• Corrine

    Hur skulle ni reagera?

    För några dagar sedan började min fästman prata lite om sexdrömmar och han undrade om jag hade fantiserat om att prova och göra det med en kvinna och om jag skulle vilja prova. Jag blev ganska ställd för att jag har inte tänkt så mycket på det ch sade som det var. Han sade att han fantiserat om detta och att det skulle göra honom väldigt upphetsad. Jag antar att den här fantasin måste vara en av de vanligaste fantasierna bland killar, eller? Jag reagerade med att känna lite svartsjuka, för att han vill se mig med en annan tjej, men det sade jag inte. Han sade att många tjejer skulle bli glada om deras kille skulle fråga nåt sånt. Vad tycker ni?? Hur skulle ni själva reagera? Nu har jag tänkt på det han sade och undrar om inte jag duger, eller att han tröttnat på mig. Känner mig förvirrad...

  • Svar på tråden Hur skulle ni reagera?
  • tattar-Emma

    Fantasin är en sak, den är oskyldig och det är väl sött att ni delar sånt med varandra. Men jag reagerar lite på att han säger att andra tjejer skulle bli glada. Varför skulle DU bli glad för att han ber dig förverkliga hans fantasier? Låt honom inte tala om för dig hur du ska känna och tänka!

    Gå inte heller in på hans idéer förrän du funderat igenom dem riktigt länge och är helt säker! Själv är jag inte alls bisexuellt lagd och skulle inte få ut ett dugg av att ha sex med en tjej, så jag skulle inte överväga att göra en sån sak - sex ska man ha för sin egen skull! Men vad vet jag, om jag funderade på saken i några månader kanske jag skulle bli nyfiken nog att göra det, och då är det en annan sak. Som sagt, fundera riktigt ordentligt. Och låt inte honom hålla på och tjata om det här.

  •  Miss Cee

    Jo jag skulle nog säga att det är en av de absolut vanligaste sexfantasierna, som jag uppfattat det iaf.

    Jag skule nog hellre tolka din killes avslöjande som en komplimang till dig, snarare än att du inte duger. Han tycker du är sexig och skulle tycka att det var sexigt att se dig i den situationen. Gillade han inte dig så skulle han ju fantisera om honom och den andra tjejen, eller två helt andra tjejer. Kort sagtr, jag tror inte alls att du behöver vara svartsjuk. Det är nog ganska troligt att han inte ens har en bild av hur den här andra presumtiva kvinnan skulle se ut...

    Sen, det är en sak att säga att man tänder på något. En helt annan sak att säga att man verkligen skulle vilja att det skedde. Och därefter är steget långt till att man verkligen skulle uppskatta det OM det blev verklighet...

    Att andra tjejer skulle uppskatta frågan?
    JA jag uppskattar ev att en man intresserar sig för vad som tänder mig, och kanske även mina fantasier.
    NEJ jag skulle inte se det som något positivt för mig del att han frågade om jag ville vara med en annan brud. Men jag har inte tagit illa upp för det heller.

    Jag har fått frågan, eller rättare sagt lite halvflummiga skämt/förfrågningar om ämnet, jag skämtar tillbaka. Men vi vet båda att jag inte är intresserad, och det är ju inget jag far illa av. Om han på allvar skulle föreslå det så skulle jag säga nej, och jag föreslår att du gör det samma. Och det finns aldrig anledning till tjat när det gäller sånthär!

    Du duger och han älskar dig. Han vill inte ha någon annan. Men om du tycker att samtalsämnet är störande och du blir illa berörd så säg det till honom och så får han stänga den burken för evigt, inte värre än så. Och du ska givetvis inte behöva försvara att du inte känner för det.

  • Safira

    Jag tycker det skulle kännas konstigt om min kille föreslog att jag skulle göra något med någon annan för att HAN ska bli upphetsad och få ut något av det. Och vad vet han om hur "många andra tjejer" skulle reagera på ett sådant förslag? Låter som att han försöker insinuera att du är tråkig/konstig om du säger nej, vilket du absolut inte är. Men jag vet inte hur allvarlig hans fråga är, han kanske mest går igång på att prata om det?

  • anne på grönkulla

    Jag har verkligen ingen erfarenhet av sånt, men jag skulle nog känna som du om frågan kom upp - mest förvirring, eftersom det inte är nåt jag har tänkt på alls.

    Sen måste ju inte alla fantasier bli verkliga heller - vissa mår bra av att vara just fantasier.

    Jag tycker gott du kan säga att du blir förvirrad och svartsjuk och undrar hur han menar. En fördjupad diskussion om det för att sätta klara gränser inom ert förhållande bör ni ju hur som helst ha innan ni involverar er sexuellt med någon utomstående part!

  • Lena+Mattias=sant

    Varför skulle man bli glad för det? Min pojkvän skulle gärna oxå se mig med en annan tjejer det blir jag varken svartsjuk eller glad för.

  • anne på grönkulla

    Och, du har verkligen ingen skyldighet att "ställa upp" för att han vill det och får ut nåt av det. Om du själv blir nyfiken på att prova och själv skulle känna att du fick ut nåt av det, då är läget såklart ett annat!

  • Corrine

    Tack för alla era svar! Känns skönt att få höra andra tjejers åsikter om detta. Jag vet inte om det bara är en fantasi som han har eller om han var allvarlig när han tog upp det här. Han ville nog testa hur jag skulle reagera, för vi har aldrig pratat om det här förut.

  • pickolina

    Jag brukar alltid ha väldigt öppna relationer med dom jag dejtar. Med det menar jag att vi pratar om våra fantasier och gillar att prova nya saker.. Men, det är två helt skilda saker att fantisera och att genomföra. Vissa fantasier kanske man tänder enormt på, men egentligen inte vill ta steget att verkligen genomföra dom. Hur som, jag har hört fantasin otaliga gånger och fått förfrågan otaliga gånger.. Och det är väl lite typiskt killar att tycka att man ska bli "glad", men det är väl ändå individuellt hur man reagerar..men dom förstår inte alltid det och är inte alltid så smarta... ;) Dom tänker med sn*ppen! :D

    Jag tror inte alls du behöver vara svartsjuk på något sätt eller känna att du inte räcker till etc... Jag kan dock förstå dun känsla, då jag har känt precis lika dant. Nu i efterhand så vet jag att det enbart var osäkerhet från min sida.. Försök att komma över din osäkerhet. Du duger alldeles utmärkt som du är! Om inte, så är det han som inte duger.. ;) Du kan ju självklart leka med tanken och fundera på om detta är något du skulle vilja göra, men gör det absolut inte om du inte är säker på vad du vill och vad du gör!.. Att blanda in andra i sitt sexliv, som par, ska man inte göra alltför lättvindigt!!!!

  • jocelyn

    Alltså *fniss* det där med att "många tjejer skulle bli glada"-blaha är ett klassiskt killtrick för att försöka kicka igång tankar hos dig som gör att du inte vill "vara sämre själv" eller för att "duga". Bullshit och åter bullshit!

    Har du inte funderat på att vara med en kvinna så kan du väl säga som det är...Liksom han kan ju knappast begära att du ska göra saker mot din vilja/lust för HANS skull? Tänder han på att du mår dåligt? Jag tror inte det!

    När det kommer till 6 ; gör bara sånt du själv vill!

    Om han bara vill prata om det eller berätta att han gillar själva tanken på det där scenariot så är det ju bara en fantasi, och då är det skillnad. Om han däremot vill att du ska leva ut den fantasin, då tycker jag han korsar gränsen för vad som är ok.

  • pickolina

    Precis! Det är ett sådant klassiskt "övertalarknep" så det finns inte... Såå typiskt en k*t kille! ;) :D Eller ja, vilken kille som helst som vill få sin vilja igenom... *asg*

  •  Miss Cee

    Nästa gång får du säga:

    "Nej det känns inte som min grej, men vet du jag hade tyckt att det var jättesexigt att se dig ihop med en annan man!"

  • Snart_FruL

    De enda tjejer som blir glada av ett sånt förslag, är väl tjejer som själva skulle tända på en dylik trekant. Och även om jag inte vågar spekulera i hur många tjejer som har såna fantasier, så tror jag inte att de är i majoritet.

    Jag har själv fått förslaget, dock ej av min m2b, och sagt vänligt men bestämt; Nej tack!

    Jag tror inte du behöver känna dig svartsjuk, för som andra sagt tidigare så finns du ju med i hans fantasi. Det jag hade reagerat på är hans sätt att framföra det på. Det är ju ok att han berättar sin fantasi, men inte ok att han berättar för dig hur du ska reagera på den.

  • Swing

    För att förverkliga såna fantasier är det extremt viktigt att man är ett stabilt och väl sammansvetsat par med som har god kommunikation och törs vara öppna om det mesta. Att båda har mycket god självkänsla, så att ingen blir sårad, olycklig eller gör något som inte känns rätt. Eller känner att man inte duger, som TS skriver.

  • Joleen

    Det viktigaste är att du inte gör något du själv inte vill! Säg till din pojkvän att om du någon gång känner dig attraherad av en kvinna så lovar du att säga det till honom och då kan ni börja fundera på att förverkliga hans fantasi. Innan det är DIN fantasi också så kan det aldrig bli bra! Det är så intressant att många kvinnor väljer att faktiskt ha sex med en kvinna för pojkvännens skull, jag menar: skulle du ha sex med en man som du inte var attraherad av för pojkvännens skull?

    Jag har levt i relationer med kvinnor och även i en öppen relation med en man och det har lärt mig hur viktigt det är att lyssna till sig själv och att både ge och ta! I den öppna relationen jag hade så hade jag och min pojkvän sex med andra och ibland hade vi en tredje och fjärde part med i sängen. Något som vi alltid var överens om. Varken jag eller han hade velat ha med en man eller kvinna som inte partnern kände sig avslappnad med och kände attraktion till. Eftersom jag faktiskt attraheras av kvinnor var det aldrig ett problem för mig att ta med kvinnor i sängen, och min dåvarande pojkvän hade inget emot att ha med andra män i sängen (även om han inte hade sex med dem).

    Bestämmer du dig för att förverkliga hans fantasi föreslår jag att du frågar honom vad du får i utbyte innan ni letar upp en snygg tjej!

    Lycka till!

  • Therése

    Jag har inte läst alla inlägg här men mitt förslag är att du kontrar med att säga att du skulle vilja ha sex med två killar. Säg att du tycker det verkar så himla sexigt att se på när killarna börjar tungkyssas och fråga om han inte vill göra ett försök med det, för din skull!

  • Undrande M

    Haha! Det har jag sagt en gång när jag fick frågan om jag kunde tänka mig en trekant. "Ja det skulle jag kunna tänka mig", sa jag. "Jaha!" sa han och lät hur lycklig och full av förväntan som helst. Min kommentar "Med dig och en man till" fick honom genast på andra tankar.

    En del killar tycks tro att en trekant automatiskt innebär 2 kvinnor och 1 man och att det är det mest tändande för oss tjejer. Själv skulle jag föredra tvärtom, men det är det ingen kille som nappar på.

  • pickolina

    Undrande M - Många killar har inget alls emot trekant med två killar + en tjej... :) Har insett att det tom är det vanligast förekommande i min vänskapskrets.. Haha...

  • Tjej87

    precis som andra har sagt så är det stor skillnad på fantasi och verklighet.
    Både jag och min kille tänder otroligt på tanken att ha en trekant med en tjej till, och vi har pratat om det många gånger, men det kommer att dröja länge innan vi gör det - om vi gör det alls.
    För vi är osäkra på ifall det skulle förstöra mellan oss och det är inte värt det.
    Så jag skulle vilja avråda dig ifrån det faktist...
    Och det där om att andra tjejer skulle bli glada e bara skitsnack, jag tror att 99% skulle reagera som du

  • Undrande M

    Pickolina -> Aha, då är det kanske din vänskapskrets jag ska försöka ta mig in i då!

  • Swing

    Pickolina: Antar att det är olika, men de tjejer jag är lite bekant med som ägnar/ägnat sig åt sex med flera föredrar visst också flera killar. En av deras män somär erfaren sa att han vet att killar drömmer om flera tjejer. Ända tills dom får prova på hur ansträngande det faktiskt är att hålla igång två tjejer....

Svar på tråden Hur skulle ni reagera?