• Lapinette

Summan av allt fortsätter

Tror min man har andats in lite väl mycket vin och alkohol i kombination med att han var/är otroligt trött efter sena nätter med renovering. Han har nu (17:15) gått in i duschen så jag hoppas på att en piggare och fräschare men kommer ut därifrån.

Själv har jag suttit och skrivit julkort och slagit in julklapper och den sista timmen har jag försökt att koncentrera mig på en presentation jag har imorgon inför en styrelse. Det borde vara förbjudet med presentationer veckan innan jul...jag kan omöjligt koncentrera mig.

Otroligt skönt med en "mellandag" idag. Inte gjort något som helst nytta alls förutom tömt diskmaskinen och om någon timma har vi tvättstugan. Men inget har satts upp på väggarna eller målats. Otroligt! De saker som är kvar får vi pyssla med i veckan och blir det inte helt klar inför jul så är det ingen katastrof ...vi har hunnit med det viktigaste.

• Lapinette

Självfallet inte men utan man som kommer ut från duschen. Skriver som en kratta!

• Lapinette

Gemma - presentation gick bra dock en ganska så dryg VD som skulle kommentera och domdera under presentationen. Men nu blir det inga fler presentationer för i år och jag har endast en rapport kvar att leverera. Nu är det julgransinköp och förberedelser inför julafton som står i fokus. Härligt!

Fick årets första julklapp från en leverantör. Alla min kollegor (tjejerna) har sprungit här och varit nyfikna så tillslut öppna jag den. En designad vinkaraff...jättesnygg och superpraktisk julklapp. Så nöjd!

• Lapinette

Hej spöket!
    Vad trist att ni inte är nöjda med fotona. De är ju så viktiga. Hur var bröllopet i övrigt? Är ni nöjda med dagen?

• Lapinette

Toppen Gemma - du skulle bli en utmärkt gäst för jag gillar just de chokladbitarna. OM jag nu tar någon choklad alls.

• Lapinette

Hej Gemma och välkommen hem!

Idag mår jag som man brukar göra första dagen när den där hemska månatliga kommer. Tänk att man har skyddat sig i alla år när det verkar vara så himlans svårt att få till något smått? Hmmm... fast denna gång är jag inte alls besviken. Vill ju dricka vin och njuta av skumpig safari i SydAfrika så den lilla får gärna vänta några månader till.

På tal om SydAfrika så är det en stor behållning att det inte är någon tidsomställning. Detta innebär att vi tyckte det var ok att "bara" åka 2 veckor. Har nu köpt guidebok som skulle ha slagits in till en julklapp...men kunde inte hålla mig utan har legat om kvällarna och tjuvkikat (läst nästan allt) i boken. Känns overkligt och härligt att vi ska dit om en månad.

Gemma, hur ser ert program ut? Blir det en massa spring mellan husen för att hinna träffa alla nära och kära? Ni skulle väl även ned till både Frankrike och Tyskland?

• Lapinette

Det är mysigt vid juletid...alla kommer hem (förutom de som väljer att fira vid någon pool någonstans). Själv ska jag också smita från jobbet lite tidigare idag och sen ta julledigt. Jag mailar dig utvandraren!

Izunia - ser fram emot att se lite bilder!

• Lapinette

Jag julpysslade hela dagen igår med att måla lister (kanske inte riktigt platsar som julpyssel) sen tvingade jag maken ta in granen från balkongen för jag ville se om julgranskulorna skulle räcka. Gav mig sen ut på stan (när mannen gav sig iväg på intervju) och kom tillbaka fler timmar senare trött, arg och frustrerad med massor av små kassar. Varför ger jag mig ut 2 dagar innan jul? Jag skulle inte köpa några julklappar utan det var enbart julpynt som stod på listan. Stod i kö i 20 minuter för att köpa julgransljus (2 funkade inte) som kostade 20 kronor. Så frustrerande! I alla fall...nu är glanen klädd, ett stort blockljus med en krans runt om står i hallen, hyacinter är planterade i köket, misteln hänger ovanför entréen till vardagsrummet.

Sen åkte vi ned på stan och träffade upp mina väninnor (singeltjejerna). Satt på Radissons Sky bar och drack vin och pratade. Var tillslut tvugna att bryta upp då jag och mannen behövde mat (inte något småplock som de erbjöd där). Fick med vår Vasastads kompis (som bor tvärs över vår gård). Det blev en sen middag på Bistro Boheme innan vi vandrade hem genom Vasaparken och alla dess kaniner.

Idag är det julbak och julgodis som står på dagordningen. Ska göra lite mörk choklad med nötter och torkad frukt, kola och sen baka mjuk pepparkaka med lingon och kolakakor. Vi får se hur det går...känns som evigheter sen jag bakade.

Trollis - grattis! Jag hoppas att allt är ok. När ska du till läkare? Som du nog redan vet så försöker vi också...men inget händer . Har nog varit ganska så stressade med flytt och jobb men börjar bli lite orolig. Tänk om något inte stämmer?

Gemma - låter underbart med långpromenader utmed havet. Här blir det mest nattliga promenader på stan. I förgår åt vi julbord med mannens jobb och då gick vi från Djurgården in till Centralen. Så vackert men all julbelysning.

Izunia - vi har också julen här hemma för 8 personer.

• Lapinette

God fortsättning på er!
    Ser att alla har fullt upp med julbestyr. Vi hade vårt race här igår men min familj och massor med mat. Varför gör man alltid för mycket? Har massor med rester och trött på julmat är man efter 4 julbord. Idag har vi en mellandag med lite spinning, tvättstuga och förmodligen bio ikväll. Imorgon ska vi hem till min mamma och äta de traditionella revbensspjällen samt ris à la Malta med körsbärssås. På torsdag drar vi till Frankrike och blir gödda. Lär nog behöva en push-in-baddräkt till Sydafrika .

• Lapinette

Gemma - grattis i efterskott! Är det självaste 24:e du fyller? Så nu kan jag tänka Gemmas födelsedag och sen min kollegas födelsedag när jag slår in koden till vår port (istället för julafton, nyårsafton ).

Här ska vi snart ut och köpa julklappar. Japp, jag skrev rätt. Min man är alltid ute i sista sekund och eftersom vi inte åkt till Frankrike än så ska vi ut och köpa deras julklappar i mellandagarna. Självfallet hade han aldrig hört talas om vår REA vi har så han trodde det skulle vara lugnt och skönt på stan. Ja, ja...jag följer med och håller handen men usch för att trängas.

Igår så var vi och tränade. Jätteskön promenad till Odenplan och sen ett härligt spinningpass. Satt och pulade hemma (mannen jobbade för i Israel firar de inte jul)och sen var vi och såg en sockersöt film på bio, "The Holliday". Ville se den för det hör liksom till med en sån där kärleksvinterhistoria på juldagen. Patetisk som jag är satt jag där i salongen bland massor av tonårstjejer som suckade över Jude Law och tårarna rann på mina kinder (jag gråter för ALLT)!

God fortsättning på er!

Svar på tråden Summan av allt fortsätter