Inlägg från: sweetstreet |Visa alla inlägg
  • sweetstreet

När märker man av att man är...GRAVID???

Cicci, jag tror inte alls du behöver oroa dig!!!!!

Jag har flera vänner so inte kände något alls under tiden de var gravida. Inget!!!!!
    Och de sa att de inte ens tänkte på att de var gravida förrän magen började växa. Eftersom de ju itne kände något alls innan.
    Och alla fick de jättefina barn!

Så jag tror helt enkelt du ska vara tackasm över att du har en så "skön" graviditet.

Jag har vänner som har haft riktigt överjävliga graviditeter också. Och då var man inte alls så sugen på det där med att bli gravid kan jag säga.... Men även de fick ju fina barn i slutänden som de ångrar sig ju inte. Men en av dem sa att hon aldrig någonsin kan tänka sig att genomgå en graviditet till efter den. Så visst, det kan ju onekligen vara väldigt olika. Men jag tror inte alls att missfallsrisken är större hos kvinnor utan symptom.

• sweetstreet

A.M

Skönt att din man är lugn! Det behöver man ibland när man själv har förmåga att stressa upp sig.

Kan även berätta att jag har andra vänner som fått barn med hjärtfel. Inte takykarci utan "blåsljud" dvs att de hft hål i hjärtat där det inte ska vara hål.
    Ena barnet opererades i Lund fö detta (de är tydlgien experter där) och det har gått otroligt bra! Men innan operationen var hennes föräldrar väldigt nervösa såklart!! Men hon mår prima nu! För andra barnet så behövdes inte ens operation utan hålet "växte bort".

SÅ lite postiva historier ur verkligeheten. Är glad att Livia vekar må bra iallafall! Det är ju huvudsaken!! :)

• sweetstreet

Snartis!
    Kul att se att du verkar må lite bättre nu!!!!! :)

Då kan du säkert njuta av julmat och julgodis!!

• sweetstreet

Förresten Snartis!
    Om du har ömma boopisar så kanske det innebär att de vuxit också??

Så du kan ju isåfall ha värsta klyftan till nyårsfesten då?! ;)
    En hylla att ställa alkoholfria skumpan på!!!!!

• sweetstreet

A.M

Haha! Såg ditt monsterinlägg!!!
    Kanske kan ni trimma den lite? Granen alltså?

Vår gran är motsatsen. Pytteliten! men söt. Och alldeles fullhängd med kulor och annat. Det blev liksom så när granen var så liten...

• sweetstreet

Förresten FruLLan,

Jag tror inte det gjorde ngt att ni missade 6:a igår. På´t igen inatt bara!!!!! :)

• sweetstreet

muggles,
    jag tror inte heller det är någon som helst fara att åka skidor!
    Du lär ju känna hur det är när du närmar dig tidsmässigt och om du bara inte känner dig dålig och mår superilla eller så kan det ju inte vara några problem. Gissar att man själv känner efter vad som känns ok och vad som inte känns ok.

• sweetstreet

Kul Eden!
    Håller också tumrna. Jag har ju lossat på greppet sedan muggles beättade om sitt plus! Så nu är de redo igen! ;) :)

• sweetstreet

I övrigt ksn jsg mest säga att jag fortfarande känner mig lite låg. Vet inte ifall det är deppighet efter mens-besvikelsen som fortfarande sitter i, eller om jag faktiskt håller på att bli sjuk?? För jag har känt mig lite låg hela helgen (inte hysterideppig men sådär lite allmänt hängig liksom) trots att det varit en riktigt mysig helg. Och nu iväll började jag känna mig lite öm i leder o muskler runt nacken. Och nej det är inte träningsvärk!

Det vore ju rätt typiskt om man skulle bli sjuk nu såhär lagom till jul! När man har jobbat dom en blådåre hela hösten.

Å andra sidan är det jobbigt ifall det är "mensdepp" (=inte-gravid-depp") som fortfarande hänger kvar. För det är ju ett tecken på att jag nu börjar bli riktigt desperat....

Hm, vi får väl se hur det känns imorgon?

Ska lägga mig nu för jag är supertrött, så natti natti!!!

• sweetstreet

Ojojoj!!!!!
    Ni har skrivit såååå mycket att det tagit en evighet att läsa ikapp ju!!! :)

Men visst jag tyckte det gol som en tupp här i skallen cå det måste varit Snartis som försökte väcka mig ;)

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???