Inlägg från: utvandraren |Visa alla inlägg
  • utvandraren

Summan av allt fortsätter

Trollsländan! Har sagt det förut men måste säga igen att du var helt sagolik! Ni verkar ha haft ett riktigt prinsessbröllop! Och mannen är ruskigt stilig och lintotten jättesöt! alla barnen var riktigt charmiga. Gillade särskilt deras blomsterkorgar!

• utvandraren

Gemma, eller annan Paris kunnig! Vet du om Monique Lhuillier har någon återförsäljare i Paris?

• utvandraren

Hej flickor!

Hos mig kokar det... därför har det inte blivit mer än blixtvisiter härinne!
    Jag är fullkomligt överbelamrad av jobb, och Trollsländan, innan du säger lyckliga du! så ska jag säga att väggen inte är långt borta.... som tur är lugnar det sig snart! Idag blir det en till 12h dag, med ett avslutande föredrag om Rhône för en firma! Det blir kul, men soffan känns mer lockande. Håller på att arrangera en resa till Champagne/Paris för en av mina kunder. Om det går att genomföra(sent påtänkt) blir det i början av januari. Så då blir det 2 frankrikeresor och en till Toscana på en månad. hoppas jag känner igen min (också mkt stiliga) man sen...

Stålis! Kan jag få bosätta mig i din pool? Kanske komma upp på er balkong och få lite mat då och då? Så fiiiint det är!
    Är det din kille som valt färgen på bilen?

• utvandraren

Min helg:

Ut på fredagen efter en extraordinär dag på jobbet! Fick 2 nya kolleger och är väldigt glad åt det...
    Jag och några kompisar drack god vin riesling och chassagne-montrachet och hamnade senare på extremt hipp-ultratrendy "se och bli sett bar" som bara serverar champagne ur dubbelmagnum eller ännu hellre ur en jeroboam som ingen orkar lyfta.... Moet naturligtvis som jag i utgångspunkt inte gillar(sorry Gemma!). Jag får så helsikes ont i huvudet av den champagnen. Men stämningen var bra! Och natten blev sen...

Lördag fick jag böta med stort huvud med spjut igenom.... Julklappsshoppingen blev utsatt!
    Söndag blev det adventsstök och mys... Lite shopping och styling av kök. investerade i några Le Creuset saker(en gryta och en redskapsbunke). Sen avslutade vi med middag ute, fantastisk kattfisk....

Gemma, jag och J satt och såg på en Patek Philippe som är riktigt fin... Men den kostar £20.000 så det är bara att drömma vidare.

Nu ska jag jobba en liten tur! Men först ska jag boka tid för ansiktsbehandlig och div. vax jobb. Blev lite inspirerad av dig Gemma!!

• utvandraren

Ps. Hatar vädret.... Har noll julstämning!!

• utvandraren

Här kommer en hälsning från en sliten tjej med lunginflammation.... Hoppas penicillinet hälper snart!

• utvandraren

Trollsländan! Det låter för dumt för att vara sannt men om det skulle vara fallet kan du väl bara logga in dig som någon annan va? eller kanske man inte får skriva om sånnt heller här? Lycka till med finnishen på boken och utgivandet! Riktigt spännande!!

• utvandraren

Gemma! 38.5 idag och 39.5 igår... Jag blir lika energisk som en våt disktrasa när jag är sjuk! Ligger i position vågrätt och hostar och harklar. Men efter att ha gjort av med en midre förmögenhet på medicin finns hopp för livet! Tack för omtanken! Känns mkt bättre nu! Det värsta är att min Toscanaresa i helgen hotas.....*hoppas, hoppas*

• utvandraren

Vet du vad, Gemma? En av mina nya kolleger har mystiska kontakter och kan fixa Valhrona till inköpspris... Jippie! Har blivit lovad 1/3 säck(1kg) av de 70% pelletsarna som jag ska göra julgodis av..... mums!! Känner mig redan piggare.....

• utvandraren

Gemma! Har jag sovit i klassen? Nytt jobb? Berätta mera.... Nu har jag i alla fall sovit lite mer på soffan och vaknat lite piggare. Lite julmust smakar bra, och en kockelerande man i köket. Annars skriker mina fötter också på uppmärksamhet! Jag kommer nog inte iväg på min beställda timme hos hudterapeuten i morgon, så det gäller att få en ny timme i nästa vecka... För att ha perikokinder till mitt nyfärgade hår i Paris!

Svar på tråden Summan av allt fortsätter