• JimmysVeronica

Vi som e gifta..... saker vi är missnöjda me på bröllopsdagen!

Heej!
    Jag känner nu i efterhand att det är en del saker jag skulle vilja ha gjort ogort mm:

Speciellt:
    Sytt ihop under & överdelen eftersom att underdelen rasade vid altaret och alla såg stringen!

sen hade jag nog felat ha en till extra fotograf...

sen så var den en PUCKAD jävla familj som tog tårta innan brudparet!!! ( dom har fått sin utskällning )

Sen så kom samma familj utan kavaj fast d stod på inbjudan + att deras son som var brudnäbb kom i skitiga gympaskor.....

+ att jag nu efteråt känner att jag hade verkligen velat gå ner 10-20 kg till i vikt!!Kämpade dock på och gick ner 11 kg... men är inte alls nöjd nu efteråt....

fler som har saker som inte gick som planerat?

• Svar på tråden Vi som e gifta..... saker vi är missnöjda me på bröllopsdagen!
  • Ejlis

Jag gifte mig för 1,5 år sedan och sådant som jag irriterade mig på precis efteråt har drunknat i allt bra som jag nu njuter av att tänka på.

Det är bra att ni ventilerar här, så att ni kan glömma bort det dåliga och bara minnas det fina.

Har ni sett min tråd om aftonbladet.se?
    www.brollopstorget.se/Forum-1-23/m1933000.html

• bröllop15/7

Jag hade en heeeelt underbar dag. Allt flöt på helt otroligt bra... Bara en miss, när jag efter vigseln hade åkt med min kära make hem till mina föräldrar för att packa ihop lite saker till bröllopsnatten så märkte jag att jag hade tappat ett av strumpebanden hos frissan (jag hade dem inte på mig under vigseln samt festen då jag hade riktiga "tanttrosor" :) för att allt skulle sitta på plats) Jag försökte förtvivlat få tag på henne men fick ej det. Så jag fick på natten inte visa upp mina sexiga underkläder på rätt sätt, som det skulle se ut. :( Han uppskattade det ialla fall. Hade bytt ut "tanttrosorna" till ett par sexiga string som passade ihop med min torselette. Kanon dag annars... bilder från vår dag: hem3.passagen.se/p5033/brollopsfoton.html

• Bröllopstokiig

Vi hade en helt fantastisk underbar dag, men det är några smågrejer jag velat gjort annorlunda om jag gjort om det i dag:

Instuerat vår videokamera man att filma HELA vigseln, han spelade inte in allt (för att vi skulle slippa klippa) vilket resulterade i vi intehar med allt av de fina sångerna som våra solister sjöng, de sjöng så vacker och självklart ville vi ha med allt...

Sett till att hon som fått i uppdrag att fotografera gästerna hade vår jättebraiga kamera, den kom inte till användning och den hon hade gjorde att alla fick konstig färg i ansiktet. som tur är kan vi göra dom svartvita..

nu vaknade sonen återkommer om jag kommer på nåt mer

• okt2006

Jag önskade att vi skulle ha:

* kommit tidigare till smink- och hårtjejen, för nu blev vi drygt en halvtimme sena från henne (visserligen inte vårt fel eftersom hon visst vilken tid vi skulle passa).

* förberett mer inför fotograferingen, kollat in olika poser och så. Nu har vi bilder med olika bakgrunder men typ samma tre poser på alla...

* tagit familjefoton!! Vi har inte en enda bild med mina föräldrar, svärföräldrarna, syskon osv. Jättetrist!

* lagt upp min klänning lite snyggare. Det blev en klumpig liten kant som jag visserligen inte tror att någon la märke till, men jag kommer alltid se den på fotona...

• MuffinsTönt

Ejlis
    Jag läste om er och ert bröllop på aftonbladet. det var så romantisk. Ni såg jättefina ut. Mkt finare än "orginalet". :D

• JimmysVeronica

Ejlis

det roliga är att aftonbladet har redan kontaktat oss! Dom tyckte att det var ku att kjolen åkte av + att vi festade sen på Silja Line... lite anorlunda!
    Men vi får se om vi e med eller inte!!!

• Annika Lind

Bröllop 15/7:

Jätte fina bilder från ert Bröllop=))))

• Ejlis

MuffinsTönt:
    Tack så mycket! (Men, vad är "originalet"? Ursäkta att jag frågar... jag är halsflusstrött och förstår inte riktigt...)

JimmysVeronica:
    Coolt!! Jag håller tummarna för att ni kommer med! Om inte annat för att kunna skicka länken i en tråd 1,5 år senare och få prata om ert bröllop igen!

• Thindris

Vår dag blev såå mycket bättre än vi någonsin hade kunnat drömma om! Allt var fantastiskt!! Perfekt!! Sagolikt!!
    Våra tips till andra brudpar är: planera väl, lämna inget åt slumpen! PLanera detaljer, det är det värt! Ha ett bra och nära samarbete med toastmaster, kyrkomarskalker, tärna, marskalk osv. Vad noga med att berätta precis hur ni vill ha allt!! Det är er stora dag, kompromissa inte en massa, stå för era drömmar och era ideer!!

Vi hade som sagt en underbar dag, det ända vi i efterhand kan dra en lättnad suck över är att allt flöt på så otroligt bra, trots att vi nog hade varit lite optimistiska med tidsplaneringen. Så glöm inte, planera in gott om tid mellan de olika sakerna under dagen, som tex tiden hos frissan, tiden det tar att ta sig mellan ställena osv. Ha gärna med vatten och något litet att äta i bilen på väg till och från kyrkan också... Ni får gärna kika in på vår hemsida om ni vill, liten varning dock: mycket bilder
    www.forsner.se/brollopssite/

Svar på tråden Vi som e gifta..... saker vi är missnöjda me på bröllopsdagen!