Mars/April brudar!!!
Jag tänkte att eftersom vi verkar vara så få Mars o Aril brudar så kanske vi kan slå ihop en tråd o få lite mer vakenhet i våra trådar, vilket alltid är kul!
Vad säger ni brudar??
Jag tänkte att eftersom vi verkar vara så få Mars o Aril brudar så kanske vi kan slå ihop en tråd o få lite mer vakenhet i våra trådar, vilket alltid är kul!
Vad säger ni brudar??
Marskatt
står det något om ledighet i samband med vigsel i ert kollektivavtal på jobbet?
jag vet att många (för att inte säga de flesta?) kollektivavtal innehåller en del där det står att man får ledigt när man fyller jämnt, nån anhörig har gått bort samt vid egen vigsel. Jag har t ex rätt till 1 ledig dag, betald eller obetald, i samband med egen vigsel.
Förmodligen får du inte en hel vecka, men en dag är bättre än inget alls. Lycka till!
Jag fick en vecka ledigt i samband med min vigsel.
(jag vet att det inte är rumsrent men kan du inte bli sjuk då?)
Yeaj!
Vi har fått 7 o.s.a avar i dag i klump och ett nej! Men det gör inget är glad i alla fall
Vi har fått svar från rätt många nu, men inte riktiga svar på hur många. Det är oftast killen i sällskapet som inte kan/vill följa med. Lite trist. Det är egentligen bara ett par som inte hört av sig alls.
Vi har fått exakt 22 ja svar, ett nej och sen har vi två som sagt ja innan inbjudan kom ut, men har inte fått någon bekräftelse.. det är sammanlagt 52 inbjudningar
A:s babe
Nej, det står inget om det i vårt kollektivavtal (vad jag vet). Och i så fall är det väl söndagen jag får ledigt i så fall. Om någon nära anhörig dör har man rätt till 4 dagar betald ledighet i samband med själva dödsfallet, begravningen eller bouppteckningen, så mycket vet jag i alla fall.
Nu var dottern sjuk idag, så jag har inte varit på jobbet. Fick tag på en av assistenterna på kontoret i alla fall som lovade hjälpa mig så gott hon kan, d v s preliminärboka pooltjänsterna den veckan, så jag kanske kan komma iväg.
Tack (även till Nynnie) för att ni kommer med tips o idéer! Det värmer!
asch, synd. men hoppas att det löser sej med poolen i alla fall så du kan få lite ledigt! *håller tummarna*
halloj alla,
ska också kolla detta med ledighet, hade inte ens tänkt på att man kanske kan få en dag, tack för tipset.
Vi har nu haft sista OSA dag. Av totalt 72 inbjudningar så har vi 4 nej tack (av nga vi räknat med innan men ville bjuda dem ändå så de kände sig välkomna) 2 ? som är min gamla farmor + farfar (88 & 95 år ) och resten JA TACK! Skoj!
Ska börja med middagsprogram idag, tänkte ha bilder i på alla gäster så dags o börja!
Inga fler brudvalser?
Nej, jag har inga fler förslag på valser, men fick reda på idag att det blir vals till tvärflöjt för vår del. "Av längtan till dig" i specialarrangemang. Inte helt fel!
Har precis kommit på att jag har schema för en av poolerna hemma, o hon är ledig de dagarna. Det är dessutom jag som lägger hennes schema, så jag ska kolla om hon kan byta arbetsdagar eller om hon helt enkelt kan hoppa in för mig på sina lediga dagar o så kan jag ta några dagar extra åt henne. Ska bara ringa hennes chef först, vi har nämligen olika chefer... Känns ändå som att det finns en viss ljusning!
Har fotat med slöja, tiara och löshår idag
Så här fint blev det!
groups.msn.com/LadyCecilia/provfoton.msnw