Inlägg från: utvandraren |Visa alla inlägg
  • utvandraren

Summan av allt fortsätter

Nu åker jag till Paris och Champagne! Tjingeling!!

• utvandraren

Oj! Här har det varit aktivitet sedan jag sist tittade in...

Så många "nygamla" tjejer som tittat in. kul!

Vad fin du var Majs! Grattis till både bebis och bröllop. Klänningen var verkligen fin på.

Trollis! Stort grattis till jobbet! Verkligen kul att få in en fot... hoppas du får förlängning på kontraktet sedan.

Jag är just hemkommen från Frankrike och nu ska jag checka in på sanatorium utan sena kvällar och alkohol! Är sååååååååå sliten, men eftersom det var strålande kul är var det värt det!

Vi började med en dag i Paris med lite shopping, lång lunch och en fantastisk middag på Hotel Daniel(mkt vackert för dem som önskar ett romantiskt vattenhål i Paris). Natten blev sen på en riktig turistfälla till nattklubb, men alla hade kul så det var väl ok. Men 20 E för en öl???? Vid lunch på onsdagen åkte vi tåg ut till Champagne/Reims. En ofattbart mysig och pittoresk stad. Hade eg. inga förväntningar då jag hade hört att Champagne inte var så fint! Där blev det lite sightseeing och en lååång kväll som avslutades på salsaklubb. Torsdag spenderades hos Gosset, en riktig höjdardag med underbar mat och champagne.

Saluté!

• utvandraren

Mitt 2006:
    Oj, vad fort det har gått slår mig allra först! Ska det bli ännu värre än detta?

Januari, en veckas resa till New York och blev friad till i Central Park! Efter hemkomsten fann jag Bt...
    I februari var jag en vecka i Italien(i snöstorm). Mot slutet av månaden missade jag dessvärre en resa till Rhône pga sjukdom...
    Jag har läst 1 året på min Diploma utbildning inom vin och sprit med goda resultat. Spenderat 2,5 v av sommaren i syd Frankrike. Letat slott till bröllop men kommit hem tomhänta. Där och då blev jag lite demotiverad och låg lågt med planeringen ett tag....
    På hösten blev det mkt jobb/läsning och mera resa. Har varit i Frankrike flera gånger till och skulle även varit i Italien men slog till med lunginflammation istället! Kul, kul!

Nu har vi snart 1 årig förlovningsdag, och både jag och J har blodad tand för att få datum satt till bröllop. Nu ser vi på herrgårdar runtomkring Oslo istället. Lite mindre glamor, men lättare att planera!

Glädjer mig otroligt till Sydafrika och längtar till att upptäcka ett nytt vinområde! spännande......

• utvandraren

Hej tjejer! Så trevligt att det är så livat i tråden!

Tack för tipset om slotten i Danmark Trollsländan! De såg riktigt trevliga ut... Ska kolla lite mer noggrannt i nästa vecka!

Gemma! Vi har sett mest på herrgårdar i Oslo området, visst finns det slott här med men kulturen ligger inte helt till rätta för det här. Inte ens det kungliga slottet i centrum är särskilt imponerande, och dessutom tvivlar jag på att de hyr ut det till mig....

Jag har plockat bort alla juldekorationer idag och det känns skönt! Vi hoppade över granen i år, eftersom jag var sjuk innan jul och vi ändå firade hos mina föräldrar. Hade småkulor i en trollhassel i stället, men tack och
    lov barrar de ju inte!
    Sen bakade jag bröd på förmiddagen så lunchen bestod av nybakat lingonbröd med ost... mums!

• utvandraren

Gemma! Krya på dig, hoppas du inte blir sjuk!

• utvandraren

Då var man på plats på jobbet! Mailboxen innehöll typ 25 junkmail och 5 vettiga. Grrr. Det är så otroligt mörkt ute att jag blir lite extra måndagsdeppig...

Alla kreditkort är numera säkert placerade i en låda hemma! Nu är det skuldsanering som gäller fram till Sydafrikaresan! Jag är verkligen hopplös känner jag, lägenheten är ett stort svart hål som slukar lönen, pluss ett och annat litet guldkantat "feelgood" inköp. Fy! *Hatar att vara pank*

Jag är en av dem som inte lärt mig värdesätta 5 veckors semester än... Visst gör jag gärna långa resor, men att bara glida runt hemma har jag inte ro till än.
    Jag har ju varit borta i många månader på resor förut, men i min nuvarande livssituationen fungerar det dåligt!
    Ni skrev ju förut om detta med att resa själv, tror nästan inte det "går". Man träffar alltid någon att slå sig ihop med så det längsta jag varit ensam är nog typ flygresan pluss tiden det tog att hitta boende. Men ack så befriande att kunna göra det man vill utan att ta hänsyn till andras viljor....

Min nästa drömresa är till Peru, med bergsvandring och kultur... Hade faktiskt kunnat tänka mig Tibet också, Gemma!

• utvandraren

Ååhh.. Easter Island glömde jag ju, dit ska vi samtidigt som Peru. Hoppas det blir på bröllopsresan ( om vi någonsin får råd att gifta oss...depp, depp! )

• utvandraren

lourdes! Oj, det var inte länge kvar... är du inte stressad ang. klänningen? Jag har hört att man ofta måste beställa ca 6 mån i förväg när det rör sig om de mer exklusiva aktörerna i branchen! Eller har de ready to wear också?

• utvandraren

Jag blir så otroligt irriterad på folk som hänger upp sig på kostnader! Det är väl upp till var och en hur mycket saker får kosta!? Jag kommer aldrig ha dåligt samvete får en dyr väska, klocka, tavla, bröllop etc så länge jag arbetat för pengarna och har råd så tycker jag att man har rätt att lyxa lite... Men Jantelagen är svår att komma undan i lilla Sverige!

• utvandraren

Plus att det känns som om många här inne på BT gott kunde lagt lite mer energi på utbildning/arbete istället för att hänga här och klaga över att de tjänar dåligt! Var man är sin egen lyckas smed....

Svar på tråden Summan av allt fortsätter