Jag julpysslade hela dagen igår med att måla lister (kanske inte riktigt platsar som julpyssel) sen tvingade jag maken ta in granen från balkongen för jag ville se om julgranskulorna skulle räcka. Gav mig sen ut på stan (när mannen gav sig iväg på intervju) och kom tillbaka fler timmar senare trött, arg och frustrerad med massor av små kassar. Varför ger jag mig ut 2 dagar innan jul? Jag skulle inte köpa några julklappar utan det var enbart julpynt som stod på listan. Stod i kö i 20 minuter för att köpa julgransljus (2 funkade inte) som kostade 20 kronor. Så frustrerande! I alla fall...nu är glanen klädd, ett stort blockljus med en krans runt om står i hallen, hyacinter är planterade i köket, misteln hänger ovanför entréen till vardagsrummet.
Sen åkte vi ned på stan och träffade upp mina väninnor (singeltjejerna). Satt på Radissons Sky bar och drack vin och pratade. Var tillslut tvugna att bryta upp då jag och mannen behövde mat (inte något småplock som de erbjöd där). Fick med vår Vasastads kompis (som bor tvärs över vår gård). Det blev en sen middag på Bistro Boheme innan vi vandrade hem genom Vasaparken och alla dess kaniner.
Idag är det julbak och julgodis som står på dagordningen. Ska göra lite mörk choklad med nötter och torkad frukt, kola och sen baka mjuk pepparkaka med lingon och kolakakor. Vi får se hur det går...känns som evigheter sen jag bakade.
Trollis - grattis! Jag hoppas att allt är ok. När ska du till läkare? Som du nog redan vet så försöker vi också...men inget händer . Har nog varit ganska så stressade med flytt och jobb men börjar bli lite orolig. Tänk om något inte stämmer?
Gemma - låter underbart med långpromenader utmed havet. Här blir det mest nattliga promenader på stan. I förgår åt vi julbord med mannens jobb och då gick vi från Djurgården in till Centralen. Så vackert men all julbelysning.
Izunia - vi har också julen här hemma för 8 personer.