• Izunia

Summan av allt fortsätter

Hej igen och god jul alla!

Ett tips ang smälta choklad...vi hade choklad fondue och om min inte har en speciell för just choklad..använd än san här "matvärmare" som man ställer pa bordet med ett värmeljus under. Sätt sedan en skal (i porslin) över! Vips! Färdigt!

Utländska tidningar är det bästa! Jag har blygt sett äver mina alla brudtidningar och jag har säkert köpt över 50... Manga som jag inte är sa nöjd med (flest svenska) och manga som är toppen. Engelska, amerikanska och australiensiska.
    Jag gillar Martha Stewart Weddings, Sydney Bride och Modern Weddings. Brukar även köpa en engelsk tidining som är i ett miniformat! Jättepraktiskt.

• Izunia

Gemma MS Weddings brukar oftast vara bra och jag gillar den nog extra mkt för att jag hittade min brudklänning för första gangen i denna tidning! :) Men visst har hon en tendens att fa andra att känna sig otillräckliga i sitt pyssel! hhaaha!
    Svenska tidningar är inte för mig heller..inte samma smak liksom..

Kaplans är ju toppen! Köpte ju min vigselring där!
    Klockor är en super investering. Själv äger jag en omega som jag använder varje dag och den ser lika fin ut fortfarande. Ville köpa en finare klocka till mannen men han har en tendens att ta sönder sina klockor (alla). Därför fick han en semi-fin klocka i julklapp för 1-2 ar sedan, och den är fortfarande fin! ;)

Utvandraren det där med bredband och uppkoppling kan göra en fullkomligt galen!
    Tur att du är tillbaka pa jobbet sa du kan sura hur mkt du vill.
    Visst känner man sig ganska skyldig när man försöker allt för att övetala föräldrarna till att skaffa nat för att det sedan inte ska fungera...! :)

• Izunia

ja det kanske inte är sa bra med finklocka där! :)
    Den har har nu är en Dieselklocka och den haller...helt otroligt. Men jag kanske inte ska ta och uppgradera den till en Patek Phillip än...hahaha!

• Izunia

oj vad ni har varit aktiva 2006...
    Kan själv knappt komma ihag vad jag gjort... ska tänka..

Mitt 2006 började med sorg da min mormor gick bort pa nyarsafton, följt av begravning i januari.
    Sedan akte jag direkt till Österrike för att komma bort...sedan österrike igen i mars efter min födelsedag.
    I april akte vi en vecka till Egypten.

Sedan var det att lägga in turbo växeln inför bröllopet i augusti. Sa i juni akte vi till tyskland för att shoppa sprit och min möhippa glömmer jag inte.
    Efter bröllopet var vi i Prag pa miniresa och även i Bryssel & Paris pa miniresa...
    I novermber var jag tillbaka i Polen och Tjeckien och sedan bar det av pa riktig bröllopsresa till USA och karibisk krxssning...!!
    Jag far väl summera mitt ar med mkt resor och mindre annat... :)

Lapinette..jag har ocksa infört datorförbud efter 21! ;)

Grattis till alla barn.. Planerar alla barn nu? Jag har ju inget hängt med riktigt i svängarna..
    Majs - vilka fina bilder! Du var sa vacker!!

• Izunia

Trollis megastort grattis!! Jag är verkligen glad för din skull da jag sitter i samma sits.. Här händer verkligen ingenting...sa tröttsamt. Men jag har pa känn nu att nat maste hända!

Fru Stålhandske inga planer här. Vi har knappt pratat om det..vet inte riktigt varför. Det känns nog som om jag inte har rätt att prata om det än da jag inte har jobb.

• Izunia

Lapinette jag förstar precis hur du resonerar..jag har heller aldrig gjort nat galet och stuckit pa egen hand... Rest mkt har jag gjort. Men aldrig själv eller för en längre tid. Jag tänkte mkt pa det just nu. Ska man ta sitt pick och pack och sticka? Jag ju ända inget jobb här.. Men sen sa har man ju lägenhet och saker...massa saker, och hunden.
    Jag vet att Gemma inte tycker att alla prylar ska stoppa en.. men mig gör det..

Fast nu vill jag egentligen fa lite av ditt liv Lapinette..jobb och lön den 25:e. :)

Idag är en seg dag...hade tänkt att plocka ner julgranen igar men det blev inte av. Sa idag ska den NER! Orkar egentligen inte. Det är sa manga kulor!! Jag har nog sverigest mest dekorerade julgran..

• Izunia

Gemma hur länge magasinerar man sina saker? Tänk om man inte vill flytta hem igen..da maste man tillbaka och sälja allt.. pust!

Jag vet ju inte riktigt vart jag vill flytta heller. A trivs bäst i Europa da här finns mkt jobb at honom. Sen spelar det egentligen ingen roll för honom vart i europa han bor.
    Jag vill nog mest ha jobb nu..jag ska ju aka till Lausanne i april sa det kanske blir en tankeställare.

Hunden vill jag egentligen inte dra iväg för langt som till australien. Absolut ingen karantän!

Min man har nagra "egenförskaffade" kompisar här da han har ett väldigt socialt jobb. Sa han känner en del människor men ingen han umgas privat med. Men han har blivit nära vän med mina vänner.

• Izunia

ohh nu är granen nere..ganska skönt faktiskt. Det enda som far sta kvar är lite ljusstakar och stjärnor. Min ljustaker är ända en "allround" stake sa det gör inget. Det är ju sa mörkt ute.

Gemma jag förstar dig. Vi bor i 120 m² just nu. Det blir en del möbler över om man flyttar trivs grymt bra i denna lägenheten sa vi vill definitivt inte sälja den heller.

Nu ska jag ga och gör mig en grekisk sallad! :)

• Izunia

Lourdes jag behöll mitt namn som mellannamn och tog min mans efternamn. Jag bytte dock ett utländsktnamn mot ett annat utländskt. Men nu har jag bada namnen som efternamn! :o Jag trodde inte att man fick..

Gemma, jag visste inte att du inte hade hittat hit innan ditt bröllop. Mina vänner skrattar at mig för att jag är fast pa BT men jag gillar verkligen vissa människor man träffat här och jag har fatt ovärderliga tips!

Lapinette, vi väntar fortfarande pa vart fotoalbum. Ska bli sa roligt att se fotografens bilder - tryckta!

Svar på tråden Summan av allt fortsätter