Låter så härligt med gnistrande snö!
Här lever vi med regn och femton grader..varmt.
Margaux och Lapinette, åker ni vid samma datum till Sydafrika? Skulle ge ganska mycket för att få åka på semester, känner mig helt utarbetad och söndertjatad, vill inte ens öppna mailen eller svara i telefon.
Gemma, hur blev makens bröd?
Var iväg och handlade mat idag och tänkte inhandla ingredienser till tunnbröd, då blivandes jämtländska farmor tydligen bakade underbara tunnbröd som lovordas av alla i släkten. Tänkte göra ett försök till att axla manteln som tunnbrödsbakarn´, men då jag blev helt snurrig bland alla "mjölliknande" sorter i affären, så gav jag upp. Jag är så trött på mig själv för att jag inte har lärt mig kinesiska nog för att fråga efter det jag behöver, och så trött på kineserna för att de inte kan engelska, här ute i obygden!
Förresten, är det någon som joggar regelbundet här? Jag har någon slags mental spärr när det kommer till jogging, det känns helt fel och dumt så fort jag försöker. Tänkte att det skulle bli årets första mål; Att kunna jogga en halvmil.
Min brorsdotter var söt nog att skicka ett nybörjar schema till mig, så idag blev första testet, och jag måste nog ge mig ett klart underkänt! Var helt slut efter 16 minuter, och då var det enbart 12 minuter springande inkluderat.. patetiskt. Men skam den som ger sig!