• Lapinette

Summan av allt fortsätter

lourdes - vet att Gemma har behållt sitt namn medan jag har bytt. Det var ett enkelt val för min del då jag inte ens var släkt med mitt tidigare efternamn. Det var danskt och tillhörde min brors pappa. Nu har jag ett italiensk efternamn tillsammans med min man och det känns bra! Bland mina vänner finns alla de varianter, de som bytt, de som har män som har bytt, de som har valt att behålla sitt efternamn som mellannamn etc.

Är det i maj ni ska gifta er? Vart och hur? Sorry, du har säkert nämnt det men jag behöver påminnas. Kommer själv ihåg hur jag var inför bröllopet. Totalt igensnöad, ALLT var bara bröllop.

• Lapinette

Så då gifter ni er helgen (fast ett år efter) oss. Det är så grönt och skirt i maj dock hade vi otur med vädret. Vad har ni kvar att fixa med?

Själv har jag återupplevt bröllopet i helgen då jag gick igenom vår hemsida igen samt började försöka bena ut vilka kort vi ska framkalla (bröllopsalbum). Härligt att gå igenom dagen igen!

• Lapinette

Jag börjar vänja mig nu som först men har under lång period bara presenterat mig som "Lapinette", utan efternamn. Enklare så.

• Lapinette

Tårtan var vårt dilemma. Den hade vi kvar när det var en månad till bröllopet. Tillslut fick vi tips om ett nyöppnat chokladställe i den lilla förorten där jag bodde. Tjejerna där var helt underbara och de gjorde en specialtårta till oss som var så god och fin. Men innan vi hittade dem så tror jag att vi testade och frågade på min 10 olika ställen.

• Lapinette

Gemma - skulle jag se på min dator hur många gånger jag varit inne idag...eller rättare sagt skulle chefen se det skulle jag få sparken. Fast det går i perioder och när jag har det lugnare hemma och på jobbet blir jag fast här!

Nämner jag för någon väninna att jag fortfarande är här tror de näst intill att man är galen. Brukar dock förklara att vi är ett gäng här inne som gillar att ha kontakten fast vi är gifta. Sen är ju du känd (Gemma) bland mina bekanta.

• Lapinette

Minns skriverierna här inne när Gemma nämnde priset på sin klänning. Det är ju lite fult att spendera pengar här på BT. Tror faktiskt det var första gången jag hörde talas om dig Gemma....sen korsades vägarna flera gånger innan du äntligen började med din egna tråd.

• Lapinette

I Sverige har vi något som är ganska så stort tyvärr - avundsjuka.

• Lapinette

Jag har alltid varit en fröken spara. Som liten sparade jag godis (tills min bror hittade mina gömmor) och detsamma gällde min veckopeng. Sen har det löpt på så när jag började jobba på bank. Har sedan lärt mig mer och mer att spendera och ha en mer avslappnad attityd till pengar. Nu är det enklare än någonsin då jag har en man som tjänar bra. Tillsammans tycker jag vi har en rätt sund inställning gällande ekonomi dock har jag svårt för att han betalar mer än mig ...men jag lär mig .

Pratade faktiskt en hel del pengar igår vid middagsbordet då min mans ena kompis sitter i en rävsax. Hur vi än vred och vände på historien som han fått veta igår så förstod vi inte. För mig låter det som om han har träffat en kvinna som utnyttjar honom. Jag hoppas verkligen inte att det är så men de har satt sprätt på massor med pengar (inte på lägenhet, möbler, bilar, resor ...så vad då?) det senaste halvåret samt att han har lånat ut 60 000 till svärmor. Nu vill banken ha pengar av honom och han har nada.

Gällande bröllop och inbjudningar så gjorde jag det ganska så simpelt. Allt gick i samma färgtema som min brudbukett - rosa och limegrönt.

• Lapinette

Oj vad flitiga ni har varit här inne. Oxkött på kinesiska, svenskars avundsjuka och relation till a-kassa, utbildningar och allt annat.

Gemma - visst var mannes vän orolig. Han sitter nu utan pengar med en skuld till svärmor samt en skuld till banken som de kräver in. Förstår inte hur han hamnat där då han har en mycket bra inkomst som han borde klara sig mer än väl på. Vill inte tro att det är damen han har träffat som utnyttjar honom....men det verkar mycket troligt.

• Lapinette

Själv har jag suttit på ett lång möte med bossen som artade sig bra. Han började med att säga - åhhh vad glad jag är att du bor i Stockholm igen och sen pratade vi om att anställa någon under mig, högre lön och kanske lite provision. Ja, däremellan var det nog en hel del arbete vi pratade om också men det har jag redan förträngt (vill bara minnas allt roligt).

Svar på tråden Summan av allt fortsätter