Nu har aven Lapinette landat pa den nordiska kalla jorden igen efter en fantastisk resa! Ville inte hem!!! Ville bara se mera....
...dock inte ata mera for skulle jag fortsatta i den takt jag hade dar nere sa skulle jag snart se ut som en koloss. Usch! Men som sagt maten var underbar, har atit massor med skaldjur men aven antilop och struts.
Vet faktiskt inte riktigt vad och hur jag ska beskriva vara veckor i SA for det ar sa mycket jag skulle vilja beskriva och beratta om men jag skriver upp nagra hojdpunkter har.
- ostbrickan med vin pa Ernie Els. Satt pa deras terrass (det ar en vingard) och hade en magnifik utsikt samtidigt som vi at ost med tillhorande kompotter och fikon och drack deras rodvin. Mmmmm.....
- bed and bedbreakfastrummet i Plettenbergs bay. Damen som hade hand om stallet hade fatt en gruppbokning och blev tvungen att ge oss sviten. Hade en terass som sakert var pa 75 kvm och utsikt over havet och bergen. Helt sagolikt!
- safarin dar vi fick se lejon pa nara hall, noshorningar, elefanter, giraffer, antiloper, zebror, cheeta och buffel och samtidigt sa var det bekvamt. Personalen stod och mottog en pa kvallen med varma handdukar och en apertif innan middagen serverades framfor den oppna spisen.
Som sagt, vi har haft det underbart! Skulle jag har andrat nagot i resan hade jag tagit 1 natt mindre i Kapstaden och kanske 1 mindre pa safarin (vi sag allt man skulle ha sett de forsta 2 dagarna) och istallet stannat langre i Plett. Det var sa vackert dar!