God kväll mina damer!
Har haft ett så sanslöst proppat schema det sista att jag inte har förmått mig att skriva något i tråden, men läst lite, det har jag gjort!
Margaux, Välkommen tillbaka! Är så glad att höra att du är nöjd med resan.
När kommer Lapinette hem igen, om några dagar? Hoppas att hon är lika nöjd!
Gemma, jag önskar att vi kunde ha ert lite kyligare klimat, här i vår stad Zhongshan (Lägg det på minnet Margaux.. ) börjar jag känna att den varma, fuktiga filten är i antågande. Temperaturen har de senaste två veckorna hållt sig runt 22-23 grader, idag 26 grader och strålande sol. Min åsikt är att det är perfekt just nu, dock kan jag inte hålla mig från att frukta hur varmt det kommer att bli de närmsta månaderna.
Och angående Xian, det är ju helt omöjligt! Jag tycker att vi i Guangdong har det knasigt med vanlig mandarin OCH kantonesiskan, som både ändrar orden och tonerna lite hursom, men att ta vanlig mandarin och ändra tonerna... Varför liksom? Jag har hört att det är så överallt i Kina, kommer en kines till en by i en annan provins har dem det svårt, om inte helt omöjligt, att förstå vad de säger.
När jag senast var på fotmassage hade jag en ung tjej som var från Sichuan, och hon var sockersöt! De är mycket mer attraktiva norröver och västerut vad jag har förstått. Jag vill inte säga att GuangDong kineser är fula.. så det säger jag inte. Men ni förstår vad jag menar.
Åh Gemma, det här tänkte jag fråga dig! Köpte en frukt häromdagen som tydligen kallas "eggfruit", superkonstig, men ändå god smak.. har du ätit den?