vintern0712
Förstår jag mycket väl. Jag jagade en massa ideer och tankar här på bt själv när vi planerade
Det där med detaljer är väl lite olika från individ till individ. Vi skrev tex ett kompendie till vår toastmaster om hur vi tänkte kring middagen och festen, vad vi önskade av honom osv. Vi var noga med placeringskort, festprogram, vigselprogram, informationshäfte, inbjudningskort, maten, dricka, presenter till alla som hjälpt till, presentaskar till gästerna, rispåsar, tårtan, när ska vad serveras, bensträckare för gästerna, chauffören, bilen, kyrkan, blomarrangemang, buketter osv. Vad finns det inte som man kan planera in i detalj
Vi hade ett bra samarbete med vår hovmästarinna också som lyssnade och frågade mycket kring hur vi ville ha det vid middagen och på festen. Vi hade med oss en salig blandning med musik till festen, något för alla
Vi såg till att alla hade transport, någonstans att sova, att det fanns en söt liten väska där gästerna kunde lägga sina lyckönskningskort (och pengar som vi önskade oss
) när de kom till festlokalen, en tur till kyrkogården för att lämna rosor på pappas grav, när-var-hur allt skulle ske, provsminkning och uppsättning, väl genomdiskuterad fotografering med fotografen, tärnans kläder och utstyrsel, marskalkens utstyrsel... Herregud, jag kan räkna på i evighet
Detaljer som känns viktiga för dig, sådant du absolut vill ska fungera, vem gör vad och när osv... Bara det där med vad som serveras till välkomstskål. Vi avskyr torra viner och det lite mer fruktigare, och något dyrare, mousserande vinet vi valde istället gjorde susen! Jätteuppskattat! Tänk också på bröllopsnatten, vad vill ni få ut av den, samt dagen efter, hur tar ni er hem, vad ska ni äta dagen efter osv... Smågrejer som förgyller även det stora