Mars/April brudar!!!
2007-03-24:
Din klänning var jättefin! Enkel men ändå långt ifrån trist. Alldeles lagom med detaljer. Det är snyggt med drapering över magen, vill själv ha en sådan modell.
2007-03-24:
Din klänning var jättefin! Enkel men ändå långt ifrån trist. Alldeles lagom med detaljer. Det är snyggt med drapering över magen, vill själv ha en sådan modell.
frokenanna:
Jag har inte heller hittat klänning. Ska till en stor butik imorgon, och det är bäst för mig att jag hittar någont då. Tiden är knapp, man kan nog inte beställa något utan får ta av det de har hemma.
Men det går nog bra!
Vi är klara med:
Bokat präst och kyrka
Bokat festlokal
Bokat frisör o smink
Valt ut musik till vigseln
Köpt papper till inbjudningar o vigselprogram
Köpt skor
Beställt hindersprövning
Bestämt ringar men ej beställt
Har kvar:
Hitta klänning (imorgon)
Prata om maten o upplägget på festen med de som arrangerar det (imorgon)
Boka fotograf
Hitta korsett eller andra underkläder
Köpa tiara
Göra inbjudningarna o skicka dem
Prata med kantorn o kontakta solist
Kläder till min m2b (i Thailand resa i mars)
Brudbuketten beställa, vet hur den ska se ut
Sen lite annat smått att göra!
Kul att man ska prova klänning imorgon när man är svullen som en ballon Binder mycket vatten ibland. Något knep mot det?
Jag håller precis på med mitt Bröllops ABC på min weddingannouncersida, så här skrev vi om barn:
B*Barn är varmt välkomna både till kyrka och middag, men känner ni att de kanske har roligare någon annanstans, eller om ni rent av vill vara barnfria en kväll så är det naturligtvis upp till er själva att bestämma hur ni vill göra! Meddela bara vilket det blir så att planeringen av maten stämmer.
Jag kan ju inte förneka att det finns barn i familjekresten som är mer vilda än tama, och genom att skriva så här kke föräldrarna tänker efter vilket som blir bäst.
Jag hade oxå viljat göra en secret-box, men jag har inte kroppen för det Visst, miin m2b älskar mig som jag är, men jag tror inte bilderna hade varit så smickrande.
Idag har vi beställt ringar! Hade hittat på en egen modell med utgångsläge från en annons i en bröllopstidning. Trodde det skulle bli skitdyrt, men vi hade 29g guld att lämna för 110:-/g och så 30% rabatt på ringarna, och så hade jag 10 princessslipade diamanter i en annan ring som han skulle sätta i den nya. Allt som allt gick det på 5900:-, och det var rätt breda o tunga ringar, 6mm breda. Känns som ett bra pris!
Innan dess var på feststället. Jag hade sett det innan men inte Andreas, och han bara föll som en fura! Kika gärna på www.tomarp.gardshotell.com/ Hon som driver stället var väldigt trevlig o tillmötesgående. Kändes bra. Vi bestämde oss för buffe och sen bara kaffe o tårta.
Om en timme åker jag för att prova klänning. Håll tummarna för att jag hittar en fin!!
Vårt färgtema är rosa o olika nyanser och cremevitt. Och så ska jag ha lite grönt i buketten, hjärtan på tråd och pärlor o silver. Sen gör vi inbjudan o vigselprogram o annat i rosa nyanser.
Och så fick vi hem vår hindersprövning godkänd idag, det gick undan! De måste fått den igår för vi skickade den i lördags.
A:s babe
Vad kul! Vilken slump. Det är inte din m2b födelsedag oxå, min fyller 31 samma dag!
I Gärds Köpinge k:a, i Skåne. Bor i Kristianstad. Det är ingen k:a vi har anknytning till. Vår kyrka var upptagen av konfirmander den dagen, så vi tar kyrkan vår präst tillhör. Prästen är en god vän till oss.