändå bara ett par dagar med hans familj och sedan ett par med min. Kändes lite för strssigt och icke-avkopplande för oss.
    Så vi blir här och firar med oss själva. Vilket känns rätt skönt.
    Förra året var första gången vi firade utan familj och visst, på ett sätt känns det konstigt och man saknar ju familjen, men på ett sätt var det samtidigt en ganska befriande känsla på nå´t sätt. Julen är ju en sådan där helg när många ofta har väldiga "krav" på hur det ska vara, vad man sak äta, hur det absolut inte ska vara etc etc.... Och när vi nu bara var vi två så blev det plötsligt väldigt kravlöst och fritt och vi kunde göra precis vad vi ände för. Och det var ganska skönt... ;)

• sweetstreet

Victory,

hoppas du får lit mer sömn inatt!!!!!!!

• sweetstreet

Victory,

det låter ju jättebra.
    Hoppas verkligen att ni kan få lite hjälp och råd som gör att han känner sig mindre stressad o pressad över detta.

En liten undran bara. Du behöver absolut inte svara ifall du inte vill.

Men jag undrar lite över detta med din mans syndrom (Tourettes). Hur går det ifall han slutar mdicinera helt? Kommer han inte att bli sämre då? Eller hur fungerar det?

Jag är inte så insatt i detta emd Tourettes men jag gissar att det finns olika "grader" och att det kasnke även går lite "upp-och-ner".

Jag hoppas iallafall att det går bra för er!!!!
    Och som sagt väntan på BIM är allid lång.... Tyvärr. Men försök göra lite mysiga saker nu till jul så går tiden kasnke fortare? :)

• sweetstreet

ÅÅÅÅÅÅ MUGGLES!!!!!!!

SUUUUUUUPERGRATTISSSS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :) :) :) :) :) :)

Jag är verkligen jätteglad för din skull! Någnstans tror jag nästan jag kände det på mig faktiskt.
    Och du är verkligen så himla gullig som vill skcika bisolvontabletterna över Atlanten. My God!!! Vilka tjejer ni är på denna tråden! Man blir liksom lite blöt i ögat.... *suckar och ler*

Muggls det vore verkligen så himla gulligt. Du kan maila mig på min så får du min riktiga adress! :)

sweetstreet_63@hotmail.com

Jag var faktiskt och inhandlade rosenrot i förrgår. Cissi, hur mycket tog du per dag nu igen. Sorry att jag tjatar (vet att jag frågat förut men nu har jag glömt och orkar inte bläddra i alla sidor vi skrivit). Jag köpte de starkaste vilkt var 500 mg per tablett.

Nu ska här laddas upp inför nästa ÄL! Banne mig!!!!!!

Mest försöker jga nog ändå ladda upp psykiskt inför "tandborste-sex". Det låter ju sisådär skoj... :(
    Men som sagt, vad f-n ska man göra! Man verkar hju inte direkt vara fertil som en äggsjuk groda eller nå´t så man måste kanske ta till värsta artelleriet??!

• sweetstreet

Hej Lapinette!
    Kul att se dig på tråden igen! :)

Visst skulle du BIMa i vekcan???

• sweetstreet

Klädde förresten granen igår. Mmmmm! Den blev jättefin!!!!! Var först o inhandlade julpynt eftersom vi ju inte har något här. Och sedan bakade jag lussebullar. jag vet att det är lite sent, men bättre sent än aldrig. Detta år blev de riktigt bra, Förra året inte alls. Men nu har jag lärt mig lite av mina gamla misstag med torrjästen och gasugnen! :)

Idag har vi julfest på jobbet så jag har även bakat "Swedish gingerbread cookies" som jag ska bjuda på. Det är "knytis" så alla ska ta med något. Ska bli kul eftersom det lär bli mat och kakor och godis från jättemånga länder eftersom vi är så många nationaliteter på jobet! :)

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???