Summan av allt fortsätter
Gemma, kan du komma åt bildspelet från fotografens hemsida?
Det är så väldans vackert!
Gemma, kan du komma åt bildspelet från fotografens hemsida?
Det är så väldans vackert!
Kikar förbi en snabb sväng såhär efter middagen. Ska snart krypa ner i sängen och titta på någon utav de tjugo DVDs som ingår i Audrey Hepburn- boxen jag köpte i lördags.
Trollsländan, dina bilder är så vackra, jag vill bara gifta mig nu, nu, nu när jag tittar på dem.. för att inte tala om bildspelet som jag inte kan sluta tjata om! :)
När vi är igång med att visa bilder kan jag länka in de bilder jag tog häromdagen på området som vi bor i, om ni vill se!
i89.photobucket.com/albums/k210/hokka/Chinapics/Omradet.jpg
i89.photobucket.com/albums/k210/hokka/Chinapics/Utanforhuset.jpg
i89.photobucket.com/albums/k210/hokka/Chinapics/Utsiktbalkong.jpg
i89.photobucket.com/albums/k210/hokka/Chinapics/Utsiktbalkong2.jpg
i89.photobucket.com/albums/k210/hokka/Chinapics/Poolen.jpg
i89.photobucket.com/albums/k210/hokka/Chinapics/Bilen.jpg
i89.photobucket.com/albums/k210/hokka/Chinapics/Gang.jpg
i89.photobucket.com/albums/k210/hokka/Chinapics/gata.jpg
Håll till godo. :)
Åh Trollsländan jag känner verkligen din panik och ängslan över jobbsituationen och samtidigt alla utgifter som hopar sig. Men oroa dig mindre, så är jag säker på att något jobb som är klippt och skuret för just dig kommer att dyka upp!
Kul att ni tyckte om bilderna, det är väldigt mysigt här. Det bästa är allt grönt och trägolven på våningsplan ett och två, det känns lite som hemma.
Utvandraren, vi var egentligen ute efter en jeep. En vit.
Sen var vi så trötta efter tre dagar av billetande att när vi kom till Hyundai-handlaren så stod det en gul Hyundai Coupé utanför, splitterny. Blivande gillade tanken på en tvåsitsig bil, men ville egentligen ha en svart, tyvärr visade det sig att det var en månads väntetid på det, så vi slog till ändå. Jag var alldeles för trött för att protestera. Men nu tycker jag att den är jättesöt och lite ovanlig och lätt att hitta på parkeringsplatser.
Men jag skulle nog inte klassa den som en sportbil, där får man nog gå upp i prisklass för att få den statusen tycker jag, t.ex Ferrari.
Den passar bra för oss just nu, men nästa bil blir en bamsebil som man kan trycka in massa ungar i..;)
Izunia, Jag ville från början ha en Honda CR-V, tycker att det är en rejäl och snygg bil. Tyvärr tyckte blivande att den var för "plastig" inuti och det avgjorde allt, det blev ingen Honda.
Jag tycker fortfarande att de är väldigt fina!
I Kina är begagnat-marknaden för bilar nästintill obefintlig, så jag vet inte vart vi ska göra av den när vi vill köpa en annan bil. Får väl lacka om hela bilen, det kostar väl en tusenlapp hos kines-firman. ;)
Åh, jag vill också ha jul för första gången i mitt vuxna liv!
Ska börja planera på söndag då jag ska pynta en härlig plastgran hos blivandes kusin tillsammans med hans fru. Då ska matsedeln planeras och pynt inhandlas.
Julen blev ännu bättre efter att jag fick veta idag att min älskade mor och min sextonåriga brorsdotter kommer hit den 22 december och stannar tills efter nyår. Det ser jag fram emot!
Men först är det dags för blivandes födelsedag imorgon. Presenter är inhandlade, restaurangen bokad, frukosten planerad och födelsedagstårtan, -citroncheesecake- är precis inputtad in i frysen. Efter middagen väntar utgång med vänner på en tysk bar i stan. Vi får hoppas att han får en fin födelsedag, även om det nog är jag som vill fira mer än vad han vill. ;)
Izunia, jag vill också höra historien!
H och jag träffades i Maj 2003, via vänner, och hade ett riktigt, riktigt "rocky" första halvår då ingen visste vad vi ville och en väldigt stor konflikt mellan två av våra närmsta vänner som rörde till allt. Men sen november 2003 kilar vi stadigt ändå. Fast det blir nog att hitta på en annan, mer romantisk historia att berätta för barnbarnen..
Nu är det dags för middag i Stålis mage som kurrar och sen ett besök hos manikyristen.
Vad händer i helgen, mina damer?
Där fick jag historien, ja!
Så går det när man skriver långsamt.
Så romantiskt!
Åh vilken härlig helg du har haft Gemma! Måste också ta mig till ansiktsbehandling snart, känner hur tilltäppta mina stackars porer är.
Här firade vi blivandes födelsedag i lördags. Hela 26 år har han hunnit bli! Retade honom hela dagen med härliga kommentarer som "Älskling, nu är du ju närmare 30 än 20!". Det uppskattades inte, ska jag säga, men jag är så glad och lycklig över att vi blir äldre, jag passar inte in i det där "Ung och oansvarig"- tänkandet. Det kanske ändras när JAG får ålderspanik?
Vi firade med vin i massor och trerätters på Europeiska restaurangen i stan, sedan en sväng med några vänner på den tyska baren. I går spenderade vi dagen i sängen, började titta på den nya DVD- boxen som vi införskaffat; Serien "24". Jag har aldrig sett något avsnitt, men den verkar väldigt spännande. Tunga huvuden och jag med vänstra knät i högläge då jag har skadat knät på något vis under veckan.
Nu ska jag ta några vändor i poolen, det är 23 grader idag men fallande för var dag. Snart blir det nog jätte, jätte kallt.
Har hört att Sverige har rekordvarmt för årstiden, stämmer det?
En sak som jag har tänkt på Gemma, är att jag märker att kineserna missförstår varandra när de pratar HELA TIDEN. De måste upprepa samma ord och samma meningar för varandra ofta, ofta för att den andra ska förstå.
Har du märkt det också, eller är det jag som inbillar mig?
Här i bergen så håller det sig runt 20 grader den senaste veckan, på kvällen runt 17-18 grader. MEN det ska bli runt 10-15 grader under december/januari, då det är vinter. Men då är även luftfuktigheten hög, så jag har hört att det blir riktigt råkallt. Har ni värme i lägenheten? Vi får nog investera i ett par värmefläktar snart skulle jag tro, nätterna känns kalla då ingen annan värme finns.
Här i Guang Dong pratar de kantonesiska och mandarin, fler äldre som talar kantonesiska såklart, de yngre kan mer mandarin.
H och jag är så fascinerade av språket även om våra kunskaper är så små. Vi ska börja undervisningen nästa år igen, vi vill så gärna lära oss, åtminstone hjälpligt bra.
Hur går det för dig nu, kan du göra dig förstådd överallt? Vilka är svårigheterna förutom rytmen? Vad är det lättaste?