• Gemma

Summan av allt fortsätter

Lyssnar på "Got to get" med Leila K, fortfarande en grym låt! Mannen putsar skor i takt. Diskmaskinen hummar tryggt i bakgrunden. Och... mmm, Lionel Richie, All night Long. Lapinette, har du hunnit gå på Michel's söndags-BP på SATS City än? Han brukar spela just den här låten och mannen och jag dör alltid en smula.

Vi kom för övrigt precis hem från träning, jag körde styrka, mannen spann. Och, som om den gigantiska konspirationen med Tiffany's-butiken bredvid rulltrappan till gymmet inte vore nog, så har de öppnat en Anna Sui-butik två våningar upp. Blev färdig väldigt snabbt och skyndade dit... men insåg att jag dessvärre vuxit ifrån Anna Sui. Mannen och jag möttes nere i hermes-butiken där jag bland annat klappade på en duvgrå "Bolide"-väska, såååå söt! Provade också ett par orange skinnhandskar med små hängande snoddar och ett löst, ovalt hermes-emblem... känner att jag börjar bli lite väl specifik nu. Ska i alla fall inte ha dem. Det jag behöver mest just nu, är en weekendtripp i bergen, med undersköna promenader, god man och djup sömn i vår lilla Radisson-villa. Det blir redan nästa helg! Nu ska jag gå och snubbla över en kam för vi ska ut och äta med våra vänner.

I morse gick vi för övrigt en sväng till skräddaren med mannens byxor, på vägen träffade vi drösvis med folk som vi känner. Alla bor i området och brunchar på samma kafé. Eftersom jag har lov ska jag ta macen under armen och knata dit måndag morgon för att - jobba! Var länge sedan nu. Har negligerat hemsidan som jag faktiskt har månadslön för att snickra på.

Hur är er lördag?

Kram, G

• Gemma

Lapinette, Amalfi-kusten lär vara jättefin, har du varit där? Vi har bara varit alltför upptagna med att utforska Frankrike för att hinna med Italien. Men tids nog... Jag älskade i alla fall Bologna och Modena, som sagt.

MLK: Din slime-liknelse var klockren. Och... en del inläggsmakare borde onekligen vara lite tydligare och på förhand redovisa exakt vilken TYP av åsikter de vill ha (utmanande eller bekräftande? ). Ja, så skulle exempelvis du slippa ödsla din asgrymma liknelser. Å andra sidan - jag blev ju glad. Men universitetet... kommer ni vara två studeranden nu, eller har din blivande börjat jobba?

Kram, G

• Gemma

Lapinette, snö! Hur var festen? Mannen bakar, i bar överkropp. Nice. Det blir små brödbullar med fullkornsvete, en massa olika gryn och frön och mmm... nu blev jag hungrig igen. Tur att vi ska knata bort till the Regent och äta champagnebrunch-buffé, med skaldjur, sushi och eggs benedictine, om bara 45 minuter ;) Det är ett franskt par från tours som vill tussa ihop sig själva och oss med ytterligare ett Tourangeau-par. Få se hur min franska lyckats överleva kinesiska-tenta-perioden.

Ja, lapinette, det är mycket mycket bättre att bo här nu. Inte minst eftersom luften är klart anständig sedan en dag tillbaka. Men i helgen åker vi som sagt till bergen. Ska bli skönt.

Kram, G

• Gemma

Jag ska bespara er min dag... den var bara så eländig hittills. Skriver mer när jag hängt med huvudet över toaskålen en stund till. Tur att vi fick tillbaka elen, värmen och varmvattnet till slut i alla fall.
    Kram, G

• Gemma

ja! jag har ätit en liten liten macka och den stannar kvar, peppar peppar. banan kanske..?

• Gemma

Oj vad avis jag blir på er, sydafrikachicks! Hur varmt är det i Sydafrika nu? Och att få vara själva med era män så länge. Härligt! Längtar tills vi ska åka till Sanya (ön ni vet). Det blir ju bara tre dagar, men säkert mysigt ändå.

Usch, igår var nog en av de värsta dagarna i mitt liv. Försökte sova så mycket som det gick, när jag inte låg och jämrade mig. Sen lyckades jag somna in vid 11 igår, sov sen som en stock tills mannen väckte mig per telefon 10.30, och vips, borta! Vinterkräksjuka. Men alltså nu är man bra groggig, speciellt efter att inte ha ätit eller druckit på ett och ett halvt dygn. Man är ju ett sånt matmonster i vanliga fall.

Jag såg förresten The Constant Gardener igår, shit vilken sorglig film! Men landskapet var helt sagolikt. Har aldrig varit i Afrika men skulle gärna åka dit. Fick i alla fall ställa in vår weekend i bergen för att jag blev dålig, får nog ta det lite lugnt. Kanske gå en sväng i galleridistriktet längs floden, där jag fortfarande inte har varit!

Kram, G

• Gemma

Ska någon av er besöka kapstaden? Såg för ett tag sedan ett reportage om folk- gatu och nattlivet där, verkar spännande!

• Gemma

Roslagsbruden: Det du absolut inte får missa är när soppdiet-tjejen dyker upp på ett underbart surrealistiskt vis, out of the blue. Varpå fokus helt förskjuts till hennes viktproblem. Sker alldeles i början.

• Gemma

Izunia: Jag tvättar också, det är mysigt! Som att ha en jättestor spinnande katt i lägenheten. Du kommer att charma dem i morgon, såklart ;)

Svar på tråden Summan av allt fortsätter