Inlägg från: utvandraren |Visa alla inlägg
  • utvandraren

Summan av allt fortsätter

Lapinette! Stackare.. Men å andra sidan är det bra att smida medans järnet är varmt, du skulle bara veta vad man lär sig leva med annars! Typ lösa lister, ouppsatta tavlor etc, etc. Lika bra att göra det med en gång även om det suger.... Sen blir det extra trevligt till nyår när allt är klart!!

• utvandraren

Oj.. Det känns som om jag är vaken mitt i natten, men klockan är bara 21.30. Så blir det visst när man är sjuk! Jag har bestämt mig för att skippa Italien i helgen, för att inte riskera Paris med J nästa vecka. Är fortfarande inte helt pigg, och att resa med jobbet blir aldrig på latsidan! Även om det suuuuuuger! Och jag som skulle bunkra med parma och parmesan och olivolja! Suck! HATAR att vara sjuk, tillråga på allt har vår TV fått för sig att gå och dö... Den är typ 2,5år, flatscreen, med vad jag gissar 2 års garanti... GRRRR. Och nu som jag desperat behöver passiv underhållning! Ska kolla upp garantin i morgon! Jaha! Detta blev ju ett helpositivt inlägg... Håll till godo!

• utvandraren

Trollsländan! Tummen upp för releasefest med Champis! Och ny, läcker, allt för dyr outfit!

• utvandraren

Gemma! Ska jag fixa ett kilo till dig med? Kan säkert skicka till dina föräldrar i Skåne, så att du kan släpa med det tillbax till Kina. Om nu mirakelmannen levererar vill säga......

• utvandraren

Trollsländan! Jag gav länk till sajten med dina bilder till en tjej som skulle ha krona! Du var så fin, hoppas det var ok!

• utvandraren

Hej, hej trallallalala!
    så glad är jag för att vara tillbaks på kontoret, plöjt igenom hela förra veckans mail hög och så logga in på Bt.

Frisk och kry igen!

Lapinette, skrev i SA safari tråden med: Kan du något om avstånden i Wineland? Jag menar man vill ju ha en praktisk rutt och inte åka som en skottspole fram och tillbaka. Hittade ingen sida motsvarande Via-Michelin som kunde tala om avstånd.

Stålis! Hur kan man leva utan ugn?
    Jag bakade Saffransbiscotti igår, och har kvar projekt Lussekatter. Kanske idag?

Har ett grymt recept på Lussebullar med Kesella om någon vill ha. Jättesaftiga!! mmmm.

Gemma! Helt seriös angående chokladen... Men man kan ju alltid göra som du och köpa de fina paketen. Like that feeling to.... Och klart bättre för midjemåttet!
    Fast jag har blivit smal som ett streck igen! Ingen mat på en vecka har visst den effekten på mig! Nu kan jag bunkra upp under julen.... Eller hålla bikinikroppen till Sydafrika. Vad tycker ni tjejer??

• utvandraren

Stålis!
    Jag åker dit den 24 januari. Bara till Kapstaden och omliggade Wineland. 10 dagar med vin.....

• utvandraren

Hehe, Stålis igen! Även om jag ville behålla plattmagen så är jag så grymt svag för mat och gott att det går inte!
    Men jag är redan smal så får inte klaga, saknar mest "deffen" som jag nu svält mig till! huga.
    Men eftersom jag är så "pinning" syns vartenda lilla kilo extra om du förstår....

• utvandraren

Det hade nog inte varit en omöjlighet! Vi har lite "fri" tid både den 27 och den 28, resten av resan är skrämmande strukturerad! Så som det måste när man reser med 15 andra....
    Det får vi försöka få till! Ganska sjukt att man ska resa till andra sidan jorden och träffas där när man bor bara ett par timmar isär....
    Vad har ni för "måsten" i Kapstaden?

• utvandraren

Saffransbiscotti:

2 dl mandel
    100 gr vit choklad
    50 g smält smör
    2 ägg
    2 dl socker
    1/2 tsk salt
    1 tsk bakpulver
    1/2 pkt saffran(0,25gr)
    4 dl vetemjöl
    1 tsk vanlij
    rivet skal av en lime

Hacka mandel och choklad
    Vispa ägg och socker pösigt
    -blanda
    Tilsätt limeskal och saffran stött med lite socker
    Tilsätt salt, bakpulver och mjöl
    Blanda i smöret.

Smeten blir kladdig! Fördela i 3 strängar på en plåt och grädda i 200 grader ca 10 min. Håll koll, för de allt för bruna blev inte så bra.

Enligt receptkällan ska det vara gott att byta med mörk choklad och chili också. Det ska jag prova nästa gång!

När jag får min Valrhona vill säga.....

Svar på tråden Summan av allt fortsätter