• malene

billigt bröllop?

hur mkt har ni fått ner er budget till?

• Svar på tråden billigt bröllop?
  • hemligmia

TigerLinn:

De som hade bröllop där förra året hade egen mat, det finns ett stort kök där. Vet inte hur det var med porslin å så men jag kan höra mig för om du vill? Jag vet faktiskt inte vad de kostar att hyra, tror att de ssom gifte sig förra året fick en mkt bra pris då brudens far känner ägaren.

Lokalen består iaf av ett stort rum där man kan äta/dansa och ett mindre rum med soffor, men det är en stor öppning mellan dem så man kan inte gå å gömma sig i soffrummet direkt

• TigerLinn

hemligmia : ja du får jätte gärna kolla upp om de finns proslin, finns de bra stolr å bord där? hur månag gäster hade din vän?

• TigerLinn

hemligmia: har du pratat med din kompis??

• Bröllopstokiig

TigerLinn

De var väl kring 80-90 pers å allt fanns där Jättetrevlig lokal faktiskt (måste kanske ta bort lite plastblommor som visst fanns där, men va tusan ) å när det är mitt i stan är det oftast lättare för alla att ta sig hem

• fröken Inga

55 000. Men mina föräldrar kungjorde nyligen att de betalar hälften, det hade vi inte räknat med. Känns som vi kan bre på mer nu.

• TigerLinn

hemligmia: ok man kanske ska fara å titta på lokanen efter att man ring ägaren? kan du mail mig med ägarens namn ohc nummer? linn_63@hotmail.com

• Lasky

Fröken Rosenknopp, hur fick ni ihop allt det för 8500 kronor?

• Lasky

Julibrud 07, betalar man inte MOMS om man beställer en klänning eller någonting annat från USA?

• Pickles

Lasky: Jag har ju inte beställt min än så jag är väl inte rätt person att svara säkert. Men enligt alla trådar jag läst om kinaklänningar så brukar de flesta skriva "gift" på paketet och att man då slipper momsen men man kan aldrig vara helt säker. Några (vet inte vilka) la visst i en faktura på $10 för säkerhets skull. Fast jag tänker att även om jag får betala moms så blir det inte så många hundra till och slutsumman blir i alla fall mycket billigare än att hyra en här hemma. Det ska visst vara svårare med paket från Usa då brukar man få betala moms.

• Pickles

Lasky: Ops, nu läste jag din fråga igen och du skrev från Usa. Jag ska beställa från Kina men som jag skrev är det svårare att få momsfritt från Usa.

• Lasky

Julibrud 07, har du beställt din klänning?
    Hoppas att de lurar inte folket, jag läste lite omdöme på ?Ebay?. I alla fall de har riktigt snygga klänningar )

• Pickles

Lasky: Nej jag har inte beställt än. Ammar fortfarande men håller på att "avveckla" mjölkfabriken. Ska även försöka att trimma magen lite till innan jag beställer (så julen kommer ju himla lägligt!! ) Men i slutet på januari ska det beställas. Som det ser ut nu beställer jag nog från Julius Bridal istället, lite dyrare men han svarar på alla mail så det "känns" bättre.
    Tänkte passa på att beställa några andra vanliga klänningar + att mamma ska beställa sin klänning till bröllopet samtidigt.

• KattisM

Planerar middag + fest för ca 120personer och har en minimal budget på 35000 riksdaler. Tror ni att det håller? Om vi fixar o trixar med middagen själva, band som spelar gratis, bar till förmånliga priser, gratis fotograf, inhandlar sprit och vin i Tyskland...

• Frullan

30000:- för 75 pers. Det dyraste var cateringen av buffén. Det hade vi fixat mycket billigare själva. Men vi var lite lata.

• Decemberbrud07

Vi har en budget på 10000 kr.. men då betalar mina föräldrar maten.. sen är det lite extra pålaggt på alla utgifter,.. då vi ska ha vinterbröllop ska jag ha en cape med så den kostar ju med.

• Decemberbrud07

38 gäster har vi fått det till förresten

• Balinda

hej vi har 84 gäster och vår budget är på 16000. men då lagar vi all mat själva. Min föräldrar betalar all alkohol( resa till Tyskland man sparar sökert 10000 på det )
    16000 klarar vi oss gott och väl på och då finns det med pengar till min blivandes kläder ( jag har en klänning)

• Pumpalot

ca 25000 kommer vårt att gå på samanlagt

• nicole78

Ca 60-70.000 kr kommer vårt gå på, för 70-80 pers. Vill du ta del av hela min budget så mejlar jag den gärna, har den i en exel fil.

Svar på tråden billigt bröllop?