Inlägg från: Blivande Fru Stålhandske |Visa alla inlägg
  • Blivande Fru Stålhandske

Summan av allt fortsätter

Nej, nu har jag inofficiellt tagit helgledigt! Stänger man ner mailen så finns det nog inte fler mail som ilsket vill bli svarade på.. Det man inte ser, det finns inte, eller hur är det man säger?

Skrev du det Lourdes, när åker ni till Milano? Jag har aldrig varit i Rom, har planerat att åka flera gånger, men det har aldrig lockat tillräckligt för att jag ska göra slag i saken.

Gemma, tack för glosan! Kinesiskan är sannerligen ett extrem-konstigt språk. Jag undrar fortfarande varför "Ma-ma-ho-ho" har betydelsen "Horse-horse-tiger-tiger". Vet du varför?

Väntar också på receptet på fisksoppan när den har fått godkännandet klart, den låter väldigt yummy.

Har snöat in på soppor det senaste, det beror antagligen på att det är det enda jag verkar lyckas med i matlagningsväg... :(

Vad är anledningen till nickbytet, Utvandraren/Margaux, om man får lov att fråga?

Gemma, supergulligt av dig att skicka receptet! Min mail är petra.hokka@gmail.com.

Nu ska jag snart laga pannbiff med lök, potatis och lingonsylt. Husmanskost värre?

Låter så härligt med gnistrande snö!
    Här lever vi med regn och femton grader..varmt.

Margaux och Lapinette, åker ni vid samma datum till Sydafrika? Skulle ge ganska mycket för att få åka på semester, känner mig helt utarbetad och söndertjatad, vill inte ens öppna mailen eller svara i telefon.

Gemma, hur blev makens bröd?
    Var iväg och handlade mat idag och tänkte inhandla ingredienser till tunnbröd, då blivandes jämtländska farmor tydligen bakade underbara tunnbröd som lovordas av alla i släkten. Tänkte göra ett försök till att axla manteln som tunnbrödsbakarn´, men då jag blev helt snurrig bland alla "mjölliknande" sorter i affären, så gav jag upp. Jag är så trött på mig själv för att jag inte har lärt mig kinesiska nog för att fråga efter det jag behöver, och så trött på kineserna för att de inte kan engelska, här ute i obygden!

Förresten, är det någon som joggar regelbundet här? Jag har någon slags mental spärr när det kommer till jogging, det känns helt fel och dumt så fort jag försöker. Tänkte att det skulle bli årets första mål; Att kunna jogga en halvmil.
    Min brorsdotter var söt nog att skicka ett nybörjar schema till mig, så idag blev första testet, och jag måste nog ge mig ett klart underkänt! Var helt slut efter 16 minuter, och då var det enbart 12 minuter springande inkluderat.. patetiskt. Men skam den som ger sig!

Åh, så skönt att gnälla av sig lite.. glamoröst va? ;)

My God vilken tråd! Stackars bruden vars vänner sviker, stackars dietaren som har taskig karaktär och framförallt stackars folk som orkar engagera sig så otroligt.. skälla och stötta, om vartannat!

Margaux och Lapinette, hoppas ni får fantastiska upplevelser i Sydafrika som ni kan berätta om senare!

Gemma, jag känner likadant angående ekonomin.
    Men jag försöker ha i bakhuvudet att vi får ge Kina några år att "komma ikapp" på fler områden än just ekonomin, eftersom de själva anser sig ha råd att strunta i den just nu.
    Kina är ju att det är en av de största mottagarna av utländska direktinvesteringar, av förklarliga skäl. Detta påverkar ju BNP något enormt, jag tror att det utgör nästan hälften av BNP för kineserna, och det är mycket! När RMB stabiliserar sig mer emot t.ex dollarn om några år, då kommer tillväxten sjunka, även om den kommer att vara hög, det är jag säker på.
    DÅ tror och hoppas jag på att de kan börja ge lite tid till de områden som behöver lite kärlek; Miljön och Folket.

IZUNIA- Lycka till idag!

Förresten, en jogging-uppdatering; Ytterligare et försök utfördes igår, och det gick... bättre. Kände mig inte som en urvriden trasa efteråt i alla fall. :)
    Har daglig peppning från brorsdottern på MSN, hon är så söt. Sexton år gammal och precis börjat som instruktör på gymmet, träning är hennes liv! Hennes nya mål är tydligen att få gamla faster i toppform.. suck.

Svar på tråden Summan av allt fortsätter