Summan av allt fortsätter
Roslagsbrud, kan tyvärr jättelite om Paris... sist jag brukade åka dit var jag student och mannen belånad upp över öronen, så vi brukade bo på Hotel Mistral som drevs av en bög med glasöga, där höjden av lyx var att stirra in i "lobbyns" akvarium med guppies som gled omkring pland pastdykare och skepp. Överkastet var minst sagt fläckigt... men vi hade kul i alla fall, på ett alldeles särskilt sätt.
Finaste och bästa restaurangen tyckte vi, var Pont Neuf där de hade halloweendekorationer året runt och man kunde få flamme, en sorts normandisk pizza med creme fraiche istället för ost.
Paris är så dyrt... vi ville helst shoppa upp alla pengarna. Man ville ju liksom komma tillbaka till skolan i Stockholm och vara coolare än alla andra, i en hel vecka (tills nästa person åkte till new York och sabbade alltihop).
Nu skulle jag lätt kunna tänka mig att åka dit och inte shoppa alls, bara uppleva och äta gott. Vi har bättre ekonomi också men absolut ingen tid. Diskuterade just hur vi ska disponera mannens fem semesterveckor, det lär bli två sverigeveckor i sommar, två veckor till Nya Zeeland över jul och däremellan ett par långhelger... vi börjar ju snart med Hainan Island. Under tiden får jag njuta av era reseskildringar.