• Fru Cinderella

Mars/April brudar!!!

Jag tänkte att eftersom vi verkar vara så få Mars o Aril brudar så kanske vi kan slå ihop en tråd o få lite mer vakenhet i våra trådar, vilket alltid är kul!

Vad säger ni brudar??

• Svar på tråden Mars/April brudar!!!
  • 2007-03-24

Lillan 72,
    Jag har länge tänkt på det här med en ring som hör ihop med barnen, och nu när allt ändå kostar så mycket, så slog vi till. Har funderat på en tatuering med deras namn, men inte riktigt vågat
    Jag har sett ringar med annan text på sidan, men fick hjälp med "designen" av guldsmeden. Kommer få den som morgongåva, om jag kan hålla mig och inte ta på den på bröllopsdagen

Så nu får jag en ring som hör ihop med maken och en som hör ihop med våra barn. Och det passar ju eftersom barnen tycker att vi giftr oss allihop!
    Idag känns allt såå bra

• Lillan72

2007-03-24
    Förstår att allt känns bra! Tycker att det låter helt rätt med en ring för maken och en för barnen. En väldigt fin morgongåva. Min dotter frågar hela tiden "mamma, när ska vi gifta oss". Barnen ser ju oxå fram emot det här när mamma ska heta samma sak som de. Jag ska nog oxå fundera på det där med en sån ring, hoppas du inte har ngt emot om jag kanske snor din idé.

• 2007-03-24

Lillan72,
    Vad kul att du också gillade idén.
    Jag hoppades vid båda barnens "ankomst" att m2b skulle läsa/höra mina tankar om att jag ville ha en ring.. men han lyssnade för dåligt (ville inte höra..)

Ska din m2b ha en till ring??

Nu är det inte många veckor kvar..
    Läste att du blev nöjd med din klänning. Har du allt klart till dig nu?

• Lillan72

2007-03-24
    Nej, min M2B ska bara ha en ring, men vi funderar på att göra om den ringen han har. Den är lite stor så vi ska ta in den och göra den lite tjockare. Hur har ni bestämt?

Allt är klart till mig förutom att jag måste hitta strumpor, så det känns jätteskönt. Hur ligger du till?

• 2007-03-24

Vi beställde en ring till (till m2b), men bara hälften så bred som den första. Våra förlovningsringar är släta, ganska breda, så det säg bäst ut med en lite smalare brevid.
    Damen i affären såg ut som om hon trodde att jag ville köpa en så billig som möjligt till honom (när jag ville att han skulle prova en smalare), så att pengarna skulle räcka till en dyrare till mig

Jag börjar bli klar med min klädsel. Har också strumpor kvar
    Är lite orolig över att sömmerskan i butiken inte är itjänst förrän efter 1:a mars.. Ska lägga upp klänningen + att butiken ska kemtvätta den, eftersom den är provad flera ggr. (Inga fläckar dock, mer som uppfrächning + att den ska pressas)
    Men min mammas väninna som är sömmerska har lovat att hjälpa mig om det blir något strul..

• Fru Cinderella

Träffade föressten fotografen i dag, kändes jätte bra och vi litar fullt på att bilderna kommer bli perfekta!

Ska ta tag i vigselförättare i nästa vecka också..

• Lillan72

Det låter som att vi alla är på spåret. Kan knappt fatta att det är så få veckor kvar nu. Det blev liksom verkligt när man fick klänningen att vi SKA faktiskt gifta oss. Nej, nu måste jag sova om jag ska orka med mina två sjuka barn imorgon innan jag smiter iväg på mässan. GODNATT på er!!

• Fru Cinderella

Åhh.. jag vill också få min klänning. Den kommer den 6:e mars känns som en evighet dit. Fast tiden har ju börjat gå så läskigt fort nu för tiden..

• Nynnie

Jag hämtade ut trycksakerna idag (vigselprogrammet och menyer). På tisdag ska jag prova håruppsättning och efter det är det bara att vänta.....

• Fru Cinderella

Nynnie

Vad spännade o prova håruppsättningen, vad ska du ha för något??

Svar på tråden Mars/April brudar!!!