• JimmysVeronica

Vi som e gifta..... saker vi är missnöjda me på bröllopsdagen!

Heej!
    Jag känner nu i efterhand att det är en del saker jag skulle vilja ha gjort ogort mm:

Speciellt:
    Sytt ihop under & överdelen eftersom att underdelen rasade vid altaret och alla såg stringen!

sen hade jag nog felat ha en till extra fotograf...

sen så var den en PUCKAD jävla familj som tog tårta innan brudparet!!! ( dom har fått sin utskällning )

Sen så kom samma familj utan kavaj fast d stod på inbjudan + att deras son som var brudnäbb kom i skitiga gympaskor.....

+ att jag nu efteråt känner att jag hade verkligen velat gå ner 10-20 kg till i vikt!!Kämpade dock på och gick ner 11 kg... men är inte alls nöjd nu efteråt....

fler som har saker som inte gick som planerat?

• Svar på tråden Vi som e gifta..... saker vi är missnöjda me på bröllopsdagen!
  • Thindris

Jo kust det, vill ni filma i kyrkan, se till att någon som är duktig gör det och att det är en bra kamera... Vi sitter just nu och redigerar filmen, fyller på med bildspel, lägger in musik osv. Önskar vi hade haft en bättre kamera och någon som faktiskt kan filma Men men, man ser att det är vi och man hör vad prästen säger Bröllopsvalsen är också trevlig att ha på film, det är vi glada för Så det är ett tips från oss

• vintern0712

Thindris: får jag fråga vilka detaljer som du tyckte var värda planeringen? Typ bordplacering, placeringskort osv... eller vilka detaljer tänkte du på?

Vill hemskt gärna få alla tips som man kan för att få ett lyckat bröllop

• Annika Lind

Thindris

Jätte fin hemsida ni har, tyvärr visade gränsnittet ni valt minimaltext, har ingen aning om vilken standard som ni gjort för, jag kör vanlig explorer, men jag kunde tyvärr inte läsa det som stod, fast de bilder som visades var jätte fina!! =))

• Thindris

vintern0712
    Förstår jag mycket väl. Jag jagade en massa ideer och tankar här på bt själv när vi planerade
    Det där med detaljer är väl lite olika från individ till individ. Vi skrev tex ett kompendie till vår toastmaster om hur vi tänkte kring middagen och festen, vad vi önskade av honom osv. Vi var noga med placeringskort, festprogram, vigselprogram, informationshäfte, inbjudningskort, maten, dricka, presenter till alla som hjälpt till, presentaskar till gästerna, rispåsar, tårtan, när ska vad serveras, bensträckare för gästerna, chauffören, bilen, kyrkan, blomarrangemang, buketter osv. Vad finns det inte som man kan planera in i detalj Vi hade ett bra samarbete med vår hovmästarinna också som lyssnade och frågade mycket kring hur vi ville ha det vid middagen och på festen. Vi hade med oss en salig blandning med musik till festen, något för alla Vi såg till att alla hade transport, någonstans att sova, att det fanns en söt liten väska där gästerna kunde lägga sina lyckönskningskort (och pengar som vi önskade oss ) när de kom till festlokalen, en tur till kyrkogården för att lämna rosor på pappas grav, när-var-hur allt skulle ske, provsminkning och uppsättning, väl genomdiskuterad fotografering med fotografen, tärnans kläder och utstyrsel, marskalkens utstyrsel... Herregud, jag kan räkna på i evighet Detaljer som känns viktiga för dig, sådant du absolut vill ska fungera, vem gör vad och när osv... Bara det där med vad som serveras till välkomstskål. Vi avskyr torra viner och det lite mer fruktigare, och något dyrare, mousserande vinet vi valde istället gjorde susen! Jätteuppskattat! Tänk också på bröllopsnatten, vad vill ni få ut av den, samt dagen efter, hur tar ni er hem, vad ska ni äta dagen efter osv... Smågrejer som förgyller även det stora

• Thindris

En vän till mig gifte sig också nu i år, de hade inte planerat detaljer och blev heller inte helt nöjda... Det var tyvärr mycket som inte flöt på på deras bröllop, tror det tog mer energi för dem än vad de kanske ville erkänna då. Men det blev också en mysig dag... Men jag kan säga så mycket som att gästerna märker om man planerat det lilla extra!

• L+J

Jag hade inga problem med texten, den såg helt normal ut!

• Ansu

Jättefin hemsida Thindris. Jag såg också texten korrekt.

• MuffinsTönt

Ejlis
    Jag syftade på Aragon och Arwen i själva sagan om ringen. Det var ju bara dem som gifte sig.

• Ejlis

MuffinsTönt:
    Jahaaa!! Då får jag säga TACK för den fantastiska komplimangen!

Vi siktade mer på Faramir och Éowyn, men ändå! Hade iallafall dem på tårtan, i ringbrynjor och med dragna svärd! Éowyn hade hjälmen också.

Svar på tråden Vi som e gifta..... saker vi är missnöjda me på bröllopsdagen!