• Lapinette

Summan av allt fortsätter

Har själv varit på väg att beställa från Strawberry då jag efter en anstiktsbehandling förra året föll för ett märke som jag inte hittar någonstans. Inte ens i Frankrike även om det är franskt. Det verkar bara finnas på salonger men Strawberry net har den. Det verkar ok att beställa men trist om paketet hamnar i tullen och man får betala skatt på produkterna.

Gemmma - det kändes skönt att ha pratat med bossen och att de funderar på att anställa någon under mig som jag får lära upp. Det blir annars tungt för företaget om jag försvinner på mammaledigt (jag menar OM jag blir gravid).

Har annars insett att det bara är dryga 2 veckor tills vår semester. Det känns så overkligt! Kollade in vädret i Kapstaden och det ser ut att vara sol och ca 25 grader denna vecka. Härligt, eller hur utvandraren! När åker ni? Det borde väl vara innan oss?

• Lapinette

Izunia - funderade faktiskt senast igår om det var dags för St Anton igen för dig. Kollade nämligen in snödjupet och om vi ska boka något i mars.

• Lapinette

OM det finns någon snö!

• Lapinette

Så tråkigt att åka när det bara är is eller modd i backen. Fast det som normalt är bra då är att det är varmt (hatar att frysa) och nere i byn vårstämning med tussilago! Åker vi ned så blir det i slutet av mars. Fick just veta att jag kan boka en resa för mina bonuspengar istället för att skatta upp dem (fördelen med att jobba på ett litet familjeföretag).

• Lapinette

Gemma - helt rätt, du är fertil när det är ägglossning men däremot kan spermien leva upp till 5 dygn (normalt 2-3 dygn). Så man har några dagar på sig varje månad. Har hört att genomsnittstiden att bli gravid är just 7 månader och 70 % blir gravid det första året och 90 % efter två år.

Jag förstår faktiskt inte hur man kan HATA Sverige. Visst är det saker som man irriterar sig på och som man tycker kunde vara bättre (bl a sjukvården) men det är så mycket annat som uppväger. Snarare glorifierar jag Sverige när jag är utomlands och blir en riktig patriot. Skulle nog inte klara av att höra folk som sitter och klagar på "mitt" land. Oj, då hade jag käftat emot.

• Lapinette

Halva dagen har gått och det vi hittills har gjort är sovit. Det blev lite sent igår och framför allt det blev mycket gott vin. Det är det som känns i huvudet idag.

Vi gav nämligen biljetter till Dansens Hus för att se Bounce sista föreställning av Gökboet till min bror i födelsedagspresent. Så det blev dansföreställning (som jag redan hade sett men gärna såg igen) och sen middag hos oss. Serverade kött, ost och dessert samt 4 flaskor utsökt vin. Började med en Rioja från 1998, gick den till en Chateau La Tour och avslutade men den godaste av de alla en Pomerol. Min bror plus flickvän älskar mat och gott vin precis som oss så då bjuder man gärna på något speciellt från samlingen. Riojan var dock från Systembolaget.

I fredags var vi själva bortbjudna till några kurskamrater (svenskakursen O gick på i höstas) till O. Hon hade varit hemma i Schweiz över jul och tagit med sig ost hem. Eftersom de hade hört att vi gillar ostfondue så bjöds vi över. De bor även bara ett stenkast bort från oss (Röda bergen) så det var en skön promenad dit och hem sent på natten efter massor av ost och schweiziskt vin.

När jag tänker efter så kommer denna månad fortsätta så här för nästa helg har vi inflyttningsfest för ca 25 personer. Vi ska ha cocktailparty med massor av drinkar och snittar. Helgen efter åker vi till Sydafrika och när vi är på semester blir det lätt vin varje dag. Tror att jag ska gå på avvänjning i februari.

• Lapinette

Gällande dyra smycken och kläder så försöker jag undvika att prova sådana för jag vet att man får ett sånt där fånigt smil över hela ansiktet. Samma sak gäller vin men där ligger prislappen inte riktigt på samma nivå. Jag provade en grym vigselring som gnistrade som bara den. Mannen sa att jag skulle få den om det verkligen var den jag ville...jag bara kunde inte!

Gemma - vad skönt det måste kännas att tentorna är över. Även om jag (liksom du) inte har några problem att prata så hatade jag dessa muntliga tentor på franska. Första terminen hade vi en jätterar fröken men den andra ...hon var en bitch. Usch och fy vad ont i magen man hade då. Lycka till!

• Lapinette

Gemma - i Stockholm storm och nollgradigt. Igår regnade det hela dagen och då bilen är paj (batteriet dött) så stannade vi hemma hela dagen. Orkade inte ens gå till Odenplan för att träna pump utan det blev soffan och 6 avsnitt av 24 men nu är vi klara med säsong 4 (har även säsong 1-3 i boxar). Säsong 6 börjar i US vilken dag som helst.

• Lapinette

Ahhh Iza - hör att livet leker. Snö, strålande sol och intervju!!! Stort grattis!

• Lapinette

Gemma - vad skönt det måste kännas att tentorna är över. Kommer själv ihåg känslan dagarna efteråt då man faktiskt kunde ligga på soffan och bara glo i taket. Tyvärr så gällde det bara i några dagar för sen var det dags att börja plugga igen.

Själv är jag tillbaka efter en presentation (i ny kostym ) och ska försöka ta itu med rapporter som ska iväg innan vi sticker på vår semester. Motivationen är superlåg sen julleddigheten och jag skulle verkligen behöva kicka upp den rejält. Måste visa hinna visa framfötterna på 10 dagar (dvs sälja, prestera och leverera). Känns svårt just nu när jag helst bara lullar omkring.

Svar på tråden Summan av allt fortsätter