Förlora 20 kilo på 8 månader, HUR??
Ja, rubriken berättar väl...
Snälla hjälp mig, är d ens möjligt?!
Råd, tips, ideér, inspiration å hjälp!!!!
Ja, rubriken berättar väl...
Snälla hjälp mig, är d ens möjligt?!
Råd, tips, ideér, inspiration å hjälp!!!!
Välkommen att kika in i vår camebridgetråd för lite inspiration!
Själv ska jag ner minst 15 men har inget slutdatum. Fast inom 8 månader räknar jag att det ska gå!:-8
För stabil viktnedgång rekomenderas att maxc gå ner 1-2kg pper månad mn visst kan det gå att gå ner mer iaf om man lider av MÅNGA kilos övervikt.
Börja med att börja träna någon form. Trappa upp det, en gång i veckan först för att sedan få upp det till 2-3 ggr per vecka.
Enkelt sagt är det ju så att du måste göra av med med energi än vad du stoppar i munnen. Träningen sätter igång förbränningen och du mår bättre generellt både fysiskt och psysikist vilket kanske hjälper dig att inte stoppa allt möjligt i munnen.
Är regelbunden; frukost (viktigtast!!) mellis lunch mellis middage. Mellanmålet skall inte vara lika mycket i energi som mellisen. Själv måste jag äta nästan varannan timme, om inte minst var tredje timme, och det kan oftast räcka med en frukt eller så, ev nåt protein till i form av Keso, helst natuerell.
Försök att dra ner på kolhydraterna och öka med protein. Alltså du behöver/skall inte lägga av med kolhydrater utan bara minska. Jag äter enligt handflatemetoden, en handflata/knytnäve protein, en kolhydrat och 2 grönsaker.
Nu börjar jag nog bli lite tjatig men jag har faktiskt gått ner 17 kg sedan i slutet på augusti!! - och är rätt stolt över det - (Med hjälp av motions- och viktminskingsprogram, för att jag kände att allt med mat och teorier, GI och räkningar och points och allt vad det är steg mig åt huvet, vill kunna leva ett normalt liv utan att behöva tänka så mycket på mat)
Vad har du för plan/upplägg? Det finns många här som kämpar så det här bara att hänga på.
Väg dig inte för ofta heller, en gång i veckan är nästan för mycket, iallafall för mig. Men inte mer sällan än varann vecka heller.
Just det ja, försöka att äta så "ren" som möjligt, dvs inte så mycket konstiga såser och annat utan kött och potatis och ris eller vad det nu kan vara. Jag brukar göra kall sås på Kesella 1%, tzatiski tex eller romsås. Fisk är bra och enkel mat oxå. Men som sagt undvik färdigmat i mesta möjliga mån! Och planera så att det finns grejer hemma och på jobbet.
Skriv och berätta hur det går! Lycka till, och som sagt det är inget helt orimligt mål!!
Kram
Jag skulle nog rekommendera itrim, de har sett till att en kompis fått superresultat och kommit ur sitt negativa tänkande. Fort har det gått oxå!
0,5-1 kg per vecka är ju hälsosam viktnedgång (i allafall enligt viktväktarna och aftonbladets viktklubb) så det borde absolut gå. har själv gjort det genom att lägga om kosten och träna mer, och en gång har jag även använt mig av cambridge och det gick också bra. så visst går det. kolla upp viktväktarna, må bras lättviktarna, cambridgekuren, aftonbladets viktklubb eller något annat så att du får hjälp med vad du ska äta och hur mycket du ska röra på dig. Lycka till!
Hm,, jag har sagt det så många gånger så jag åker väl dit för spam, men jag använder mig av itrim. Efter som så många andra oxå sa det så vågar väl jag oxå. Har nämnt det många gånger. Men det är det bästa jag har gjort. Har provat, Gi-klubben, aftonbladet och inte att glömma gamla hederliga vv.
Massa tack för alla svar!!
Ja väger i dagsläget.... 109 kg
Men hoppas att till bröllopet som sker i augusti ha gått ner iaf, minst 15-20 kg.
Ja försöker tänka på va ja äter, har väldigt svårt för va som är nyttigt å "bra".
Men ja håller mig ifrån godis, dricka, kakor, såser å sånt iaf.
Försöker röra på mig, tränar till Blossoms "Back to basic", 30 minuters lätt pass (genomsvettig...)
Promenerar me barnvagnen, hunden å 5-åringen. Å så "orbitrekar" ja ca 20 minuter varannan dag.
D borde gå va?
Ååå, varför kan d inte bara finnas ett piller?!!
Men, men, kämpa på!!
Å va duktiga ni har varit, vegetarian å burken!!! Kul!
Åh, har du en orbitrek! Det vill jag oxå ha! Funderar på att köpa en!
Du får gärna skriva lite om dina orbitrek erfarenhetr i den tråden, vore jättesnällt!
Det låter som att du gör mycket bra, men kanske kan en VV eller itrím kurs hjälpa, oxå. Eller varför inte prova camebridge, det verkar ju vara rena dunderkuren, om man har motivation och karaktär att stå emot suget!
Vare sig du går ner eller ej så kommer du vara en vacker brud, glöm inte det!!!
Du, du kan ju gå till läkare och undersöka om du är kvalificerad för ett läkemedel som heter Reductil, det är en hjälp på vägen för en del. Finns trådar om det!
Här är orbitrek-tråden!
www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2008975.html