Inlägg från: 2007-03-24 |Visa alla inlägg
  • 2007-03-24

Mars/April brudar!!!

Halloj!

Nu vet jag.. de hinner inte fixa vattenläckan i präsgården vi hyrt

Det problemet behöver man inte, mindre än 2 månader innan "den stora dagen"...

På måndag ska vi titta på en hembygdsgård i närheten, men då måste alla transporteras dit, dåligt med parkering mm mm. Prästgården ligger precis brevid kyrkan, vackert vid vattnet, Bu hu, men värre saker skulle kunna inträffa

Hursomhelst, det som är viktigt är ju att vi ska gifta oss!

Lillan72,
    vi har massor kvar att fixa. Min m2b är helt obekymrad om att han inte köpt kläder än.. Men fixar lite varje kväll.

• 2007-03-24

Hej hej!

Jag är också här, och vaken!
    Lillan 72,
    Spännande med fotografering... Tror inte det är något för mig däremot
    Har köpt jättefula, praktiska underkläder att ha under klänningen.. men lite finare underkläder och ett sött nattlinne att ta på när vi är ensamma. (Ska försöka undvika att han ser mig i de "praktiska" )

Har idag gjort slut på nästan halva budgeten.. köpt/beställt ringar till både mig och m2b. Den blivande maken har dessutom äntligen köpt kostym mm.
    Lämnade även in gammalt guld till en guldmed, som ska göra en ring med barnens namn stämplade på sidan, med 3 små brillianter mellan/på sidan av namnen. Jag känner mig så nöjd idag. ( Men med lite stress över alla pengar som går åt.. Intalar mig att vi ska ju bara göra detta en gång )
    Efter detta åt vi middag ute, ensamma, medans barnen fick fredagsmysa med mormor och morfar.

Så roligt att gå på bröllopsmässa! Avundsjuk... men vi håller på att bygga om hemma, så om vi ska ha någon möjlighet att bli klara med ett rum innan bröllopet, så måste vi stanna hemma

• 2007-03-24

Lillan 72,
    Jag har länge tänkt på det här med en ring som hör ihop med barnen, och nu när allt ändå kostar så mycket, så slog vi till. Har funderat på en tatuering med deras namn, men inte riktigt vågat
    Jag har sett ringar med annan text på sidan, men fick hjälp med "designen" av guldsmeden. Kommer få den som morgongåva, om jag kan hålla mig och inte ta på den på bröllopsdagen

Så nu får jag en ring som hör ihop med maken och en som hör ihop med våra barn. Och det passar ju eftersom barnen tycker att vi giftr oss allihop!
    Idag känns allt såå bra

• 2007-03-24

Lillan72,
    Vad kul att du också gillade idén.
    Jag hoppades vid båda barnens "ankomst" att m2b skulle läsa/höra mina tankar om att jag ville ha en ring.. men han lyssnade för dåligt (ville inte höra..)

Ska din m2b ha en till ring??

Nu är det inte många veckor kvar..
    Läste att du blev nöjd med din klänning. Har du allt klart till dig nu?

• 2007-03-24

Vi beställde en ring till (till m2b), men bara hälften så bred som den första. Våra förlovningsringar är släta, ganska breda, så det säg bäst ut med en lite smalare brevid.
    Damen i affären såg ut som om hon trodde att jag ville köpa en så billig som möjligt till honom (när jag ville att han skulle prova en smalare), så att pengarna skulle räcka till en dyrare till mig

Jag börjar bli klar med min klädsel. Har också strumpor kvar
    Är lite orolig över att sömmerskan i butiken inte är itjänst förrän efter 1:a mars.. Ska lägga upp klänningen + att butiken ska kemtvätta den, eftersom den är provad flera ggr. (Inga fläckar dock, mer som uppfrächning + att den ska pressas)
    Men min mammas väninna som är sömmerska har lovat att hjälpa mig om det blir något strul..

• 2007-03-24

Lillan 72,
    har du haft en bra dag på Bröllopsmässa?? Såg att du skrev att du hade sjuka barn.. så trist, mår de bättre idag??
    Idag har vi bara (..?? ) 7 veckor kvar..
    Ska ikväll försöka göra listor på vad som är kvar att göra (=kostnad..) om mina barn sover.. varit sjuka en vecka, båda två.. Fy för hostiga nätter

• 2007-03-24

twentyfirstofapril,
    Vad roligt att göra egen bukett!
    Tycker själv att det var tillräckligt svårt att beställa i blomsterbutiken
    Var där idag och beställde bukett till mig med limegröna rosor, limegröna "frökapslar " (hon sa att det skulle bli fint..) + mörkare gröna blad, strån och hjärtan på tråd.
    En liknande liten bukett + ett smalt diadem med hjärtan på tråd + något mer till vår dotter/brudnäbb.
    Betällde även blomma till m2b och vår son (som "aldrig tänker ha några larviga blommor" )
    Jättetrevlig florist, känns tryggt och bra!

• 2007-03-24

Ja det känns otroligt att all denna planering snart är över.. men det ska bli sååå mysigt när Dagen är här. Känner mig lite orolig över att jag ska känna mig obekväm i "centrum" i vit klänning (inte alls min stil..) trodde ju aldrig att jag skulle ha brudklänning.. folk (inklusive m2b) kommer bli chockade.. Min mormor har oroligt frågat mamma om jag har köpt svart klänning

• 2007-03-24

Jag ångrar mig lite, att jag inte tittade på klänningar lite tidigare, för då hade jag hunnit beställa min Nixa-klänning i någon färg (kanske inte svart, men..)
    Men, men,, gifta oss hoppas jag bara vi ska göra en gång, så då får jag ha väl ha vitt
    Min son frågar om jag kommer se ut som Askungen

• 2007-03-24

God morgon!

Igår "hakade" min dator upp sig, och gick inte att starta.. Jag fick PANIK
    Min sambo skrattade åt mitt beroende, och sa glatt "att den går nog inte att fixa"..
    Sen fick han iallafall igång den, tack för det..
    Idag ska jag köpa dukar och servetter, vitt och grönt, så klart..
    Igår köpte jag 40 ljuslyktor, som ska ha en limegrön ros med vitt "sisaltrassel"(heter det så?) runt i varje, 30 vita blockljus i olika höjder, som ska lindas med silvertråd, med silverpärlor. Sen köpte jag vit/gröna rosblad på IKEA att ev strö på borden.

Hua, nu när det närmar sig, börjar jag tveka, om dukning, färgtema, kläder och allt.. Ååå tänk om det inte blir bra?
    Vad tror ni, ska jag ändra på något..
    Tror ni det blir för "kalla" färger i dukningen?

Svar på tråden Mars/April brudar!!!